pepti & ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pumbaa, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de verhalen van andere moeders waar de kindjes pepti van hebben.

Mijn kleintje heeft vanaf de derde week pepti i.v.m. verdenking kma, eigenlijk omdat het in de familie zit en mijn kleintje verdacht veel problemen had die er op lijken. Ze heeft dus geen officieel onderzoek ervoor gehad.

Nou waren/zijn haar klachten echt een heel stuk minder. Ze heeft geen hele huildagen meer. Ondanks dat heeft ze nog wel behoorlijk wat krampjes maar ik neem aan dat het er ook een beetje bijhoort.

Nu heeft ze alleen sinds twee weken dat ze maar om de dag ontlasting heeft. De dag dat ze dan wel ontlasting heeft is dat ook behoorlijk (lees minimaal vier keer op een dag) wat ik dan merk is dat ze dan echt enorm veel krampjes heeft wat eigenlijk wel normaal is maar dat haar ontlasting ook echt waterig is. Soms is het wat dikker maar over het algemeen niet. Herkend iemand dit patroon en wat nog veel belangrijker is, wat kan ik er tegen doen? Vind het zo enorm zielig. Hoop dat iemand me kan helpen.

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hier ook een jongentje op de Pepti.
    Zijn ontlasting was ook erg wisselend, soms iedere dag, soms 2 dagen niet, soms erg dun en het stonk heel erg.
    Vind het alleen lastig waar het nou door komt, hij kreeg namelijk ook nexium (voor de relfux) en joh. br pitmeel, dus voor het zelfde geld lag het aan één van die beide of de combinatie ervan.
    En de krampen zijn hier zowiezo tot een maand of 5 gebleven.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is het net zo maar mijn zoontje drinkt ha. Echt ontzettend veel stinkende winden en de hele kamer stinkt dan naar zijn poep haha. Verder heeft hij er volgens mij niet heel veel last van heb ik het idee (hij huilt niet ofzo).

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier ook een zoontje met KMA en Pepti. Lucas heeft toen hij 4 weken oud was een week in het ziekenhuis gelegen. Daar werd vrijwel zeker KMA geconstateerd. Helemaal zeker weten we het natuurlijk nooit maar zijn klachten namen direct af.

Nu gebruiken wij ook redelijk veel Nutriton door de fles vanwege verb. reflux.
    Zijn ontlasting is ook wisselend. Ten eerste is hij erg geel, soms heel dun, soms zitten er sliertjes in, en de geur is ook heel wisselend. Op het KDV schrokken ze eerst van zijn ontlasting, maar volgens de kinderarts is dit heel normaal.

Dat je kindje niet dagelijks poept is normaal. Hier soms ook 2 dagen niet, maar gisteren bijv. 3x heel veel.

Zouden de krampjes ook niet te maken kunnen hebben met de ontlasting? Ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar Lucas heeft de eerste 14 weken sowieso heel veel kramp gehad, dat had niets met de ontlasting te maken. Soms lijkt het alsof hij enorm aan het drukken is als hij aan het poepen is, dan loopt hij vreselijk rood aan, dus dan denken wij dat hij er last van heeft. Als ik hem dan verschoon heeft hij juist hele dunne poep...

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Heppiedepeppie, mijn meisje is ongeveer 10 weekjes oud. Herken jou verhaal helemaal. Ze heeft ook behoorlijk wat nutriton in haar fles i.v.m. verborgen reflux. Ook de sliertjes, geur en kleur komt bekend voor ;) Dan weet ik nu ook zeker dat het eigenlijk normaal is. Hoef ik me niet druk te maken en dan zal het zeker zo zijn dat ze niet zoveel pijn heeft als dat het lijkt!

Iedereen bedankt voor het reageren!!

Deel Deze Pagina