Hier snapt ze ook wat we haar vragen, gehoor is getest toen ze 4 dagen oud was allemaal voldoende dus ook dat is goed. Ze brabbelt wel maar woordjes niet.
Ook ik wil zeggen dat je je geen zorgen om je kind hoeft te maken. Want ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Dus praten komt ook nog wel
Het kan wel later hoor. Ik ken kinderen HB die pas met 3 jaar eerste woord zeiden. Het kan gewoon dat kind later gaat praten maar dan gelijk goed en hele zinnen in tegenstelling tot dat kind vroeg praat maar paar woordjes en met 3 jaar deels onverstaanbaar etc. Vriendin van mij heeft zoon van 7 nu hij is nu HB bewezen maar hij zei geen enige word tot 3 jaar. Hij hield ook niet van gras bijv en andere aparte dingen waardoor men dacht tijdje dat hij autistisch kon zijn maar nu hij is erg slim. En ze heeft ook dochter die nu 3 is bij haar ging het vrij snel praten (10 woordjes met een jaar) maar is echt nog steeds onverstaanbaar vaak. Mijn dochter zegt nu iets maar herhalt het dus als Mama-mamamamama Nee-nenenenenenenene Ja-jajaja/dadada(andere taal) Geef-daidaidaidaidaidai(andere taal) Papa-wawawawawa(haar eigen taal) Hond-awwawawwawa(haar eugen taal) Auto rijden of op loopfiets-brrrbrrrrbrrrr Dus ze zegt hier ook meer klanken die herhalen zich steeds. Erg zelden hoor ik echt duidelijke soort verplichte 'mama?!!!' Ze kent ook foutloos benamingen is voldoende 1 keer speelgoed opnoemen kent ze al de naam en zoekt die betreffende in de maand of thuis.
Hier ook eentje van 15 maanden die nog heel weinig zegt. Mijn oudste twee waren juist hele vlotte praters, dus het valt me wel op. Maar het schijnt normaal te zijn. Mijn kereltje zegt wel mama (ongeveer 600 x per dag, zucht) en sinds een paar dagen roept hij ook steeds 'die' en dan wijst hij wat aan. Hij begrijpt wel heel veel, en kent wat gebarentaal. Oh, en sinds kort heeft hij een zelfbedacht woordje: mama heitie, en dat betekent dat hij een hapje of slokje ergens van wil. Maar mijn oudste zei op deze leeftijd heel eigenwijs: "Nee, niette mama ditte', toen hij geen borstvoeding meer wou. En de tweede kondigde vrolijk aan: "Mama, T. gloeng pluk '(hij ging een bloem plukken). Dat zie ik de jongste voorlopig allemaal nog niet zeggen, haha.