Ben meeeens in weet kinderen die met 1.5 gedichten spraken en tot 10 tellen etc maar in andere aspecten erg nog gemiddeld. En ken kinderen die echt veel beter praten dan mijn dochter bijv ook volle zinnen etc maar verder gewoon echt volgens leeftijd. Mijn dochter loopt ook voor (in vrijwel alle dingen) in social-emotioneel gewoon ze is prima: op psz zeggen ze irritant altijd: niets op te merken super kind! Maar ik zie dat ze zich "aanpast" en dat ze niet wil meedoen met andere vaak- waarom? Geen idee terwijl ze dat erg leuk vind en indien het wat oudere kindjes zijn of die ze goed kent is geen punt maar bij turnen bijvoorbeeld ze doet alles wat vrij mag maar als iedereen in kring moet of opdrachten doen zit ze aan de kant en wil nooit meedoen.. Ik leer alfabel/cijfers niet. Maar buiten telt ze zelf dingen en ziet ze zelf letters. Ze heeft ook zelf geleerd letter B van haar naam etc. Ik vind belaagrijk dat ze veel buiten is en spelen mag etc. Ik doe wel veel dingen met haar en lezen veel etc en daar nemen veel kinderen van op. Bovendien tot 3 jaar kind hersens nog werkt niet met logica dus het is van belang dat tot 3 jaar zoveel mogelijk rechte hersenshelft wordt geprikkeld zodra linkere gaat aan de slag na 3 jaar al op "basis van.."
Tja, dit doen wij min of meer ook. Tekenen, bouwen, rollenspel etc. Naar buiten toe en in de moestuin helpen. (Zitten nog wel wat leuke tips hierboven tussen hoor) Ik zit echt niet de hele dag met mijn dochter loco-boekjes te doen. Alleen merkte ik toevallig een aantal weken terug dat ze letters en cijfers begon te herkennen en vroeg naar degene die ze niet herkende. Dan spring ik daar inderdaad wel op in...
Mja hier een 2-jarige die de letters op de tandpasta herkende als haar letters... Toen ging het heel rap. Toch kon ze pas met 4 woordjes lezen en heeft ze daarna geweigerd te lezen tot groep 3. Hooguit af en toe een woord tijdens het voorlezen... Viel ze toch door de mand Eenmaal los met lezen ging ze ook enorm snel. volgende avi-toets is ze waarschijnlijk officieel avi-uit. Maar ze heeft een onwijze hekel aan hardop lezen en las al avi+ boeken thuis in groep 3. Maarja, op de toets moet het ook he