Favoriete bezigheid van jouw kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb hier een meisje dat de godganse dag kan dansen :) Zelfs als de buren een muziekje op de achtergrond hebben en we eten buiten, zit ze te wiebelen of hoor ik; "mama, ik moet er gewoon van dansen". Ik vind dat zo leuk.

Daarnaast is knutselen een favoriet.

Wat vind jouw kind leuk om te doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn het de hele dag door rollenspellen. Ze verzinnen een heel wereld en spelen alles na wat ze hebben meegemaakt. We horen de ganse dag allerlei stemmetjes, of zien rondkruipende (= baby) of tijgerende (= soldaat/boef/krokodil) kleuters door de kamer. En veel meubels hebben een vaste rol in het verhaal, zo is de kleed onder de eettafel vaste ordinantie van de dokter, bank is de auto/vliegtuig enz...

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Rollenspel ook hier :) Daarnaast puzzel, verven, boek lezen.

Maar vooral buiten schommelen momenteel.. En raad eens wie er steeds drukken/duwen mag ;) Oh, en stenen zoeken in "het gat" bij ons in de tuin.

Over een week kan de favoriete bezigheid hier weer iets heel anders zijn trouwens....

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    In de zomer is buiten spelen veruit favoriet (zoon 7 en dochter 3,5) en als het slecht weer is dan komen de bakken met strijkkralen op tafel of ze knutselen er op los. Wij hebben een kast met 3 planken in de kamer staan die vol staat met knutsel spullen en de oude salontafel is nu de knutseltafel.

Zoon mag ook erg graag met vriendjes spelen met de auto's, garages en wij hebben een autobaan die je kunt bouwen.

5. misa

misa Niet meer actief

De oudste begint ook erg met rollenspellen en fantasie praatjes en bezigheden. En vooral de hele dag bezig zijn met en over auto's, treinen, luchtballonnen, hijskranen, hoogwerkers, graafmachines, vliegtuigen, enz...! Echt te grappig!

De jongste doet vooral heel veel na en praat veel na. Alles wat wij of de oudste doet moet zij ook. En klimmen, overal op. Onze lijpo! ;)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Van de oudste: dansen, zingen, knutselen en tekenen.

Van de jongste: zo vies mogelijk worden. :D Nee, die houdt ook erg van zingen, dansen en 'tekenen'. :)

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Met haar treinbaan spelen en vliegtuigen kijken (ze staat de halve dag met haar koppie naar de lucht te kijken :D).

8. knap

knap Niet meer actief

Ze oefent volgens mij voor de rol als mama.

Ze speelt graag met haar baby poppen en geeft ze ook echt eten drinken en een schone luier. Gaat boodschappen met ze doen en speelt winkel juffrouw. Heeft denkt beeldige hondjes(is ze bang voor).
    En is graag aan het dollen met ons. Stoeien en ondeugend.
    Vandaag met chocolade handjes op mijn behang en ik ben echt niet streng hoor en kan best tegen ondeugende meisjes. Maar oei was een klein beetje boos hihi.

9. misa

misa Niet meer actief

Haha, ja hier is de jongste ook zo. Soms al binnen een uur.... En ze is nog maar 15 maanden haha!

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tv kijken en 'soepies' eten :D

Gelukkig ben ik de baas, haha!
    Het wisselt hier nogal eens, maar al vanaf het begin speelt ze het liefste buiten. Racen op haar auto, in de zandbak en 100.000 keer van haar miniglijbaan, waar ze niet eens vanaf glijdt doordat ze met gestrekte benen al gelijk de grond weer raakt... En zij maar enthousiast "whiiiii" roepen ;)
    Bij slecht weer pakt ze het liefst haar duplo.

Meijke, is jullie dochter ook zo gek op treinen? Man heeft nog zo'n treinbaan bij z'n vader thuis staan waar hij zelf vroeger mee speelde, die moeten we echt eens ophalen. Dochter is helemaal wild van treinen. Alle kabels over de weg zijn een spoor, ze wordt lyrisch als we over een overweg gaan en als we moeten stoppen voor een trein schreeuwt ze altijd: tuuuut tuuuuut!!! :D

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here... Ze heeft ook de hele vakantie elke woensdag geklaagd... (Zowel tegen mij als tegen complete vreemden die toevallig wat tegen haar zeiden) dat het die dag woensdag was en dat het een stomme dag is want pas NA de vakantie is er weer dansles :)

En dan is het dubbel feest want ze mag meteen naar de 6+ groep ondanks dat ze nog 5 is :)
    Had ik gevraagd omdat ze eigenlijk tot de 6e verjaardag bij de kleuterdansgroep blijven maar 3 weken na aanvang wordt ze 6.
    Kan ze net zo goed meteen begin van de cursus beginnen bij de oudere groep en hoeft ze niet na 3 weken ineens naar een andere groep.
    Maar dochterlief is er megastoer mee :)

Plus de juf gaf balletadvies.. En dat is echt helemaal in d'r straatje.
    (Nadat ze uit de kleuterdansgroep komen zijn er 3 richtingen.. Streetdance, moderne dans en ballet... Maar als de juf streetdance had geadviseerd hadden we denk ik een heel sip kind gehad. Ballet is HET :) )

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon: knopen, uitvinden, oefenen met lezen

Dochter: dansen, verkleden, puzzelen, tv kijken
    Zij kan zich ontzettend goed zelf vermaken. Ik zou boodschappen kunnen gaan doen en dat zou ze niet eens door hebben... (doe ik niet hoor :))

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Noonoo, ja treinen zijn het einde, ze wordt helemaal wild :). Haha zelfs van de tram. Af en toe ga ik met haar een paar haltes, praat ze in de avond nog over ;).

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Met stip op 1: In de zandbak een zandmonstertje worden "S. Is zandmonster!" :D
    Op 2: pop schone luier, in bad, in bedje, flesje en speentje geven en heel soms mag pop bij mamma drinken.
    En op 3: met de Lego spelen.
    Ook erg leuk onder de douche de eendjes eten en drinken geven uit n dopje ;)

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Binnen;

oudste; kleien, fietsen, mij helpen, druk doen op de bank of op zn bed :p , spelen met ballen/balletjes allerlei rollenspellen of avonturen met die dingen hihi, en bellen blazen

Jongste; alles wat de oudste doet, dansen en zingen, loopfietsen, auto's

Buiten;

oudste; klimmen en van alles afspringen
    jongste; glijbaan en klimmen

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    slakken zoeken en bewonderen...beetje mama's eigen schuld. Ik had slakken gezocht in de tuin en die zijn toch zo leuk dat mama nu de hele dag op zoek is naar slakken. Inmiddels door haar onbedoelde harde hand zijn er een paar overleden dus de slakken populatie krimpt danig. ik heb er nu maar een paar in een bak gedaan, dat zoekt wat sneller morgen ochtend :)

17. Saskia78

Wel een dekseltje erop he :)

Wij hebben dat met pissebedden trouwens.
    Tegenwoordig een kleine populatie in een pot in de keuken.
    Pissebedden kunnen niet tegen glas oplopen dus geen ontsnappingsplannen.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier ging de dansles, volgens vakantierooster, gewoon door in de vakantie. Dochterlief hier hoefde dus niet boos of verdrietig te zijn. :D :)

19. Saskia78

Handig :)
    Hier werken ze met cursussen die lopen van september tot mei ongeveer.
    Elk jaar opnieuw aanmelden dus ook.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Zoon: klussen (met papa's gereedschap)
    Dochter: knippen! Ze heeft serieus bijna altijd een schaar in d'r hand en ze wil alles wat ze ziet knippen.

Deel Deze Pagina