Mijn vriend heeft gereageerd op een peuterbed, ik weet alleen niet of dat slim is op haar leeftijd... Heb m alle tips medegedeelt die jullie gegeven hebben, maar blijkbaar trekt ie zn eigen plan.. zo jammer
Mijn dochter raakt helemaal in paniek als ze alleen is. Mijn jongens heb ik wel laten huilen omdat ze op die manier de prikkels eruit gooide. Zij is anders. Ze heeft haar eigen ledikant op onze kamer. Daar zitten wij ook vanaf haar bedtijd. We kijken tv, zitten achter de pc's etc, we zitten gelukkig niet te wachten. Als ze gaat brullen in haar ledikant dan vertel ik haar dat ze anders op haar eigen kamer in haar eentje verder mag brullen, dan is het meestal wel over. Overdag slapen is al heel lang lastig. Ik heb ook niet elke dag zin om boven te gaan zitten. Ze slaapt daarom regelmatig in de kinderwagen. Andere opties heb ik lang geprobeerd, maar het is echt een volhoudertje.
Dit klinkt precies als onze dochter, vanmiddag heeft onze meid ook in de wagen geslapen. Mn vriend heeft haar ledikant op onze kamer gezet, en een peuterbed in haar kamer, zodat als ze niet in t peuterbed wil, ze in haar ledikant op onze kamer kan. Ben benieuwd hoe dat gaat.. Boven heb ik niet zoveel te doen eigelijk, behalve de was opvouwen als ik dat overdag nog niet gedaan heb We blijven wel altijd bij haar tot ze slaapt anders gaat ze direct hysterisch huilen.
Na 2 goede slapers kregen wij een slechte slaper. Hij heeft koemelkallergie en reflux en sliep nauwelijks in zijn eigen bed. Overdag sliep hij max een half uur. Vorige maand is iemand van het CB geweest voor slaaptraining. Hij is geen kleine baby meer, begrijpt meer dan wij denken. Haar advies, laten huilen en een strak ritme er in brengen. Na een week veel, heel veel huilen, viel hij zelf in slaap! Hij heeft 2x in die week een uur gehuild. ik ben toen 1x tussendoor bij hem geweest en weer weggegaan, daarna huilde hij natuurlijk gewoon weer. Na een uur heb ik hem er uit gehaald ( de tijd aangehouden die hij zou moeten slapen ) elke dag huilde hij wat minder lang. Na precies een week ging hij meteen liggen en slapen.. ik wist niet wat ik meemaakte. Nu slaapt hij al 3 weken heel erg goed! Wel max 3 kwartier/ uur per slaapje. Maar alle slaapjes bij elkaar slaapt hij voldoende overdag. Doordat hij overdag beter slaapt, slaapt hij snachts ook vele malen beter. Zelfs de medicatie voor de reflux kunnen stoppen. ( we dachten dat hij nog veel last had van de reflux maar hij was gewoon moe ) Ik denk hoe langer je haar bij jullie laat slapen hoe moeilijker het word haar zelf in slaap te laten vallen in haar eigen bedje.