Dreumes 1 jaar - Welke melk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoi,

Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en ben nu bezig om de laatste pot flesvoeding op te maken. Hij drinkt nog 2 flessen per dag (en een nachtfles)

Al een poos geef ik hem verse volle melk via de tuitbeker maar dat gaat gepaard met veel frustratie en daarnaast vind hij het niet lekker. Karnemelk daarentegen wel.

Ik geef al vanaf 6 maanden flesvoeding nummer 2 (zag het nut er niet van in om over te stappen op een andere) Maar nu? Ik probeer dit namelijk af te bouwen maar als hij geen gewone melk wilt wordt dat wel een beetje lastig. Overigens heb ik geen problemen om flesvoeding te blijven geven (voor zolang nodig) maar ik vraag me nu wel af waar ik goed aan doe.

Gewone melk blijven aanbieden? Desnoods karnemelk laten drinken? Bekertje yoghurt erbij?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik geef vanaf een jaar karnemelk. Melk gaat er hier ook niet in. Melk of karnemelk maakt niet uit hoor, is allebei goed.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik meng opvolgmelk met gewone koemelk. En dan steeds minder opvolgmelk, meer koemelk. Dit gaat super! Zo kan ze ook rustig aan de smaak wennen.

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ha, dat is een goede tip! Daar voeg je dus geen water meer aan toe neem ik aan? Warm je het dan ook nog op? Al is het maar een beetje?

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad, mengen. Dus als je bv 120cc geeft, geef je 90cc opvolgmelk met water en dan aanvullen met 30cc melk. Dit een paar dagen en dan bouw je verder af.
    Werkte hier goed, geloof dat ze met 13 maanden volledig over was.
    Ik zou het opwarmen, als hij dat zo gewend is.
    Kun je altijd nog koud(er) geven als hij aan de smaak gewend is.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Melk kun je ook gewoon opwarmen, maar dat hoeft niet.
    Maak gewoon flesvoeding klaar als normaal en voeg de melk toe.

Dus als je normaal 180/6 geeft maak je 150/5 klaar en vul je aan tot 200ml met gewone melk. Daarna 120/4 etc

Zie hierboven de zelfde post.

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Waarom niet gewoon karnemelk als hij dat lekker vind. Mijne lust geen melk en cb adviseerde karnemelk. Ook dat lust meneer echt niet dus hier vifit nu zodat hij toch wat zuivel krijgt.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou lekker karnemelk geven hoor.. dat gedoe met melk terwijl karnemelk wel zonder gezeur erin gaat..

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh nee zo bedoelde ik het niet. Vind karnemelk ook prima hoor! Vroeg me alleen af of dat wel 'ok' is zeg maar :)

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn dochter dronk tot ruim 1,5 alleen melk in de papfles. Elke andere vorm van zuivel wordt stelselmatig geweigerd. Zelfs fristi, Danone etc.
    Inmiddels drinkt ze bij het ontbijt 1 beker melk, de ene dag meer dan de andere.
    Ik heb mij er maar bij neergelegd dat ze er gewoon niet van houdt, om eerlijk te zijn vind ik gewone melk ook niet erg lekker. Zelf drink ik daarom voornamelijk optimel (wil ze ook niet) en dat noem ik mama-melk :D

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier gewoon halfvolle melk sinds ze een jaar is.. Overstap viel me eigenlijk alles mee.. Nu dus bij de boterham ´s morgens en ´s middags een klein bekertje melk en ´s avonds voor het slapen nog een warm flesje.. Was er wel bang voor.. Vond die tip van het mengen en langzaam overgaan wel een goeie! Succes!

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier meteen overgegaan op "normale" melk zodra ze 1 werd maar ze drinkt en eet ook bijna alles :)

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij zijn toen hij 1 was meteen overgestapt op koemelk. Eerste paar keren wel nog opgewarmd maar daarna gewoon koud.

Je zou melk nog kunnen mengen met opvolgmelk.

Ik heb begrepen dat ze rond deze leeftijd ook steeds meer halen uit boter, bakboter, kaas enzovoorts.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dan lekker karnemelk !

Deel Deze Pagina