beker/flesje water in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esje87v, Sep 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van ruim 1,5 jaar wordt regelmatig een keer wakker 's nachts met dorst. Hij wijst dan naar de beker water op de commode, drinkt dan wat, en slaapt dan direct weer verder.

Ik vroeg me af, in hoeverre zou het een goed idee zijn om zijn rietjesbeker gewoon in zijn ledikantje te zetten? Dan hoef ik er niet steeds uit, en kan hij sneller weer verder slapen. Opzich vind ik dit natuurlijk niet erg hoor, maar ja, gemak dient de mens..? ;)

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik heb het bij mijn dochter een tijdje gedaan, wel met een beker waarvan ik zeker wist dat die niet zou lekken. En ik deed er bewust maar een beetje in, omdat ze in het begin de hele beker leeg dronk en dan doorlekte ' nachts.
    Er zijn genoeg volwassenen met een glaasje water op het nachtkastje, dus waarom kinderen niet?

3. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

Jul 24, 2017
    837
    713
    93
    Female
    Ik doe het ook sinds de kleine 1 jaar is. Gewoon een tuitbeker (antilek). Ik hoor hem er wel eens s nachts uit drinken. Ideaal toch!

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Hier doen we dat ook totdat ze ontdekte dat het leuk was om met water te spelen met als gevolg hele bed nat dus nu krijgen ze 1 flesje met een klein beetje water in bed als ze slapen dan kunnen ze het pakken

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier wordt hij ook altijd wakker om wat te drinken, meestal gelukkig maar 1 keer.
    Maar hier zou wat in bed niet werken, hoe antilek de beker ook is, hij zou ermee gaan klieren en het eventueel gewoon uit z'n mond laten lopen. Hij houdt gewoon veel van met water spelen.
    Ik heb er wel vaak aan gedacht, lijkt me wel heel erg handig als hij het zelf gaat kunnen.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,513
    13,800
    113
    Female
    Noord- Holland
    Hoeveel drinkt hij overdag?
    Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt overdag meer aan te bieden, zodat ie 's nachts hopelijk minder dorst heeft?

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Mijn oudste dochter heeft al sinds ze anderhalf is een tuitbeker (waar ze al nooit meer uit drinkt normaal) met water in haar bed staan. Nooit mee gesmeerd ofzo maar ze drinkt weer regelmatig uit, soms s nachts soms s morgens als ze wakker is. Werkt hier prima!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier hebben ze allebei een rietjesbeker in bed, ze drinken soms wat slokjes 's nachts en slapen dan weer verder.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier ook een rietjes beker. Eerst in bed, sinds ze in een groot bed slaapt op haar nachtkastje. Meestal drinkt ze hem leeg 's nachts. Enkele keer moet ik mijn bed uit om hem nog een keer te vullen.

Share This Page