Vanuit draagdoek in bedje leggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Omdat mijn zoontje (bijna 10 weken) ook erg onrustig is ben ik een draagdoek gaan gebruiken. Nu helpt dit wel.
    Hij krijgt namelijk om de zoveel tijd een "aanvalletje" (zo noemen mijn partner en ik dat, want hij is vrolijk of slaap en wordt dan opeens wakker en gaat huilen en rekken/strekken. Heel zielig...) Door hem in de draagdoek te dragen, kan ik hem gemakkelijker en sneller troosten zodat hij weer door kan slapen.

Maar het probleem is, dat ik bang ben dat hij hieraan gaat wennen en ik hem uiteindelijk helemaal niet meer in zijn bedje krijg?
    Of moet ik hem in slaap laten vallen in de draagdoek en hem dan toch steeds weer in bedje proberen te leggen?
    Ook de avonden en nachten kan ik hem natuurlijk niet in de draagdoek houden. Als ik hem in bedje leg, is er een kans van 20% ofzo, dat hij ook daadwerkelijk gaat slapen. Als ik hem echter bij ons in bed leg, dan slaapt hij bijna de nacht door (terwijl hij normaal altijd rond 3 uur wakker wordt en ik hem dan nog een flesje geef).
    Maar ik vind het eng om hem in bij ons bed te leggen, ben steeds bang dat hij de deken op zich krijgt of dat mijn vriend omrolt of wat dan ook. Ik doe dan zelf geen oog dicht.
    Een co-sleeper hebben we niet, en het ledikantje dat ik gebruik kan wel uit elkaar maar is dan niet stabiel genoeg om de matrasbodem omhoog te houden...

Iemand nog tips/advies/ervaring?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker laten slapen in de draagdoek. Blijkbaar heeft hij jouw nabijheid nodig. .. helemaal normaal met 10w.

Angst is een slechte raadgever. De meeste kindjes zullen na verloop van tijd weer in hun bedje gaan slapen. De kindjes voor wie dat niet geldt hebben blijkbasr eensspecifieke behoefte waar je mijnd inziens op in moet spelen.

Ik heb een stabiel ledikant via Mp gekocht voor 25 euro. Ik heb L nu in cosleeper naast ons en vind het ideaal... jammer dat we dit niet hebben gedaan bij de oudste drie.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij bij jullie wel slaapt, zou ik dat voorlopig even doen. Co-sleeper misschien via MP scoren?
    Hier de ervaring met twee onrustige/huil-baby's dat eenmaal goed in hun vel er gewoon geslapen gaat worden, terwijl beiden zo'n beetje in de doek gewoond hebben de eerste maanden en veel bij ons hebben geslapen.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Hier ook een onrustige baby, wel iets jonger dan de jouwe (5 weekjes) maar ook hier doe ik daar niet moeilijk over hoor. Ze slaapt gewoon lekker in de draagdoek en als ik even mn handen vrij moet hebben leg ik haar over in de wipper of wieg. Soms slaapt ze verder en soms word ze wakker. Ik maak het mezelf niet moeilijker dan het hoeft en die kleine meid vind het heerlijk en vind daar echt haar rust in. Uiteindelijk leert ze echt wel in haar ledikantje te slapen aangezien ze daar s nachts ook gewoon in ligt. Geen probleem dus.

Als ze oud genoeg is om een heus slaapritme te hebben gebeurd dat in bed en is daar geen uitzondering meer in, tot die tijd vind ik het goed zo. Bij alle 3 gedaan en nooit problemen mee gehad. Mijn oudste is ruim 5 en heeft 2 keer bij ons in bed geslapen omdat ze ziek was, verder nooit dus het zal vast bij deze ook goed komen. Ik raad het jou ook lekker aan! Maak het jezelf niet moeilijker dan het hoeft.

5. Memvan4

Memvan4 Actief lid

14 okt 2013
    212
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker bij je houden. Mijn dochtertje sliep eerst ook altijd in de doek, heerlijk. Inmiddels is ze 21 mnd en slaapt ze gewoon in eigen bedje (maar ook nog steeds graag in de doek!). Geniet van deze periode.

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij gaan zo een goedkoop bedje kopen bij de ikea en daar gaat mijn vriend dan een co sleeper van maken. Die kost max 50 euro. Volgens mij nog minder. Is dat een optie?

Deel Deze Pagina