Urineweg infectie bij 2,5jr-ige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sloppyslayer, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wie heeft hier ervaring mee?

We hebben al een tijdje steeds het idee dat ze urineweg infectie heeft maar dan viel het toch mee, maar nu is het toch wel zo en ook direct overduidelijk.

Zijn hier mama's die hier ervaring mee hebben?

Ben, eerlijk gezegd, wel behoorlijk geschrokken van alles wat je erover leest en ik wil niet te veel in paniek raken.....want het kan natuurlijk heel onschuldig zijn.

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik neem aan dat ze via de huisarts een antibiotica kuur gekregen heeft? In dat geval zal het binnen een paar dagen minder zijn. Je kunt als ondersteuning cranberry sap geven, wat erg goed is voor de blaas. Wel een beetje zuur, dus of ze het lekker vindt..

Het is niet leuk zo'n infectie, maar google niet te veel.. Daar lees je zelfs over verkoudheden enge verhalen en daar heb je niets aan. Beterschap voor je meisje!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dank je!

Ja we hebben AB gekregen en het zal wel snel beter met haar gaan :D

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier een 3 jarige met blaasontsteking. Ze is al ruime tijd overdag zindelijk en 's nachts een luier aan. Ze had het weekend in haar slaapluier gepoept, 2x ( ik heb dus midden in de nacht verschoond toen ik het rook ) en zondag had ze steeds een vieze onderbroek met vieze afscheiding ondanks goed wassen en in bad geweest. Ook was ze met haar handen in haar onderbuik aan het duwen dus plasje maandag weggebracht en een AB kuur. Ze heeft wel een paar keer moeten huilen voordat ze ging plassen maandag en dinsdag en woensdag een natte broek maar ze is nu echt al helemaal opgeknapt, alleen nog wat moe. Ik was er gelukkig snel bij!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Fijn dat ze al weer aan het opknappen is!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gisteravond werd ze wakker omdat ze geplast had en daar was ze behoorlijk verdrietig van.
    We zijn nog wel even naar het toilet gegaan en daar paste ze ook met tussen poses en elke keer als ze ging plassen schoten haar beetjes om hoog en zat ze in haar handjes te knijpen.....dus het doet haar nu toch wel pijn.

Het is een echte bikkel qua pijn.

7. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Hier zoontje van 26 maanden nu 8 blaasontsteking in 10 maanden gehad loop bij kinderarts.
    Bij een blaasontsteking is niet meteen iets geks als vaker terug komt kijken ze verder.
    Heel veel beterschap.

Deel Deze Pagina