Ik wil graag (los van het merk voeding) advies over de voeding voor mijn dochter vanaf zes maanden. Helaas kwam mijn borstvoeding niet goed op gang en ben ik flesvoeding gaan geven een week na de bevalling. Mijn dochter heeft bijna nooit problemen met de voeding ervaren, bijna geen krampje, bijna niet spugen etc. Over een paar weken mag ze overstappen op nummer twee melk. Ondanks dat ze nergens last van heeft van dit merk, twijfel ik toch over te stappen op een ander merk. Kan ik deze wissel van merk maken als ik van nummer 1 op nummer 2 voeding overstap? Omdat samenstelling dan toch anders wordt?
Hi! Wat fijn dat je dochtertje van bijna 6 maanden nooit problemen heeft gehad met de voeding! Als zij 6 maanden oud is, mag je inderdaad de overstap naar de opvolgmelk maken. Als je de overstap naar een andere merk opvolgmelk wilt maken, hou er dan rekening mee dat ze even 2 weken moet wennen aan deze nieuwe voeding. De hoeveelheid vitamines en mineralen in de voedingen tussen de merken zijn vrijwel gelijk aan elkaar, weliswaar voegen sommige merken nog extra bouwstoffen toe wat de samenstelling inderdaad anders maakt. Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.