Dochter 2,5 wil niet avondeten !

Discussie in 'Voeding' gestart door mirjam2112, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik weet niet of hij hier goed staat, maar dan hoor ik het vanzelf ;)

Onze dochter van 2,5 eet vrij weinig vind ik.
    's ochtends een boterham
    tussendoor fruit
    's middags een boterham
    tussendoor koekje
    avondeten: bijna niks, soms een stukje vlees of een paar hapjes yoghurt. Zelfs patatjes eet ze bijna niks van.

Het enige wat er goed in gaat is zuurkool en soep ;) En zelfs dat niet altijd...

Tijdens het avondeten is ze het snel (lees gelijk) zat en wil ze van tafel. Ze duwt haar bord weg en zegt dat ze niet wilt eten.
    Dan zeg ik dat ze het maar moet laten staan maar wel aan tafel moet blijven zitten totdat we allemaal klaar zijn. Dit vind ze natuurlijk geen goed idee dus dat wordt drammen en dreinen.

Geen idee hoe ik haar nou aan het eten krijg !?

Ze is 2,5 en weeg 12 kg. Ong 88 cm denk ik dus niet bijzonder groot.
    Ze is verder wel gezond en eet gelukkig graag fruit maar hoe kan ik het eten leuker maken zonder er een strijd van te maken ??? Dat werkt namelijk helemaal niet ;)

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    lees mee...kamp al een half jaar met hetzelfde...nog niet kunnen winnen helaas....alleen als het pasta of nasi is.....

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Yup hier hetzelfde...ook al een hele tijd!
    Ze eet echt niet veel op een dag.
    En het avond eten is een paar happen en dan wil ze niet meer.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier heeft het een jaar geduurd! Ze heeft toen geen hap gegeten 's avonds. En nu begint het weer een beetje te komen, ze probeert het in ieder geval.

Ik heb er ook helemaal geen aandacht aan besteed, gewoon bordje neergezet, eet je niet, prima maar wel aan tafel blijven.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik wilde juist een topic hierover openen maar dus niet meer nodig;) Hier een zoontje van 23 maanden die sinds een week ook niet meer wilt avondeten. Omdat we gisteren niet wisten of het kwam doordat hij ziek was of niet en hij graag wel ontbijtkoek wilde hebben we dat voor 1 keer gegeven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij denkt iets anders te eten te krijgen als hij niet eet.

Laten jullie je kindjes dan ook af en toe zonder iets te eten naar bed gaan? Of geef je dan iets anders te eten? Of is het gewoon niet eten is pech dus de harde aanpak?

Wat tips zijn welkom

6. augustus

augustus Niet meer actief

Hier hetzelfde dochter is 3 jaar. Eet overdag prima. Maar het avond eten is een drama. Alleen soep eet ze graag. Ik laat haar ca 4 x per week " mee " eten met ons. En als ze dan ongeveer 5 goede happen neemt krijgt ze een danoontje of vla. Eet ze het niet dan krijgt ze ook geen vla/ danoontje. We dwingen haar niet, maar proberen haar te stimuleren. Soms voeren we haar nog (ja als het werkt, waarom niet?). Voor de andere dagen maak ik vaak voor haar soep (maar wel van hetgeen wat wij eten). Daar maal ik alles door wat wij ook eten, dus een aardappel of macaroni, veel groente en soms een stukje kip. Dan eet ze het wel. Verder krijgt ze 's middags geen snoep of koek om de honger maar een beetje op te wekken.

7. augustus

augustus Niet meer actief

JAA hoor hier gaat ze gerust zonder eten naar bed. Wil hier in huis geen weiger praktijken om maar iets anders te kunnen eten wat zij wel lekker vind. De soep vind ik al op het randje omdat ik van mening ben dat ze eigenlijk gewoon moet eten wat de pot schaft. Ik betrek haar trouwens ook steeds vaker bij het eten koken. Werkt hier ook!!! (ook maar voor een paar happen, maar toch!!)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wij eten niet altijd toetjes, dus dat kan ik niet weg nemen. Meehelpen koken helpt idd af en toe wel. Soep maken zou ik niet doen. En idd niet eten is zonder naar bed, blijkbaar vind ze dat niet erg........ geen tussendoortje helpt ook. Wel alleen als ze niet veel drinkt!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze dochter eet sinds een paar weken in de avond ook heel slecht...maak me er zelf niet druk over,als ze honger heeft dan eet ze wel. Denk ook echt dat het aan de leeftijd ligt.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hare aanpak - no way!

Mijn zoontje eet al maanden geen avondeten, soms 1 hap. Ik heb dit helemaal losgelaten en hij krijgt overdag genoeg te eten. Heeft hij na het eten nog trek? Krijgt hij nog een boterham of fruit. En een multi.

Vorige week at hij opeens een heel bord nasi, huh? Dus ik deze week weer nasi maken en het bord werd opzij geschoven. Klaar.

11. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hier ook heel lang dat probleem gehad maar ik gaf wel dan een boterham wou toch dat hij iets at en verder geen aandacht aan gegeven en nu eet hij weer aardappelen en sinds deze week wil hij alles proeven dus ook groente wat hij nooit ad eet hij nu wel dus zou er niet teveel aandacht aan geven en zeker geen strijd aan gaan

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Zo herkenbaar en geloof me, het gaat over! ;)

Fenne heeft van ruim 2 jaar tot bijna 3 jaar ook bijna geen avondeten gegeten. Van een kind dat echt ALLES lustte en at, at ze ineens niets meer. En echt niet omdat ze het niet lustte, gewoon uitproberen en geen zin in. Toch is ze gewoon prima gegroeid. Net van cb terug. Met 2 jr woog ze 12.5 kg en nu (net 3 jr) 15.3 kg, perfecte groeilijn. Dus geen zorgen maken hoor!

Nu eet ze trouwens ineens weer alles. Wil niet zeggen altijd veel, maar ze proeft wel en eet geregeld een flinke portie.

Over iets anders geven. Fenne kreeg geen brood, maar wil fruit of plakje ontbijtkoek of iets dergelijks. Overigens niet tijdens de maaltijd aan tafel, maar wel half uurtje later om toch iets in de buik te hebben...

13. zogelukkig

Ik geef liever een boterham met kaas dan een zoete koek.;)

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar Voeding.

Lotte

15. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Thnx voor jullie reacties!

Hier krijgt ze ook niks anders, alleen als ze iets echt niet lust en ze heeft het wel geprobeerd.

Afwachten dus maar ;)

Zogelukkig: bedoel je ontbijtkoek? Vind ik niks mis mee. Heb altijd zonder suiker.

16. zogelukkig

Ja, ik bedoel ontbijtkoek (met zoetstof of suiker of honing). Wij vinden een zoete koek een snoeperijtje, een tussendoortje en geven dan liever een boterham met kaas.;)

Maar die wil hij vaak ook niet hoor! Ik bied het wel aan, ik wil niet dat hij met honger naar bed gaat.

Deel Deze Pagina