Laten we het zo zeggen, onze dochter van 2,5 is erg ondernemend. Dit gaat zo ver dat ze echt werkelijk nergens het gevaar van in ziet. Ik moet werkelijk waar we ook zijn of heen gaan ogen voor en achter in mijn hoofd hebben. Dat hoort ook op deze leeftijd en verwacht ik ook. Alleen ziet onze dochter na meerdere malen waarschuwen, uitleggen enz de ernst niet in. Ze is zo vliegensvlug dat ik meerdere malen per dag soms mijn hart vast houdt met de dingen die ze doet. Voorbeelden. We zijn in de tuin, ik draai mij om dochter zegt kijk mama! En is ze 2 meter de schutting op geklommen. Ik uitleggen dat dit niet kan. 3 sec later staat ze er weer. Ze rent mij soms zo maar weg wanneer we ergens zijn. Zo rent ze zo de straat op, de winkel uit of noem maar op. Dit komt uit het niets en moet ik het op een rennen zetten. Ze is zo snel en luisteren doet ze in dat opzicht ook wel. Het zijn de momenten dat ze ineens denkt... ik moet daar heen of iets doen. Ze kan na tijd ook altijd haar fijn uitleggen waarom iets niet mag/kan of waarom ze nu weg liep. Nog zoiets staat ze in bad te springen, zeg dat dit niet kan en ze zich zeer kan doen. Daarna weer doen. Boem, huilen en stukje van haar tand af. Troosten en werkelijk 3 min later staat ze weer te springen. Wanneer ik dan bv zeg wanneer ze zo springt haar tandjes kapot kunnen gaan. Kijkt ze mij aan en zegt.. owh gaan we even naar de tandarts. Uhhh ja dat klopt maar is nu net niet de bedoeling. Ze is zo ondernemend en in haar impulsiviteit lijkt ze dit allemaal te vergeten. Hebben meer mensen met 2,5 jarigen hetzelfde? Ik sta soms echt doodsangsten uit over wat ze doet en hoe ze dit dan gerust nog een aantal keren doet.
3,5, en al ruim een jaar conditie aan het opbouwen door het constante geren en proberen schade te beperken. Vorige week verloor ik mevr. uit het oog op het schoolplein, was ze het plein voor de grote kinderen op geglipt en zat al bovenop een 2,5m hoog klimrek. Kreeg een hartverzakking. Sterkte met jullie dametje! Ik weet hoe het voelt.
Ja herkenbaar. Mijn jongste is/was zo een. Pas rond 5 jaar werd dat een beetje beter, maar ook nu moet ik hem nog wel eens uit de boom vissen.
Herkenbaar, mijn jongste is ook zo. Nu met 3,5 wordt het wel wat minder roekeloos, maar nog steeds soms best spannend.
Heel herkenbaar. Dochter is bijna 2 en is ook zo. Ik kom ook ogen en oren tekort. Moet haar altijd in de gaten houden.
Oef, had die van mij kunnen zijn. Heel herkenbaar helaas. Toevallig vanmiddag nog; ik stond in een kledingwinkel met haar. Ze was aan het spelen met duplo. Ik stond er nota bene voor met een dikke wandelwagen al met het idee dat ze er dan niet makkelijk langs kon gaan. Ineens neemt ze een spurt (zo snel zijn die kleintjes), vliegt de winkel uit en werd aan de rand van de drukke straat opgevist door een oplettende mevrouw. Vorige week nam ze een spurt en rende ze tot achterin de plaatselijke coffeeshop Ik met mn dikke zwangere buik erachteraan, schaamrood op de kaken haha. Hou mn hart nu al vast voor als de 2e geboren is..
Mijn zoon is ook zo. Hij is bijna 4. Sommige buren vinden het raar dat hij nog niet in het kleine bos achter onze tuin mag spelen, terwijl andere 4-5-jarigen dat wel mogen. Maar mijn zoon kennende: die let nergens op, volgt zijn nieuwsgierigheid en zou binnen een kwartier aan de andere kant van het dorp staan. Of hij gaat eens lekker knuffelen met een grote grommende rottweiler (ooit gebeurd) Ik geloof absoluut dat er kinderen zijn die wel gevaar zien, maar de mijne nog niet op deze leeftijd.
Blij om herkenning te lezen het is soms best pittig met zo'n 2,5 jarige. Ze is onwijs lief het zijn alleen de doodsangsten die ik soms uit sta met de dingen die ze uithaalt.
Yup hier ook zo eentje. Mijn goed ik ga dus niet voor de lol naar een speeltuin ofzo Haha ze zit idd zo op t hoogste klimrek, rent de weg op, klimt thuis op tafel.. kan me niet omdraaien of zonder te haasten plassen
Hier ook zo eentje van 3 jaar die ook nog sinds kort zijn auto gordel zo open klikt en ook van de buggy en er laatst zo ineens uitsprong en in de auto ineens in ze stoel stond midden op de snelweg Hellup en dan heb ik nog 1 van 7 die ook nergens gevaar van inziet die dus ook absoluut niet buiten alleen kan laten spelen