Poeppoli: ervaring gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Na ruim een jaar tobben met onze oudste dochter van nu 3 jaar hebben we besloten om de stap te zetten naar de poeppoli. Ze presteert het om 9 dagen niet te poepen met alle nare gevolgen van dien. Ze houdt het simpelweg tegen omdat het ooit pijn heeft gedaan. Ik heb de deur plat gelopen bij de huisarts, liters lactulose en klisma's gebruikt. Heb het genegeerd, haar gemotiveerd, beloond met stickers etcetera. Niks helpt en nu kan ik het niet meer aanzien.

Ze staat ook op het punt zindelijk te worden. Heeft lang droge luiers, geeft aan als ze moet plassen of poepen. Wil wel op de wc, maar volgens mij durft ze niet te ontspannen dat er een plasje of poepje komt. Nu ga ik toch een afspraak bij de poeppoli maken.

Graag hoor ik wat ervaringen van andere moeders, zowel positieve als negatieve.

Alvast bedankt!

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Meid, wat lijkt me dat erg voor die kleine meid. Ik heb zelf een meisje wat ook niet heel soepel poept, maar nog niet zo erg als dit. Ik weet niet of een poeppoli iets is, maar je kunt het allicht proberen. Als ze daar ook mensen hebben lopen die speciaal getraind zijn om problemen bij kinderen aan te pakken dan zou ik het zeker doen. Het is, als ik het zo lees, iets tussen de oren en ik weet niet of de poeppoli daar iets mee kan. Maar dat hoor je dan vanzelf wel. Ik zeg doen!

3. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Quinten had ook vreselijk veel moeite met poepen.
    Wij hebben ook de deur plat gelopen bij de huisarts. Hij schreef ons Lactulose voor. Een hele hoge dosis, maar het werkte niet. Quinten kreeg er ook buikpijn van. Maar goed, de dokter zei gewoon door gaan met de LActulose, het gaat vanzelf werken. Ik kon het ook niet meer aan zien en via via kwamen we bij de poeppoli terecht.

Als eerste moesten we onmiddelijk stoppen met de Lactulose en vragen om Forlax. Dat zijn van die zakjes.

We moesten een poepdagboek bij houden gedurende 2 weken.
    Hoe vaak hij poepte en hoe die poep er uit zat. Of er veegjes in zijn boxer short zaten enz enz. Alles noteren.
    Dat hebben we netjes bij gehouden.

Er is ons geadviseerd om hem om het uur even op de wc te zetten. We moesten hem een ballon op laten blazen. Heb ik eerst voor gedaan en daarna mocht hij het doen. Maar goed, hij was toen net 3 en kon echt geen ballon op blazen. Nu nog steeds niet hoor,trouwens.
    Door de zakjes Forlax die we gebruikten werd de poep wat zachter en op een of andere manier vond hij het niet meer eng om zijn poepje te laten gaan!!!
    Ik moet er wel bij zeggen dat wij een wc hebben waarbij het poepje meteen in het 'gat'valt en dus in het water plonst.
    We hebben er vanaf toen eerst een wc papiertje in gelegd. In het water dus maar zo plonst het poepje niet zo.
    Snap je?
    Vanaf die tijd gaat het fantastisch!!!!
    Helemaal geen problemen meer gehad maar Quinten gebruikt nog steeds elke dag 1 zakje Forlax. Ik heb me laten verzekeren door de huisarts dat dat totaal geen kwaad kan.

Sorry heel verhaal geworden...:)

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zit ook al een paar maanden aan de forlax na een periode Lactulose en klisma's. Lactulose hielp totaal niet en klisma's was een drama, dit hielp wel maar zodra ik een klisma moest zetten kon ik hem in de houtgreep houden en werd hij hysterisch ik kon dit niet meer aanzien. Van de HA Forlax gekregen en dit werkt echt perfect hier! het maakt de poep zachter en maakt het poepen makkelijker en minder pijnlijk (lees geen pijn). Ook mijn zoon had pijn bij het poepen en ging het hierdoor ophouden soms 4 a 5 dagen lang met als gevolg een verstopping waarbij alleen een klisma hielp. nu poept hij alle dagen 2 a 3x per dag zonder moeite en zonder pijn. Nog wel in luier want op de wc wil hij nog niet en ik push dit bewust niet omdat hij al angst heeft bij het poepen dit komt vanzelf goed en dan komt de wc ook wel. ik heb geen ervaring met de poeppoli, ik heb wel gezegd als de forlax niet helpt overweeg ik ook naar de poeppoli te stappen maar dit is nu niet meer nodig hier.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Wij moeten hier volgende week voor het eerst naar toe. Lees nieuwsgierig mee!

6. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Wij lopen sinds half april bij de kinderarts ivm obstipatie bij zoontje.
    Vermoeden is bij hem ook dat hij poepangst ontwikkeld heeft. Maar hij heeft al heel erg lang veel problemen met ontlasting. At en dronk daardoor ook heel slecht en de laatste weken viel hij zelfs af, omdat hij gewoon niet meer wilde eten (bang voor buikpijn en hij zat al vol, met ontlasting).

Ook hier eerst lactulose en toen klysma's, maar niets dan drama. Lactulose werkte voor geen meter en Klysma's zijn erg vervelend en zorgen dat ie even leeg is, maar daarna begonnen we weer van voren af aan.

Van kinderarts moesten we meteen stoppen met laxeermiddelen en hebben we een bus Macrogolum 4000 meegekregen. Dit is een geur- kleur- en smaakloos poeder dat je oplost in een willekeurige vloeistof. Dit middeltje zorgt ervoor dat vocht beter vastgehouden wordt door darmen. We moeten dit middel zeker maanden achter elkaar blijven gebruiken zei de arts (ook om mannetje het vertrouwen te geven dat poepen geen pijn doet), maar dat kan zonder problemen.

Het werkt geweldig!!! Sinds we het middeltje gebruiken eet, drinkt en poept mannetje weer! Het is echt een heel ander kind geworden. Het poepen gaat heel makkelijk. Voorheen stampte hij uren de kamer rond, had pijn, hield het op en moest dan heel hard persen. Ontlasting kwam eens in 5 dagen. Nu komt het gewoon, dagelijks, en gaat hij zelfs op het potje poepen!

Volgende week hebben we weer een afspraak bij de arts en dan volgen wel uitgebreidere onderzoeken om te kijken of er een lichamelijke oorzaak is van de obstipatie, of dat het toch puur om poep-angst gaat.

Jullie alvast heel veel succes met de kleine. Hoop dat het wat oplevert!

Deel Deze Pagina