Wanneer aan de fles laten wennen??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Janneke21, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Als Kenji 11 weken is zal ik weer gaan werken, hij is nu nog geen 2 weken, maar toch ben ik al aan het bedenken hoe ik dat met de bv moet gaan doen.
    Bij Jayro ben ik pas gaan weken met 5 maanden en toen wilde hij dus niets meer weten van die fles.
    Dat was echt een drama, na mijn werk snel naar de oppas omdat hij anders hele dag niets had gedronken.
    Dit wil ik deze keer voorkomen, maar wanneer kan ik het best beginnen met kolven en hem aan de fles laten wennen?
    Hij drinkt vanaf de geboorte al heel goed, dus ik denk wel dat hij evengoed goed aan de borst blijft drinken. Ook heb ik prima productie, maar is kolven niet nu al slecht voor mijn productie?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens mij wordt in het algemeen tussen de 4 en 6 weken aangeraden. Dan is je kindje goed gewend aan de borst, maar kan nog wel goed andere dingen aanleren. Als je baby zonder problemen uit de fles drinkt, kun je iets van 2 of 3 keer per week een flesje geven. Als je baby wat lastiger uit de fles drinkt, zou ik eerst elke dag aanbieden en als het goed gaat naar die 2/3 keer per week gaan. Het schijnt belangrijk te zijn om vanaf dan ook op regelmatige basis het flesje te geven zodat ze het niet weer afleren. Kolven heeft naar mijn idee verder geen negatieve invloed op je productie.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ok bedankt babyproject, ik wacht inderdaad nog maar wel een paar weken en ik denk dat ik dan zelfs gewoon 1 keer per dag een flesje probeer te geven, want ik ben echt bang om hetzelfde probleem te krijgen als bij Jayro.
    Ook merkte ik toen dat hij een vers-gekolfde fles eerst nog wel dronk, maar als het al even gekoeld en weer opgewarmd was niet meer. Later dronk hij helemaal niets uit een fles.
    Dus ook daar ga ik op letten, dat hij went aan opgewarmde flesjes. Pff heb al best wel weer zin om te werken, zie er in ieder geval niet eens echt tegen op, maar ben zo bang dat het ten koste gaat van de borstvoeding.

4. bij ons heeft de eerste ook de fles geweigerd en nu zijn we met 4 weken begonnen met de fles
    eerst om de dag en daarna elke dag omdat ze niet meer wilde
    nu krijgt ze op ma-din-woe een flesje op het kdv en dan op vrij of zat nog thuis en het gaat super
    wat een vrijheid, ik kan gewoon naar de winkel zonder kind, als ze honger krijgt dan een flesje en kolf ik als ik terug ben.
    gelukkig ben ik nooit lang weg :D

xxxxxxxxxxxxxxxxx

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 4 weken begonnen en eerst 2x per week. Maar ze ging op een gegeven moment weigeren en vanaf toen elke dag een flesje gedaan. Nu maakt het haar weinig uit, als ze de melk maar krijgt.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ben hier begonnen met 2-3 weken met een klein flesje gekolfde melk. Met een maand begonnen met 1x per dag een flesje kv, vanaf 2 maand 2x per dag. Meisje is nu 5 maanden en krijgt 1x per dag bv, rest kv/fruit/groente.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Het 'mag' wanneer je kindje probleemloos aan de borst drinkt, dan is de kans op tepel-speen verwarring het kleinst. Meestal vanaf een week of 4.
    Bij mijn zoon hebben we wel wat problemen gehad. Hij dronk in eerste instantie prima uit de fles, maar na een paar weken weigerde hij ineens. Daarna heeft het heel wat weken en veel geduld gekost om hem weer aan de fles te krijgen (met dank aan de dames op het kdv, die er écht de tijd voor namen met hem).
    Bij mijn dochter was ik daar ook bang voor, maar wát een verschil. Zij heeft er nooit moeite mee gehad. Zo zie je maar, dat ieder kindje weer anders kan zijn.
    Niet te druk maken, het hoeft nu niet hetzelfde te gaan als bij je oudste.

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat je dat het beste rond de 4-6 weken kan doen. Wij gaan het waarschijnlijk vanavond voor het eerst proberen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier met 4,5 week begonnen en hij krijgt sindsdien zijn laatste voeding standaard uit fles.
    In het begin deed ik kolven en direct geven (dus was precies dezelfde temp als hij gewend was).
    Na ruim een week hebben we uit de koelkast opgewarmd, aangelend met vers en dat steeds afgebouwd tot alleen koelkast melk. Hij drinkt nu koelkastmelk opgewarmd. Heb dat een keer met vriezermelk aangelengd (ivm productiedip tijdens menstruatie) en dat was geen probleem.

Wij gebruiken de Tommee Tippee fles, die heeft een lekker brede speen itt veel andere flessen. Hij drinkt inmiddels ook uit normale flessen maar we houden het voorlopig bij TT.

Deel Deze Pagina