litteken neusje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van Jade, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Jade

mama van Jade Nieuw lid

29 mrt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Begin december vorig jaar is ons Jade lelijk op haar neusje gevallen. Eerste leek het allemaal mee te vallen: korstje, na het korstje een rood vlekje... maar nu komen er allemaal bultjes en puistjes op dat vlekje te zitten. Het ziet eruit als littekenweefsel met verstopte talgkliertjes eronder.
    Zijn al naar 2 verschillende dermatologen geweest. De ene zegt dat het volledig zal weggaan, de ander zegt dat het niet uit zichzelf zal weggaan en we binnen x aantal jaar van de laser kunnen gebruik maken om het litteken te verwijderen.
    Het is nu al 4 maanden geleden, en reeds 4 maanden zie ik enkel dat litteken op mijn dochtertjes neusje... wat zou ik graag weer ten volle kunnen genieten van mijn kind zonder constant die wond te moeten bestuderen.
    Heeft iemand van jullie ervaring met een soortgelijke wonde/litteken?

2. HOG

HOG Niet meer actief

Wat zielig voor haar dat ze gevallen is en nu ook nog eens een litteken eraan heeft over gehouden. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Misschien een homeopatische zalf gebruiken?

3. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Ik heb geen idee hoe het zal genezen.
    Maar weet uit ervaring dat het geen gezicht is. Het nadeel is dat mijn dochter altijd het korstje eraf krapt. Heeft nu al drie maanden een wondje op haar neus en het geneest niet. Heb alvanalles geprobeert nagels super kort houden, pleister erop maar die krijgt ze er ook al. Wat zalf erop.
    Tegen dat het bijna genezen is krant ze het weer volledig open, en meestal in bed dus kan het niet in d gaten houden.

Dus de geniale tip is altijd welkom.

Nou denk ik wel dat het litteken wel wegtrekt want ze groeien nog hè.
    (ze heeft nog al eens een wondje op haar neus gehad en dat trekt aardig weg. Daar zat zelfs bijna een gat in met wit ontstekingsweefsel)

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wat smeer je er nu op? Rescuezalf of calendulazalf helpt erg goed. En wat het krabben betreft helaas geen idee. Ik zou bedenken om overdag aan de lucht te laten drogen en je dochter er telkens aan herinneren niet te krabben en 's nachts driedubbel afplakken zodat de pleisters er niet af gaan. Is sneu, en ziet er niet uit, maar een lelijk litteken is nog sneu-er.

5. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Toen E. klein was krabde ze ook veel (uitslag) en heeft het dragen van zo'n dunne handschoentjes (sokjes kan ook) tijdens de nacht wel geholpen tegen het krabben. Maar ik weet niet of jullie kinderen nog jong genoeg zijn om deze niet zelf uit te kunnen trekken.

6. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Mijn dochter is 2,5 jaar dus krapwantjes zijn geen optie meer.

7. carinew

carinew Nieuw lid

20 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoon heeft net hetzelfde aan de hand.
    begin dit jaar aan zijn neusje gekrabt. en heeft nu nog steeds brobbeltjes op zijn neusje. Echt niet mooi en iedereen vraagt wat dat op zijn neusje is...
    huisdokter wist niet wat het was: 4 dagen insmeren met cortisonezalfje, maar het werd alleen maar roder.
    schoonmoeder stelde littekenzalf voor. ik ben nu al een dikke week aan het smeren met cicaplast, maar echt veel verbetering zie ik niet.

was ook al aan een dermatoloog aan het denken.
    Ik hou je op de hoogte.

8. carinew

carinew Nieuw lid

20 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    update: we moesten vorige week met onze zoon naar de huisarts (keelontsteking) en we hebben voor zijn neusje een nieuw zalfje gekregen. Daktarin (tegen schimmels) Omdat zijn neusje rood werd na de cortisonezalf dacht de dokter dat het misschien om een schimmel ging... ik zag niet echt verbetering de eerste dagen tot enkele dagen geleden. Na de lekker lange wandeling in de zon leek zijn neusje precies gaver... De vraag is nu komt het door de zon of door de zalf?

ik heb nog steeds een afspraak opstaan bij de dermatoloog... maar pas binnen een maand ! (stomme volle agenda).

Deel Deze Pagina