Continue poepen in de douche

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door NoLu, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Mn dochter heeft een lange tijd problemen met dr ontlasting gehad. Heel hard was de poep en lactulose hielp niet dus hebben we nu forlax. Dit werkt super goed. Haar poep is mooi dun!

Maar ze durft nog steeds niet te poepen, gaat hysterisch huilen en rondjes rennen.

Maar nu presteerd ze het telkens als ze gaat douchen in de douch te poepen. Ik vind dit zo ontzettend smerig! Gister lag het niet op 1 plek, nee mevrouw bleef rondjes rennen en t zat door de hele douche.

Ik weet niet meer wat te doen, maar dit kan zo ook niet langer. Iemand tips?

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoe jong is ze, en is ze al helemaal zindelijk, want dat lees ik niet uit je verhaal.

Zie je ook een vast ritme/tijd wanneer ze wilt poepen? Zo ja, dan kun je het dit proberen. Voordat ze onder de douche gaat, op het potje/toilet laten zitten.

Desnoods met een boekje wat ze erg leuk vind om te lezen/door te bladeren. En dan iets van een beloningssysteem invoeren zoals een grote sticker wanneer ze het voor elkaar heeft gekregen, maar ook wanneer ze niets heeft gedaan, dit geeft haar misschien net wat stimulans om te leren poepen op het potje/toilet.

Een vriendin van me gaf haar dochter een spelcomputertje mee want boekjes vond het meisje niets aan, en dan de deur dicht en dan zo'n 10minuten laten zitten, haha. Maar het werkte wel. ;)

Succes. :)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zwemluier aan doen, dan ligt t tenminste niet overal.

4. NoLu

NoLu Niet meer actief

sorry ze is 2,5 jaar. toen ze 1,5 was bezig geweest met eindelijk maken maar toebrengen ging ze dr poep ophouden en toen kreeg ze obsipatie. Sindsdien wilt ze absoluut niet meer op een potje

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Poepen is voor veel kinderen spannender om te leren. Je dochter is 2,5 jaar oud, en ik vind het niet vreemd dat ze nog niet op de wc durft te poepen.

Doe je haar nog wel een pamper om?
    Durft ze daar wel in te poepen? Als ze namelijk niet in haar onderbroek en niet op de wc durft/wil poepen dan blijven er niet zoveel andere mogelijkheden over dan de douche.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Warm water ontspand dus waarschijnlijk is je dochter onder de douche zon ontspannen dat ze het niet meer kan tegenhouden.

Je schrijft dat haar poep nu mooi dun is, wat versta je onder dus loopt het echt weg, is het breiïg of wordt het een mooie worst (dat laaste moet het dus eigenlijk zijn)

Ik zou haar in eerste instantie een potje meegeven onder de douche en haar vertellen dat als ze de poep aan voelt komen ze op het potje kan gaan zitten of jou kan vragen om een luier. (want ook vragen om een luier en daar dan in poepen valt onder zindelijkheid) Maar vooral rustig blijven niet mopperen en gewoon opruimen (was de tip van onze huisarts nadat wij hetzelfde probleem ondervonden met onze zoon)

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn 1e gedachte: zwemluier aan doen onder de douche! dan heb je niet de hele douche er onder. misch ontspant de douche haar... en is ze ontspannen genoeg om te gaan poepen? hier is poepzindelijk worden ook een strijdt geweest... maar het is goed gekomen ;)

8. NoLu

NoLu Niet meer actief

Ja alleen is ze dus nog helemaal niet zindelijk. We hebben et ook een hele tijd laten rusten. Maar ze houd t poepen zo lang op tot ze t dus niet meer kan tegen houden.

Pluk: Het is breierig dus snap niet dat ze zo bang is ervoor. Ik ben dus wel boos geworden omdat t door de hele douche heen zat. Hebben dr ook duidelijk gemaakt dat poepen gebeurd ikn een luier of op een potje/wc. Plassen in de douch vind ik geen ramp, maar poepen is zo smerig.

Ze doet t ook als ze ergens gaat logeren. 2 weken terug was ze samen met mn nichtje van 8 maanden bij mn schoonmoeder in een badje. Gaat ze poepen in het bad, allebei de kids zaten onder. Toen ik t hoorde moest ik in eerste instantie lachen maar ik schaamde me dood..

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    omdat ze obstipatie heeft gehad is de kans groot dat het poepen haar eerst pijn heeft gedaan.

Bij zo'n kleintje betekend dan poepen=pijn en daarom wil ze waarschijnlijk niet poepen.

Als de poep breiïg is dan zou je kunnen proberen de medicatie om de dag te geven zodat het toch een worst wordt. (wat een details toch weer):D

Deel Deze Pagina