Dochter 16 maanden, paar vraagjes..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloempjuh23, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Even een vraagje. Mijn dochtertje is bijna 16 maanden en drinkt nog ’s ochtends als ontbijtje bij mama. Nu had ze gister zomaar dat ze me beet. En ook nog heel hard. Ik schrok me kapot want dat heeft ze nog nooit gedaan. Nu duurde mijn tsr aan de rechterkant ook wel erg lang. Aan de andere kant kan ze altijd zo aanvallen. Kan het zijn dat het dan die kant ‘op’ is? De volgende dag als ze dan weer aan het andere kantje begint wil ze die kant ook En wat bieden jullie nog meer aan als ontbijt? Gewoon een broodje erbij ofzo? Ze wil na de bv helemaal niks anders eten. Op zich zou ik nog wel een tijdje de ochtendvoeding willen geven. Het is ons momentje om wakker te worden en daarna is ze weer haar drukke zelf. Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Bloempjuh

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is 14 maanden en ik voed haar nog 2-3 keer per dag en 's nachts eventueel op verzoek (liver niet natuurlijk).
    Wanneer ik haar 's ochtends wil voeden gaat ze ouwehoeren, dan is ze al te wakker. Ik denk niet dat je melk op is, bij mij is de ene kant ook altijd voller en vlugger als de andere kant.

Bij mij krijgt ze de bv er gewoon bij. Ze krijgt meestal rond 3.00 's nachts maar soms ook 5.00 en dan gaat ze nog even slapen. 8.30 is ze vaak wakker en dan krijgt ze pap of een broodje.
    12.00 broodje met thee en fruit en daarna, voor het slapen dus in de pyjama, bv.
    17.00 warm eten (als ze eet) met een toetje.
    19.00 pap en daarna bv en daarna gaat ze slapen.

Liefs

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter krijgt al vanaf dat ze 9-9,5 maand oud is borstvoeding na het wakker worden, en ongeveer 30 tot 45 minuten daarna 2 boterhammen. (eerst 1, nu twee ;) ) Zij had sochtends ook echt honger. Ben haar een boterham gaan geven toen ze al een tijd telkens na de 1e voeding na ongeveer 1 uur alweer kwam voor een volgende voeding.

Het bijten zou ik niet weten, maar het lijk tme niet dat het op is hoor!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bijt ze soms, vanavond weer. Maar dat komt dan vaker doordat ik haar aan wil leggen en zij niet wil. Ik heb een beetje een vaag kind hihi... soms lijkt ze te willen drinken maar heeft ze het vervolgens weer druk met andere dingen.
    Traag tsr kan een reden zijn voor bijten. Misschien dat de andere kant idd wat meer produceert. Maar op zal 't niet zijn hoor!

Hier krijgt ze bv bij het wakker worden en vaak een uurtje later een boterham.
    Verder krijgt ze s middag nog na de boterham, voor het slapen gaan en nu ook 4u s nachts.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ook eerst borst en dan ander ontbijt als hij niet voor een nachtvoeding is geweest, dan gaan we meteen aan de cruesli en eet hij ook meer.
    Ik heb links een trage tsr, maar knul bijt me niet.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je maar eens per dag voedt kan het zijn dat ze beet omdat je melk niet snel genoeg toeschoot. Ik zou de komende dagen echt minstens twee borsten per voeding aanbieden en liever ook op een ander moment van de dag nog eens aanleggen, zodat je productie weer voldoet aan de vraag.

Hier kregen ze ook altijd borst in bed, en daarna aten ze een lekker ontbijtje met mij.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou doen wat dirksmama zegt. Met maar 1 keer voeden is je produktie denk ik ook vrij laag, misschien dat wat opkrikken al helpt om de tsr wat sneller te doen komen. Misschien een avondvoeding/toetje terug invoeren?

8. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hoi!

Bedankt voor de tips..

Helaas is het nu toch echt over sinds zondagochtend. Ze wilde echt niet bij mij drinken. 's Avonds had ik toch wel stuwing dus toen geprobeerd of ze toen wilde drinken maar ze duwde me hard aan de kant en ze wilde al helemaal niet liggen.

Gister nog een keer geprobeerd aan te leggen maar ze wil echt niet.. Toen zijn we dus naar beneden gegaan zonder bv :( en toen heeft ze lekker een boterham zitten smullen met een beker lauwe thee.

Vanochtend ook weer geprobeerd maar hetzelfde verhaal.
    Vind het echt heel erg! Maar ja mevrouw wil echt niet!

Aan de andere kant is het ook wel mooi geweest na 16 maanden bv. Maar ik had het liever vanuit mezelf afgesloten ipv dat de keuze nu werd gemaakt door mijn dochter.

Liefs Bloempjuh

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen maar aan de andere kant is het toch geweldig dat jij de dochter al die tijd hebt kunnen geven waar ze behoefte aan had. Supermama :D

10. Bri

Bri Niet meer actief

Kan me je gevoel ook voorstellen, maar draai het ook eens om: is het niet veel mooier dat je stopt omdat ZIJ het genoeg vindt en jij nog door had gewild, ipv stoppen omdat JIJ het genoeg vindt en zij nog door had gewild?

Bij ons is het nu ook klaar. Ik gaf alleen nog 's morgens en dat was niet veel meer. En op een dag wilde mevrouw gewoon niet meer... Gek idee, omdat er geen kindjes meer bij komen. Ik ga geen BV meer geven, die periode is nu helemaal afgesloten. Ben blij dat ik er met haar meer foto's van heb dan met haar broer!

Deel Deze Pagina