Hallo, Ons meisje van net 7 maanden drinkt sinds een week erg slecht. Ze is verkouden geworden en nu aan het hoesten. Ze drinkt met moeite 400cc op een dag maar geeft ook nog eens 1 of 2 flessen over door het hoesten. We zijn al twee keer naar de huisarts geweest maar we moeten het aankijken. Ze krijgt een fruithapje en een groentenhapje en kwark met appelstroop als toetje. Brood spuugt ze uit. We proberen haar twee papflessen te geven, maar ook daarvan drinkt ze met moeite 100cc. Pap met een lepel geven werkt niet, dan krijgt ze door blazen niks binnen. We geven nu wat ORS maar dan geeft ze ook terug. Gelukkig is ze wel de meeste tijd vrolijk. Alleen als ze moet eten dan begint ze te kronkelen, strekken en jammeren. Wat kunnen we nog meer doen om te zorgen dat ze voldoende binnen krijgt? Alvast bedankt, Groetjes een bezorgde moeder
Beste SuzanneSuuz, Wat naar dat je dochter minder goed drinkt, nu ze zich niet lekker voelt! Veel kindjes die ziek zijn, drinken minder goed. Ik kan me voorstellen dat dit onzekerheid geeft, goed om te lezen dat je hier over ook al contact hebt gehad met je huisarts. Ik wil je adviseren je dochter over de gehele dag gezien regelmatig een fles aan te bieden. Haar borst- of flesvoeding mag je gewoon geven op de momenten die je dochter gewend is. Kijk op dat moment hoeveel zij wil drinken, en bied tussendoor telkens een fles met wat water, slappe thee of diksap aan. Het is belangrijk dat je dochter per dag 4-6 volle plasluiers heeft. Merk je dat ze minder gaat plassen, of een wat suffige indruk maakt, dan is het belangrijk de huisarts te bellen. Plast ze voldoende, en blijft ze verder vrolijk en actief, dan weet je dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Beterschap voor je dochter! Groetjes Leonie Nutricia voor jou
Hoi nog bedankt voor de snelle reactie! Inmiddels drinkt ze iets beter, rond de 140 gemiddeld per fles, soms 180 en soms maar 110. Ik denk dat dit, samen met enkele slokjes thee en het vocht uit de hapjes wel voldoende is? Ze blijft iig alert en heeft 4-5 volle luiers. Groetjes Suzanne
Beste Suzanne, Fijn om te lezen dat je dochter inmiddels beter drinkt! Houd anders een op een dag bij wat ze allemaal aan vocht binnen krijgt. Een kindje van deze leeftijd heeft gemiddeld 750 cc per dag nodig. Wanneer je kindje goed plast en alert is dan wijst dit er op dat je kindje voldoende vocht binnen krijgt. Groetjes Ruby- Nutricia voor jou