Hoi allemaal! Welk drinken gaven/geven jullie je baby tussen de flesvoedingen door? In de GroeiGids stond verdund vruchtensap, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? De één bevat namelijk téveel suikers, de ander weer van wat anders teveel... Advies zou daarom welkom zijn!
Gewoon water of afgekoelde thee. Alleen lust mijn zoontje dat echt niet en kreeg hij gewoon diksap. Weinig siroop en veel ; water met een smaakje. Nu nog steeds trouwens vaak diksap, toch beter dan al die limonade, wicky, etc.
Mijn zoontje krijgt ook afgekoelde thee (rooibos thee, want dit is zonder caffeïne, er zijn wel meer soorten) of diksap. Dit vind hij ook heerlijk. Gewoon water is hij niet zo dol op..
Hier tot nu toe eigenlijk ook alleen thee en water. Hij drinkt dit allebei erg graag, dus ik ben nog niet begonnen met diksap of zo, misschien binnenkort eens voor de afwisseling/
- water - thee (mag met theine maar er zijn ook andere beschikbaar) - sterk aangelengde diksap (dit is het vruchtensap wat ze bedoelen. Bevat geen toegevoegde suikers: is puur vruchtenconcentraat) - vers sap met (veel) water maar ik zou gewoon beginnen met water en thee (niets toevoegen)
Hoe leer je ze thee drinken? Ik heb het warm, lauw, koud geprobeerd. Ook verschillende smaken (fruitthee, en nu ook kinderthee van piramide/sprookjesboom). Hij vindt het niet lekker.
Hier ook vooral water en lauwe thee (rooibos en zonnature theiinevrij) Als we op visite gaan of gaan babyzwemmen neem ik iets van diksap mee, lekker makkelijk hihi.. Thee leren drinken: hier dronk ze het meteen..
Hier dronk en drinkt ze nog steeds veel water... heeft ze het liefst! Ben bij 1,5 jaar begonnen met 1x per dag een flink aangelengd bekertje diksap om te leren drinken uit gewone beker. Thee was en is ze hier ook niet zo'n fan van... Heb wel eens thee gemengd met de flesvoeding, voordat de fles van 16u ging vervallen en dan steeds meer thee en steeds minder flesvoeding. Maar ze dronk het niet graag.. Water daarentegen was wel favoriet!
Net zoals met eten kan het wel tot 15 x duren voordat ook deze smaak gewaardeerd wordt. Geef het in iets anders dan waarin hij melk krijgt en blijf even bij één smaak.