vanaf wanneer een keer niet naar bed s middags?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juffie26, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    vanaf wanneer gaan kindjes in de middag niet meer naar bed in? tot gisteren geen enkel probleem om s middags te slapen maar sinds vandaag wil ze niet meer. speelt nu vrolijk beneden niks aan de hand maar slapen wil ze niet.
    kan het dat ze rond deze leeftijd af en toe overslaan?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier al verschillende keren geweest dat hij niet wilde slapen.
    Is ook niet abnormaal denk ik. Nu slaapt hij wel weer smiddags

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf 23 maand slaapt ze hier regelmatig niet 's middags. In de week bijna nooit, in het weekend slaapt ze meestal nog even bij. Gelukkig maar.

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hier is dat 'helaas' nu al aan de gang.. hij wil steeds niet slapen s middags. Maar is gelukkig hartstikke gezellig de hele dag dus dan vind ik het prima..

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier kan hij als het zo uitkomt een middag overslaan (voorschool,dagje weg etc). Maar zijn we thuis kan hij zo nog 2uur slapen hoor, en snachts ook van 20-7.30u.

wisselend per kind dus.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier sliep ze tot gisteren ook nog ruim 3 uur ik snap ook niet waar dat ineens vandaan komt.
    eens kijken wat ze morgen doet. voor mij mag ze nog best slapen dan heb ik even tijd voor mezelf en huishoudelijke taken.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
    Tegen de 2 jaar begon ie wel eens een middagslaapje over te slaan. Ik bekeek het per dag en er ging wel eens een week voorbij zonder slaapje maar kon vervolgens weer een week 's middags naar bed. Nu slaapt ie helemaal niet meer 's middags, heel soms valt ie laat in de middag op de bank in slaap en in de auto wil ie ook nog wel in slaap vallen maar op bed leggen heeft geen zin meer.

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Mijn zoon begon zo'n maand of 2 geleden met af en toe een slaapje overslaan. Nu heeft hij al 5 dagen op rij geen middagdutje meer gedaan dus ik denk dat het hier wel voorbij is nu. (net nu ik het zelf wel goed kan gebruiken ;))

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter heeft er ook al dagen tussen zitten dat ze niet wil slapen.
    Ze wil overigens wel op bed, maar gaan dan een 1,5 uur lang lief spelen op bed. Vind ik ook prima

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ligt erg aan het kindje, denk ik... Mijn oudste heeft geslapen tot ruim 4 jaar, hebben we echt moeten afbouwen omdat hij niet meer kon/mocht slapen.

Mijn middelste ging af en toe overslaan rond de 2 jaar, toen weer een aantal weken iedere dag geslapen, daarna weer spoken en uiteindelijk met 2jr3mnd was het definitief 'om'.

Mijn jongste, nu 21 mnd, is al 3 weken regelmatig aan het overslaan, dus ik gok erop dat die met 2 jaar al helemaal klaar is met het middagslaapje ;)...

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Sinds de zomer slaapt hij niet altijd meer in de middag. Is afhankelijk van hoe vroeg wakker, wat gedaan in de ochtend en wat te doen die dag of nog eind van de dag. In het weekend vaak niet naar bed, na de psz wel en ook als we gezwommen hebben. Verder bekijk ik het per moment.

12. misa

misa Niet meer actief

Met deze leeftijd denk ik dat het meestal een fase is. Mijn mening is: even doorzetten en volhouden. Slapen hoeft niet, in bed blijven wel. Dan merk je snel genoeg of ze het na een paar dagen of weekjes weer gewoon oppakken of niet.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier doet ze momenteel wat moeilijker maar als ik doorzet, gaat ze wel slapen en is s avonds ook weer moe.
    Ze gaat hier iig minimaal een uur naar bed. Als ze huilt, troost ik en gaat ze er dan weer in. Of we lezen even een boekje en dan gaat ze daarna wel slapen.

14. 27denise

27denise Actief lid

7 jan 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Hier sinds 2 weken niet meer. komt ook doordat als ze s middags wel gaat slapen s avonds x om 10 uur gaat slapen.En dat vind ik ook niet prettig.Gaan meestal s middags wel even uurtje filmpje kijken ofzo

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje wil niet meer overdag slapen sinds hij 1,5 is. Heel lang steeds weer geprobeerd, maar nu laat ik het maar en gaat hij 's avonds eerder naar bed. Bij opa en oma (oppas) slaapt hij overigens wel moeiteloos 2 uur lang 's middags....;)

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier slaan we het ook regelmatig over. In november had hij een paar weken dat het slapen 's middags haast niet lukte. Daarna ging het wel weer goed. Wij slaan regelmatig in het weekend over, omdat we dan leuke dingen doen 's middags. Soms slaapt hij dan wel naderhand even in de auto. En op het kdv slaapt hij ook 1 middag bijna nooit, omdat hij dan teveel kliert in de slaapkamer en dus uit bed gehaald wordt. Dat is wel vervelend, want dan valt hij vaak voor of tijdens het avondeten al in slaap.

De oudste twee heb ik wel laten slapen tot ze naar school gingen en zelfs daarna nog af en toe even een middagje inhalen. Ik vond het voor mezelf ook altijd wel een lekker rustmomentje, haha.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Denk dat het per kind verschillend is.
    Onze dochter is 22 maand maar gaat al maanden (geloof 6) niet meer naar bed 's middags. Ze was ook erg jong toen ze over ging naar 1 slaapje, en dit slaapje werd steeds korter, en als ze overdag wel sliep dan was het s nachts een drama. Dus met 14 maanden werd het eerst max 1 uurtje slapen maar ze bleef ook steeds vaker wakker. Nu doet ze af en toe, gemiddeld 1x per week, een kort middag dutje op de bank. Ze is gewoon vrolijk de hele dag, soms rond 16 uur een dipje.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dochter van 2,5 begint ook wat te rommelen met de middagslaapjes. Al een paar keer overgeslagen, maar eigenlijk redt ze het net niet tot de avond. De afgelopen weken is het ook wat onrustig geweest, misschien komt het daardoor. Als ze 's ochtends uitslaapt doe ik haar niet 's middags op bed.

normaal doe ik haar wel op bed en dan kijk ik wel of ze gaat slapen. Ze speelt en jeuzelt wat als ze niet gaat slapen, wanneer ze eruit wil roept ze mij. Zo pakt ze toch wat rust, even geen prikkels van buitenaf.

Toen ze ongeveer 2 was, heeft ze ook even een periode gehad. Maar dat is weer overgegaan.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de een is dat met 1,5-2 jaar al zo en bij de ander pas als ze (bijna) 4 zijn. Gewoon naar je eigen kind kijken dus.

20. beccie

beccie Niet meer actief

mijn jongste van 22 maanden slaat nu zo nu en dan haar slaapje al over. vorige week geen 1 middag geslapen maar deze week weer elke middag. beetje om en om.

mijn zoon heeft tot hij bijna 3 was elke middag nog geslapen.

Deel Deze Pagina