Hier hetzelfde dubio. Dochter is 2,5 als de kleine geboren wordt, ze kan goed lopen, maar blijft absoluut niet bij mamma op straat, dus ik ren er constant achteraan. Ik hoop dat dat tegen die tijd beter is Meerijdplankje lijkt me helemaal niks, en daar springt ze zo vanaf. Ik ga denk ik voor de buggy en draagdoek, lijkt mij het makkelijkst. En als de kleinste daar te groot voor is, is dochterlief 3 en hoop ik dat ze luisterd en goed meeloopt. Ik moet zeggen dat ik een auto onder mn kont heb en eigenlijk niet zoveel lopend doe.
Bij mij zat er minder verschil tussen, ze scheelt iets minder dan 2 jaar met haar broertje, maar 2 weken na de geboorte heb ik alsnog een duowagentje op MP gekocht. Ideaal hoor, ik heb hem heel veel gebruikt. We hebben ook een hond en die vindt het ook wel zo fijn als we gewoon door konden lopen, zonder in zo'n peutertempo de buurt rond te drentelen. Boodschappen doen was ook makkelijk, er ging heel veel in. Heb hem een tijdje terug gewoon weer verkocht. Het heeft me op deze manier bijzonder weinig gekost voor een wagen van een goed merk. Zo'n plankje had ik uitgeprobeerd, vond het waardeloos, kon niet normaal meer achter de wagen lopen. Zo'n kidsit paste niet op ons model wagen en de draagdoek vond mijn zoontje de eerste tijd vreselijk, dus op die manier kwamen we uit op een duowagen.
Ik denk dat ik hem vooralsnog niet aanschaf. Mocht het na de bevalling blijken dan mijn dochtertje niet in de draagdoek wil en dan mijn oudste heeeel vervelend is is hij zo aangeschaft denk ik toch? maar bedankt voor de adviezen. haha wel grappig om te horen dat het zo herkenbaar is, het peutertempo haha.
Zo jullie blinken van zelfvertrouwen! Help ik zou er niet aan moeten denken om onder het boodschappen doen mijn dochter in de wagen te zetten en dan mijn draagdoek tvoorschijn toveren en mijn baby daarin te doen! (mijn dochter is 2,5 als kleine geboren word) En nu is er al ruzie tussen mama en dochter als ze een keer loslopend mee mag boodshappen doen! eerst gaat ze een wagentje pakken, loopt als een zombie door de supemarkt botst tegen iedereen aan gaat op de grond liggen als ze iets niet mag (en gilt enorm) eindelijk klaar wil ze de boodschappen niet afgeven bij de kassa wat is VAN MIJ (weer huilen) dan moet het wagentje terug gebracht worden (gillen geblazen IS VAN MIJ) Of zou dit een peuterpuberfase zijn??
Wij hebben een meerijdplankje en mijn zoontje vindt het helemaal fantastisch. Sterker nog, hij wil er niet vanaf
Zo gaat het hier dus ook, constant op de grond liggen, huilen, hagelslag uit het schap trekken, zelfs een keer een fles wijn uit een schap getrokken.. drama!
Zoonlief is net of bijna 2 als de baby geboren wordt (als ze rond de uitgerekende datum komt). Wij hebben gekozen voor een meerijdplankje. Ik vind een duowagen nergens voor nodig, het lijken me ondingen en mijn zoontje wil toch niet zo lang zitten.
Hier bijna 2 jaar verschil tussen de kids, en geen duowagen. Boodschappen doen we vaak met z'n vieren (in het weekend), of één van ons doet het alleen of met één kindje. Maar nu gaat het prima om de kleine man (2 jaar en 7 maanden) zelf door de winkel te laten lopen met z'n kleine winkelwagentje. Je moet er niet té lang over willen doen, gewoon even snel halen wat je nodig hebt. Gelukkig nog nooit een mega-driftbui gehad in de winkel. Naar het kdv toe deden we bijna altijd meisje in de wagen en jongetje lopen (ongeveer 500 meter denk ik). In het begin moest ik hem nog wel eens de helft van de route op de arm nemen en intussen de wagen duwen. Heb daar een erg sterke arm van gekregen . Als ik het 's morgens al zag aankomen dat hij te moe zou zijn (beetje ziek of zo), nam ik de buidel mee voor de kleine en de grote mocht dan in de kar. Het hangt er gewoon van af, hoe ver loop je, wat is je peuter gewend, loop je meestal alleen met de kids of gaat je partner ook mee. Ik vond in onze situatie de duowagen niet nodig; alleen zou ik met duowagen wat uitgebreidere uitstapjes met 2 kindjes hebben gemaakt. Bijvoorbeeld naar Artis kan ik echt niet in m'n eentje met hun allebei.
