Ha! Even een vraagje. Sinds 1,5 / 2 weekjes ben ik mijn zoontje aan het bijvoeden. Eerste paar keer een potje groente gegeven maar ik wil het liever vers maken, een paar keer gedaan, gaat prima. Maar wat ik me nu af vroeg, ik doe eigenlijk bij elke groente wel een (klein) stukje aardappel erdoor. Maar ik lees wel heel veel dat je groente eerst apart moet aanbieden voor de smaak. Of zijn er nog meer redenen om dat te doen? Kan het kwaad als ik dat stukje aardappel er al doorheen meng? Ik las namelijk op de etiketten van die potjes vanaf 4 maanden dat daar ook al rijst of aardappel door zit, vandaar dat ik dacht dat doe ik ook. Hoor graag jullie mening. Bedankt!
Ik heb tot 7 mnd pure groenten gegeven zodat ze eerst daar aan zou wennen, in de potjes stoppen ze wel meer dan aardappel en rijst.
de reden waarom ze adviseren om eerst met alleen groenten te beginnen (aardappel is trouwens ook een groente) is omdat als je kindje ergens op reageert dan weet je meteen wat het geweest is. Als jij een bepaalde groente een paar keer gegeven hebt en aardappel ook en hij reageert nergens op dan kan dat prima hoor.