Dochter 19 mnd niet in eigen bed.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mam1988, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Toch maar even een topic openen over het slapen van m'n dochter.
    Al sinds haar geboorte is er altijd wel wat met slapen.. overdag gaat de laatste maanden prima! Ze slaapt 1x van 13.00 tot 15.00.

's avonds gaat ze om 20.00 naar bed eerder slaapt ze namelijk echt niet.
    Ze valt meestal prima in slaap, tot zo ver dus niks aan de hand:)

Tussen half 22.30 en half 23.30 begint het gedoe.
    Vaak liggen wij zelf net op bed en begint mevrouw te huilen dit huilen gaat al snel over in krijsen..
    We gaan dan naar haar toe maar ze wordt pas stil zodra ze in ons bed ligt.
    Als ze slaapt leg ik haar vaak terug maar na een half uur begint het weer van voren af aan.

Nou dachten wij we accepteren het maar dan is het zo weer over. Dit was meestal ook het geval..even 2 nachten bij ons en dan zo weer een paar nachten in eigen bed.
    De laatste 3 weken ligt ze dus elke nacht bij ons.
    Eerlijk gezegd ben ik er een beetje klaar mee..ze wil vooral tegen mij aan liggen waardoor ik dus niet goed slaap en ik heb m'n slaap (22 weken zwanger) heel hard nodig.

Hoe gaan we dit nou aanpakken?
    Uren laten huilen is geen optie!!

2. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Iemand??

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier precies hetzelfde alleen speelt het al langer. (dat wil je waarschijnlijk helemaal niet horen:D) Ze wordt de ene keer wakker als wij naar bed gaat, maar soms ook rond een uur of 3. Alles geprobeerd maar ze is dan echt in paniek. Het lijkt wel alsof ze haar rust pas vindt als ze bij ons ligt. Ze slaapt hier nu bijna drie maanden bij ons in bed. Zolang ze bij ons in bed wel slaapt, heb ik er niet zo'n probleem mee. Ze is nu zo onrustig, als dat over is dan ga ik er eigenlijk vanuit dat ze vanzelf weer doorslaapt.
    Maar als je de gouden tip krijgt, wil ik hem wel graag van je horen!

Bij ons is het trouwens zo dat ze overdag en 's avonds ook alleen in slaap valt als een van ons bij haar blijft. Wat waarschijnlijk ook de reden is dat ze als ze wakker wordt in paniek is:cool:

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier dan 10mnd en ook zo verschilt is dus dat ze tussen 03.00-05.00 pas wakker in en dan komt pas bij ons.
    Heb geen tip want hier willen we dat ook niet (als slaapt ze gewoon echt zonder ons aanraken precies tussenin, waardoor dus we niet eens meren dat ze bij ons is).
    Laten huilen deden we en vroeger werkte het maar ze is erg slim ze gaat dan gewoon krijsen uren lang met tranen en allee er op aan.
    Overdag slaapt ze kort totaal 1-1.15 uur 1 of 2 keer kort maar in eigen bed en om 20.00 naar bed gaat ze ook zonder piep..

We willen haar niet in bed bij ons gelijk en als ze wakker is terwijl we ook nog wakker zijn helpt hier gewoon haar gelijk bij eerste geluid terug leggen: hier staat ze in slaap op en dan pas wordt wakker en huilt. Als we net te laat ze stopt ze moelijker want is wakkerder. Soms 2x genoeg soms moet ik 5min naast staan soms 3-5x terugkomen elke 2minuut. Dat helpt ook snachts maar we hebben zelf geen zin elk 10 min daarheen lopen.. Proberen het 2x en als niet lukt gaat ze bij ons gewoon.

5. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Waar staat haar bedje? Misschien kunnen jullie haar bedje voor zolang naast jullie bed zetten als middenweg.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #6 piccolina, Feb 17, 2014
    Last edited: Feb 17, 2014
    Misschien klinkt het stom maar wat je ook kan proberen is wichelroede
    Het schijnt te helpen. Is bij ons geweest we merkte dat ze wel beter sliep als zijn we vrij sceptisch over dat soort dingeb maar kon gratis langskomen.

7. Ises

Ises Actief lid

Mar 26, 2012
    255
    0
    0
    Geen tip wel herkenning. Mevrouw gaat lief slapen om vervolgens wakker te worden als wij net naar bed gaan ( hoe zacht we ook doen, ze weet het gewoon) en dan alles op stelten te zetten tot dat we haar bij ons pakken. Bij ons draait ze zich 1 x om en dan slaapt ze. Zo gaat het al 3 maanden, heel even dachten we dat het voorbij was maar helaas... We accepteren het maar gewoon, ze zal het nodig hebben.

8. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16

Al wel geprobeerd maar werkt niet helaas, en kan straks ook niet meer want daar komt de wieg voor dr zusje.

9. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16

Dit wordt um sowieso niet ivm ons geloof:)

10. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Ben in elk geval blij dat we niet de enige zijn....;)
    clubje oprichten?