ik heb een meerijplankje, mijn zoon vind geweldig als we ergens naar toe gaan waar hij het leuk vind, maar naar huis dus niet en weiger hij op het plankje te staan, hierdoor heb ik hem 2x net naar de bevalling naar huis gedragen, drama. en ik kapot. En als sander niet wil lopen, loopt meneer niet, met polsbandje niet en niet met tuigje! We hebben een duowagen op mp gekocht, omdat sander eigelijk niet meer een in buggy wilde. En hij vind de duowagen geweldig. hij gaat graag mee en gaat er al in zitten. Ik kan overal naar toe. Ik woon in een woonwijk met alles op loopafstand..... ook kan ik door appie en kruidvat (als ze niet aan het vullen zijn, maar kan ik ook niet met de gewone kinderwagen). Dus ik ben er dolblij mee....ding ga nu overal mee naar toe. ik heb trouwens een kees, die is 5 cm breeder dan een quinny ik vind geweldig, beste aankoop ooit
Mijn zoontje is 20 maanden als nr 2 geboren wordt en ik kies ook bewust niet voor een duo-wagen. Vind die dingen vreselijk lomp en het lijkt me ontzettend onhandig om mee te nemen in de auto. Ben ik eerst een half uur bezig om hem op te zetten. Vind het ook jammer dat we dan onze huidige kinderwagen niet meer kunnen gebruiken. Die hebben we tenslotte gekocht met het idee dat er 2/3 kinderen mee kunnen doen. Wij gebruiken dus gewoon onze Maxi-Cosi Mura kinderwagen weer en heb een meerijdplankje gekocht. Geen idee of hij daar tegen die tijd op blijft staan maar dat zien we dan wel weer. We hebben ook nog een losse buggy dus die kunnen we ook nog gebruiken als m'n vriend mee gaat wandelen.
ik wil toch even reageren, ze zien er lomp uit, maar de kees rijdt totaal niet lomp! en ik pas overal tussendoor. en inklappen, 2 sec en opklappen ook. Gaat 10x sneller dan mijn quinny. Ik neem liever de duo wagen mee als de gewone kinderwagen
Onze oudste was 2 jaar en 4 maanden toen de jongste werd geboren. Heb geen duowagen en ook geen meerijplankje gehad en heb daar geen spijt van gehad.
precies, mijn duowagen past hier ook mooi in de gangkast, mijn normale wagen absoluut niet! Ook het opklappen doe ik in een handomdraai!
heel herkenbaar hihhihi waarom denk je dat ik een duowagen heb hahahaah ik ken mijn kind hahaha en ik dacht het ook niet nodig te hebben. ik heb na de bevalling in 2 dagen hem 2 keer moeten dragen omdat meneer niet meer wilde lopen. Nou ze gaan samen de wagen in en klaar!
Ik denk dat ik ook een duowagen aanschaf. Geen gedrein en geblér op de grond maar vastsjorren die kids! Pffff Echt geen zin om weer met een jankende peuter en een baby door de winkels te strompelen.
mijn dochter is straks 2 als de kleine geboren word. en ik heb wel een duowagen gekocht (achter elkaar) ik loop best veel maar zij is nogal druk en bij de winkels rukt ze zich snel los en gaat aan de sjouw. dus hier echt een duowagen. moet trouwens zeggen dat deze opgeklapt nog beter in de auto past dan de gewone buggy.
Ik zou, dit zeggende als tweelingmoeder die een duowagen nodig had/heeft voor haar kinderen, dan gaan voor een tandembuggy. Hoewel ze veel zwaarder rijden zijn ze wel handzamer dan een duowagen waar de kinderen naast elkaar zitten. Het is dat we er nu al 1 hebben en onze jongens net twee zijn als het nieuwe kindje wordt geboren. Want echt handig is anders...
Wij hebben de duowagen van Topmark aangeschaft. Achter elkaar is deze. Mijn zoontje is 25 maanden als de baby komt en hij kan wel lange stukken lopen, maar idd in de supermarkt etc, gaat ie er maar lekker in zitten. Ook maak ik graag hele lange wandelingen (denk 3 of 4 uur) en no way dat mijn kind zo lang op een meerijdplankje kan staan.
mjn zoons schelen ook 2.5 jaar... ik heb toen geen aparte wagen gekocht maar oudste geleerd de kinderwagen goed vast te houden.. dat gaf nooit problemen gelukkig tussen dochters zit minder verschil.. maar baby gaat lekker in een warme draagdoek bij mij.. en dreumes zit in buggy