me zoontje hoest zich kapot!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liebrando, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Me zoontje van 4 jaar hoest zich sinds gister kapot. Hij blijft maar hoesten en hoesten. Heb hem al aan de hoestdrank, neusspray ui op de kamer, en dampo maar niks werkt. Ik weet dat er geen middel is dat het laat stoppen maar weet iemand misschien hoe ik hem kan verlichten, want hij blijft nu maar hoesten. Zo zielig het begint gewoon op een zeehond te lijken. Echt een droge rothoest!!

2. liebrando

niemand een idee?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou toch maar even de huisarts bellen. Die kan je verder helpen.

4. nicolemooij

nicolemooij Nieuw lid

23 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter helpt Bisolvon of Tijmsiroop (van Weleda, lekker grote flessen) het beste. Bisolvon gebruik ik bij een vastzittende hoest. Ben je al bij de apotheek voor advies geweest?

5. liebrando

nee niet bij de apotheek, de huisarts doet er niks aan op dit moment moet het gewoon in de gaten houden. het probleem is alleen dat hij nogal veel energie heeft. Als hij te druk is hoest ie nog meer dat ie er in smoord. Leg een kind van 4 maar uit dat ie rustig moet zijn pfff. Ik heb gewone hoestdrank maar dat werkt ook niet echt merk ik wel.

6. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik herken het helmaal wat je zegt, ons zoontje had het afgelopen 3 dagen ook! hij hoeste de hele dag en nacht was zoo zielig hij kon niet slapen. heb de dokter gebeld, mijn zoontje is bijna 2, maar heb een hoestdrank gekregen vanaf 3 jaar. maar werkt als een tierelier!!! je kan het gewoon bij de apotheek kopen. het heet noscapine hci 1,0 mg/ml en dan zou ik gewoon het huismerk pakken heb ik ook. want het scheelt je ander 7 euro!! die kost rond de 5 euro als het goed is. ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

7. liebrando

Het is hier vanacht echt een hel geweest me zoontje is gewoon tot halverwege de nacht blijven doorhoesten. Zo zielig het was gewoon een zeehond op het laatst en hij was bekaf. Hij wou alleen maar slapen slapen slapen maar dat lukte niet door de rothoest. We hebben nu een hoestdrankje en een andere neusspray en hij is eindelijk vanacht in slaap gevallen, heeft even goed kunnen slapen nu hoest hij nog maar niet meer zoveel als gister en vanacht dus heb hoop dat het spul allemaal gaat werken! Hoop het zo want het is zo zielig, hij smoorde er vanacht echt in steeds roodpaars aanlopen en piepgeluiden maken. Zou eerst na het ziekenhuis met hem maar ik was rustig genoeg om het nog even aan te zien. Me zoontje heeft sinds ie het RS virus heeft gehad, bronchitis als ie verkouden is dus hij is wel vaker zo hoestend en piepend. Maar het was vanacht veel erger en zwaarder voor hem. Hoop dat het hier bij blijft en ie weer opknapt! Zal benieuwen of ik of een van me andere kids er nog last van krijgt, hoop het niet!! Bedankt voor de tips dames!

8. liebrando

Ja die hebben wij normaal ook, maar ik had nou een uit de winkel. En een neusspray. Maar bleek dat deze neusspray voor baby;s was dus heb een gehaald vanaf 2 jaar. Moet zeggen dat ik die super vind. Er komt veeeel meer uit en doet veel meer in het neusje. Heb de halve nacht bij hem gelegen tot ie echt vast sliep, durfde hem niet zo goed alleen te laten :)....... maar hij hoest nu gelukkig niet zoveel meer. Hopen dat het nu weer bter word en hij niet een terugval krijgt! Want dat gebeurd soms ook nog wel!

Maar bedankt voor je tip meid super!

9. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Mijn dochtertje zuigt op stukjes van antaflu die ik haar geef. Helpt haar super.

10. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    gelukkig maar!! ik heb dat gister voor het eerst gebruikt en hij heeft heerlijk geslapen en het is nu een stuk minder!! ik hoop ook dat het nu eindelijk eens voorbij is en dat het voorlopig niet meer terug komt!! succes!

11. liebrando

ik hoop ook dat voor beide voorbij is, dat ze nu maar lekker mogen opknappen! Dank je jij ook!!

12. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    dank je!!

Deel Deze Pagina