Kan baby overactief worden van rijstebloem vanille

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1983, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze kleine meid slaap al een tijdje door, we leggen haar in bed en dan is madame vertrokken.

Een paar weken geleden hebben wij een paar keer rijstebloem toegevoegd aan de avondfles, dit was in dezelfde periode dat ze een spreidbroekje kreeg en ineens werd ze snachts weer wakker en was dan ook helemaal actief en blij. We zijn gestopt met de rijstebloem en ze sliep weer door. Het was voor ons toen de vraag of het kwam door de rijstebloem of dat ze moest wennen aan het broekje.

De afgelopen dagen wordt ze smorgen wat vroeger wakker (rond 6.00 uur en normaal was het 7.00) dus we dachten, laten we weer eens rijstebloem toevoegen. En daar gaan we weer, ze kan savond niet slapen en ligt uren wakker. Ze is dan heel actief en toont geen greintje vermoeidheid. Gister hebben we zelfs maar weer een fles extra gegeven omdat ze echt niet kon slapen.

Mijn vraag is dan ook; kan een baby (over)actief worden van rijstebloem vanille of is het steeds toeval?

Groetjes loes

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het kan ook zijn dat het maagje van je dochter gewoon te vol zit en dat ze daar last van heeft...sommige kindjes slapen juist slecht van een papfles voordat ze naar bed gaan.

Misschien kun je eens kijken wat er gebeurd als je die papfles in de ochtend geeft?

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow en ik zou zelf de naturel variant geven en niet die met vanille, daar zit heel veel suiker in die je kleintje nog niet nodig heeft!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
  5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha herkenbaar hier dus ook jolisa sliep ook door en sinds 5 weken niet we zijn er nu achter gekomen, dat wanneer ze de pap krijgt wakker is en bij gewoon melk flesje goed slaapt:)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter had er ook last van...

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Geen toegevoegde suikers nee, dat klopt! Maar wel 'van nature' suikers! Staat er ook met een sterretje bij!
    Niet dat dit nou heel slecht is, maar ik zou het zelf gewoon niet zo snel geven!

8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier ook..
    's avonds papfles, geen succes!
    Dus die geef ik lekker 's ochtends en in de avond een gewone fles.

9. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    aah kijk, het kan dus inderdaad zo zijn! nou dan gaan we dr vanavond weer gewoon een normaal flesje geven! bedankt alvast voor jullie reacties!

groetjes Loes

10. adi

adi Niet meer actief

Natuurlijk zit er suiker in (proef het maar zelf!), + dat een fles vol met melk en rijst en duiker en vanille gewion een hele blok kan vormen in de maag van zo'n kleintje.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Dat staat ook bij de rijstebloem zonder vanille Bambix Mijn Eerste Papje Rijstebloem Naturel). ;) Die 'van nature' suikers zitten nl (ook) in de rijst. ;)

@adi: Vanille is van zichzelf ook zoet, he?

Ik denk dat het eerder de volle maag is of het moeten wennen aan 'bijvoeding'.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vanille is van nature niet zoet, het gaat erg goed met zoet en wordt er daarom om vaak mee gecombineerd (in toetjes enzo).
    Wel eens verse vanille op? Juk ;)

Maar goed, je hebt wel antwoord op je vraag denk ik :) Wilde hier alleen even op reageren.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik heb wel eens (meerdere keren) verse (of naja, gedroogde dan, dus dat is al niet meer vers) vanille op, vond het niet extreem vies (onverdund natuurlijk wel te sterk en daardoor niet lekker), maar wel zoetig... Of mijn geheugen moet erg aangetast zijn door de zwangerschappen... :)

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook een meisje wat niet lekker gaat slapen als ze rijstebloem op heeft. Steeds maar huilen, en na ongeveer anderhalf uur eindelijk in slaap vallen. Ik geef het ook niet meer, zie het nut er dan niet van in.

Deel Deze Pagina