dochter 15 maanden wil niet meer slapen s 'avonds. tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wensdroom, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze dochter van 15 maanden oud heeft van geboorte af aan altijd goed geslapen, en super door geslapen, we moesten haar eerder wakker maken in het begin voor de nachtvoedingen en avondfles dan dat ze zelf wakker werd. sinds een 2 weken wil ze niet meer slapen, waar ze normaal rond 18.30 /19 uur naar bed ging en moe was oogjes, wrijven en duimen en gelijk in slaap viel gaat ze nu steeds staan in bed, wel de duim erin, maar wil niet gaan liggen of slapen en huilt zich zelf zo ongeveer overstuur. soms echt een krijsfestijn.
    ik heb al geprobeerd haar tig keer weer neer te legen vriendelijk te zeggen dat ze moest slapen, boos te zeggen dat ze moet slapen, bij haar zitten even , liedjes zingen, verhaaltje voorlezen, boven rommelen, haar even uit bedje wat wiegen en zingen en weer terug in bed , laten huilen en hopen dat ze in slaap valt, maar niks werkt, even naar beneden een fles warme melk en terug, werkt ook niet. om 20 uur en ook vaak 21 uur slaapt ze nog steeds niet en wordt ze zo overstuur soms dat we haar er uit halen en bij ons op schoot nemen voor de tv of even in de box zetten.
    Ook tussendoor overdag heeft ze dagen dat ze niet of veel minder dan voorheen slaapt, dat vind ik minder erg maar s 'avonds zou ze toch dan moe moeten zijn en juist moeten gaan slapen. maar dat is dus ook niet het geval. Ik wet even niet meer wat we nog kunnen proberen om haar te laten slapen, wie weet wat dit zou kunnen zijn en wie heeft er nog andere tips die ik kan proberen?

2. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Ik lees met je mee mijn dochtertje doet dit nu ook :(

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Frustrerend he?
    Het is echt een fase...daar komen er nog veel van.
    Hier ook een meisje wat altijd al heel goed heeft geslapen maar met 13m, 15m en 17m toch 1-2 weken behoorlijke problemen met slapen gehad.
    Het gaat vanzelf weer over en opeens leg je dr om 19u op bed en is ze stil en gaat ze lekker slapen.
    Hoe wij het gedaan hebben? Dat kan niet iedereen... en misschien krijg ik wel kritiek. Maar ik kon niet t anders.
    Hier dus ook veel drama gehad met slapen bepaalde periodes. Wij na lange werkdagen waren heeeeel blij dat we eindelijk om 20u op de bank kunnen ploffen met wat tijd voor onszelf.
    We hebben van alles geprobeerd om haar te laten slapen incl haar bij ons beneden houden tot 23u en ze zelf van moeheid omviel. Met een chagrijnig kind de volgende dag door de te weinig slaap.
    Ik heb medische oorzaken uit laten sluiten, gewoon ons vaste avond- en bedritueel aangehouden en om 19u in bed gedaan. En laten huilen. Er was niets aan de hand, ze wou gewoon niet slapen. En heel jammer, maar daar ging ik niet mee akkoord.
    Dus de eerste avond wel drie kwartier flink gehuild/gekrijst van boosheid, tweede avond half uur en na vier avonden was het nog maar 5 minuten krijsen en sliep ze.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar! Hoewel ze hier vaak niet ging slapen, maar ook niet ging huilen (staan in haar bed, zingen, kletsen etc). Dan viel ze rond 21.00 eindelijk in slaap. De keren dat ze wel huilde, ging ik terug, aai over haar bolletje en weer weg. Soms wel 6x terug. En heel soms even uit haar bed (wel in haar kamer blijven), troosten/knuffelen en dan weer naar bed. Maar ik heb haar eigenlijk nooit meegenomen naar de woonkamer.

En ineens ging ze weer keurig om 19.00 slapen.

Hier nu voornamelijk last van nachtmerries en tanden/kiezen. Ze wordt dan vaak huilend/gillend wakker...

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wij hebben dit gehad met de 11 maanden sprong.
    Dit was vooral 's nachts.
    Wij hebben de 5 min methode gebruikt, duidelijk gezegd dat we in de buurt waren en dat ze moest slapen en niet uit bed mocht.
    Na 5 min huilen weer herhalen. En dan steeds iets langer wegblijven, tot max 10 min.
    Dit werkte hier goed, maar je moet het vol blijven houden.
    En ik zou uitsluiten of er niks medisch aan de hand is, oorontsteking of zo...

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat je ook kan doen: In haar kamer met je rug naar haar toe vlak bij het bedje.
    Dan haar niet aankijken maar gewoon aanwezig zijn.
    Ik schoof steeds een beetje naar de deuropening tot ik op de overloop zat.
    Ze bleef me in de gaten houden maar kon zich wel overgeven aan de slaap.
    Optillen was leuk tot ze weer in bed ging....
    Het is iets wat je niet moet negeren in ieder geval en het gaat weer over!

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier af en toe ook van die fases maar dan helpt niets. Als ik zeker weet dat hij niet ziekjes is dan last ik hem huilen en krijsen tot hij vanzelf gaat slapen. Er naar toe geeft hem veel meer onrust en wordt hij nog veel verdrietiger van.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    meiden bedankt, zover we weten is er niks medisch met haar aan de hand, het is ook alleen met gaan slapen. verder is ze juist erg gezellig en makkelijk. ik denk dus dat ik inderdaad haar dan toch maar probeer niet meer eruit te halen en te laten huilen in de hoop dat het vanzelf minder wordt, want terug gaan en herhalen en weer neerleggen helpt ook niet en op haar kamer blijven heb ik ook geprobeerd en dat hielp ook niet.

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij hebben ook een goed en snel doorslapend kind maar met vlagen is het toch ellende met slapen, meestal rondom de sprongen. Ook wij hebben de 5-min regel dan vaak toegepast en dat werkte altijd prima. Wat denk ik ook heel belangrijk is: kies een tactiek en blijf die volhouden. Ik zou haar zelf niet mee naar beneden nemen en in de box zetten of wat dan ook. Ze moet weten dat het bedtijd is en slapen doe je in je bedje.

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat vinden wij eigenlijk ook maar als je naar je idee alles la geprobeerd hebt en een overstuur kind hebt tja uiteindelijk toch een paar keer gedaan, maar liever niet juist dus als t niet nodig is willen we dat ook niet oden.. net wat je zegt slapen is in bed , ik hoop daarom dat het gaat werken om nog strenger te zijn en wij het volhouden ook al blijft ze huilen

Deel Deze Pagina