Ze gaat vrijdag voor het eerst logeren en ik zie er vreselijk tegen op, mede door hoe ze (niet) slaapt!!!

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Sorry ik heb hier ook geen succes verhaal.... Ons ventje slaapt al sinds juli tussen ons in... Moet zeggen en komen nu steeds weer meer nachten dat die doorslaapt in zijn eigen bedje dus er is hoop.

(Ik hou me maar voor dat hij op zin 18de vast wel in zijn eigen bed slaapt:d)

12. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Of in die van zijn vriendin;)

13. Ises

Ises Actief lid

Mar 26, 2012
    255
    0
    0
    Haha ja clubje. Hier heeft ze een paar weken geleden ook gelogeerd bij opa en oma. We hadden ze gewaarschuwd...oma is uiteindelijk met dochter op logeerbed beland.:D

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Onze dochter sliep bij ons toen ze oorontsteking had. Daarvoor ging dit niet, het was wakker blijven en "keten." Rond 18 maanden kreeg ze dus oorontsteking en de zesde ziekte en toen sliep ze heerlijk tussen ons in. Ze werd 's nachts gillend wakker en tussen ons in ging het prima.

Toen eenmaal de oren-ellende over was en ze eigenlijk weer beter was, bleef ze dit doen. Wakker om ongeveer 3:00 en niet meer willen slapen. Ook niet in ons bed dus ;)
    Ze bleef wakker en zette de boel op stelten.
    Toen was mijn man er gauw klaar mee en de volgende nacht heeft hij haar verteld dat ze in haar eigen bed bleef. Huilen natuurlijk en hij heeft haar een half uurtje elke paar minuten getroost. Toen ik besloot haar toch naar ons bed te halen, om maar weer te proberen of ze wel wilde slapen, werd ze stil. Even later sliep ze en ze is geen nacht meer wakker geworden.
    Hier was het dus snel over.

15. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0

16. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Is misschien niet helemaal wat je wil horen maar ik zou wat resoluter optreden. Dat wil zeggen de 5 minuten methode toepassen dan wel gecontroleerd laten huilen. Het klinkt als gewenning, wat op zich prima is maar dat is een eigen keuze. Je geeft aan het toch liever anders te willen ook vanwege je zwangerschap, wat heel begrijpelijk (en belangrijk) is. Het is even een paar dagen door een hel maar in feite moet ze leren in haar kamertje/eigen bedje te slapen. Onze dochter wilde zelf nooit in ons bed en toen ze dit wel wilde hebben wij ervoor gekozen dit niet toe te staan. Ze is hier nooit aan gewend geraakt. Nu doe ik weer hele andere "ontaarde" dingen zoals naast haar liggen tot ze slaapt. ;) Dit probeer ik nu ook een beetje af te bouwen maar misschien kan je eerst proberen, op een stoel naast haar te zitten tot ze weer in slaap valt en de stoel dan steeds verder weg te zetten. Op een gegeven moment staat hij bv. op de gang. Of bijvoorbeeld op een matrasje naast haar te gaan liggen. Dit laatste zijn de softere methodes maar is aan jou. Als het voor jullie ok voelt om haar (gecontroleerd) te laten huilen en om de 5 minuten, daarna om de 10 minuten tot ongeveer 30 minuten op te bouwen. Daarmee bedoel ik ook 'te letten op het soort huilen'. Dan zou ik daarvoor kiezen gezien het feit dat het eerder effect heeft (is mijn ervaring).

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Onze dochter heeft jawel 13!! Maanden lang tussen ons ingelegen vanaf de geboorte, ik wou dit zo graag veranderen maar elke keer kwam er weer iets tussen. Nu zijn we verhuisd en dacht ik t is nu of nooit en jawel 1e 4 nachten waren een hel krijsen gillen krabben.. ik heb de methode van dr estivill toegepast : 1 vaste knuffel in bed eerst in bad, dan pyjama aan en gordijnen dicht evt nog wat drinken en naar bed. Al gauw kwam ik erachter dat mn dochter alleen maad meer overstuur raakte als ik om de 5 min kwam ik had dus de limiet van30 min. Na die 4 dagen zonder huilen naar bed! En nee ze slaapt niet door maar gaat tevreden naar bed en als ze moe is wijst ze zelfs naar haar bedje! Zijn nu 3 weken bezig en ga er nog zoon 3x per nacht uit voor haar speentje. Ik hoop dat ik jullie hiermee help want het kan echt! Zelfs na 13 maanden :)

18. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

Dec 28, 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Bij mijn oudste heb ik deze methode gebruikt en heeft ongeveer 1.5 weken geduurd en hierna altijd in haar eigen bedje geslapen. Het gaat om zich veilig voelen in eigen bed en kamer.
    Nu af en toe een nachtje bij ons in bed in het weekend maar ze is nu 7 dus ze begrijpt dat dat niet altijd kan.:D:p

Lekker slapen met Olwen Wilson slaapmethode | Zwanger en ouder

Share This Page