Dochter 2 groot??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sama1, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had die lengte en schoenmaat met zestien maanden :) maar inderdaad een lange meid ook! Lastig he, dat men meer van ze verwacht dan ze kunnen. Maar andersom lijkt me ook lastig. Wat meer gemiddeld zou fijn zijn!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.674
    113
    In griekenland schatte ze haar ook ouder. Omdat ze veel brabbelde en wij terug prate dachten ze dat ze in het nl tegen ons aan het praten was, het leek heel wat :p.

Ik vind het soms jammer dat de kleding nu van de kinderafdeling komt, niet zo schattig meer soms en wat te volwassen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Maat 92 is er soms nog wel in de babycollectie, toch? En sommige merken gaan nog verder door in dezelfde/dezelfde soort collectie?

4. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Volgens mij hebben wij dezelfde dochter. Precies dezelfde maten en leeftijd.

5. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43

Ik heb het juist precies andersom. Mijn dochter van 2,5 zit nog in maat 80, en vind die kleding helemaal niet meer leuk voor kinderen van 2,5!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Maar er is tegenwoordig zo verschrikkelijk veel te koop? Ik ken een meisje van bijna 5 die maat 86 heeft, maar die heeft echt geen babyachtige kleding meer aan. Het is wat meer zoeken, dat wel, maar er zijn genoeg winkels met niet-babyachtige kleding in kleding maatjes of juist lieve, schattige kleding in wat grotere maten.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Heel herkenbaar!
    Mijn dochter is 19 maanden en 89 cm lang. Mensen schatten haar vaak 2/2,5. Hierdoor vroegen mensen vaak waarom ze nog niet kon lopen (dat kan ze nu sinds kort). Ook gebeurt het vaak dat ze hele verhalen tegen haar ophangen en dan merken dat ze alleen wat terug brabbelt. Soms flink irritant. Laatst ben ik met haar bij een go gaan kijken en dan moet ik ook echt aangeven dat ze haar niet ouder moeten inschatten dan ze is.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Herkenbaar, hier was het vooral met de middelste. Die had voor haar tweede verjaardag al mt 25 en met 2,5 jaar moest ze naar 27, enorme grote stappers die gewoon niet in verhouding vielen hihi. Ook was ze wel groot en iets aan de mollige kant maar ze sprak wel enorm goed. Opzich nooit op of aanmerkingen gehad maar wel dat ze altijd zo enorm fors leek naast haar lft genootjes.
    Maar het komt goed, ze wordt nu bijna 12 jaar, is 1.65 en heeft maat 41, had ze een jaar geleden ook al dus ik vermoed dat haar voeten zijn uitgegroeid. Is ook al aan het menstrueren dus zal ook niet meer zo hard groeien. Aan de hand van een groeicurve van TNO komt ze uit op 1.73 dus zou zomaar kunnen kloppen.
    Wel is ze een stuk voor op haar lft genootjes. Ze doet nu groep 8 maar had beter op haar plaats geweest in de brugklas maar gelukkig krijgt ze veel extra uitdaging op school en staan er veel leuke uitstapjes op de agenda dus ze zal het jaar wel doorkomen ;)
    Ik krijg juist altijd veel complimenten over haar dat ze zo enorm zelfstandig is en daar is menig moeder dan weer jaloers op ;)

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook een flinke jongen.

Hij is nu bijna 2.5, is 97 cm 15 kilo en heeft schoenmaat 27!

Krijg ook regelmatig opmerkingen dat ie zo groot is.

Van de week zei iemand dat ie wel 4 leek. Nou vind ik dat wel erg overdreven maarja.

Zn ontwikkeling is hij ook snel mee.

Ik zie hem zelf nog steeds als mn kleine mannetje. Verbaas me er soms over dat mensen hem zo groot vinden

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn jongens zijn nogal lang, vooral de oudste. Nu is dat wel handig, hij gedraagt zich ook vaak ouder dan hij is, qua interesses, maar toen hij kleiner was werd ik ook wel eens moe van de opmerkingen. Bij de BSO mocht hij een paar dagen na zijn 3de verjaardag mee met een vriendje omdat het vriendje ging wennen. De leidster was compleet verbaasd dat hij nog lang geen 4 was.
    Een paar dagen geleden schatte iemand de tweede 6, hij is 4,5. De jongste is daarentegen weer wat klein en wel best snel qua motorische ontwikkeling. Daar krijg ik dus nu ook constant opmerkingen over. Het is dus nooit goed ;)

one of kind vindt dit leuk.
  11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Grappig he. Heb dat hier ook al gehoord bij de bso over mijn dochter.
    Ook omdat ze voor de rest met alles zo "wijs" is.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Valt toch wel mee dan hoe groot ze is?
    Van 2-3 jaar hebben de meeste kindjes kledingmaat 92.

13. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier een meisje van 2 Jr en 9 mnd oud is 1m13,5 lang en weegt 20.2 kilo.

Ze was met haar 2de verjaardag 1m05 lang en 18 kilo 10 gr.
    Toen Schnmt 28.

Kledingmaat 116/122 en Schnmt 29 heeft ze.
    Overal word ze al 5 jaar geschat.

In de klas van haar zus van 5,5 jaar oud zotten gewoon kindjes die een stuk kleiner zijn dan mijn peutermeisje.

Vaak word er gedacht dat ze aan het spijbelen is van school :(
    Dit omdat ze ook nog eens erg wijs is voor haar leeftijd.

Op de Psz is ze 1 van de grootste van der klasje.

Vind het niet leuk dat ze vaak zo overschat word :(
    Ikben blij dat ze nu ook kan zeggen hoe oud ze is :)
    Alleen vragen ze het vaak aan mij na omdat ze het niet geloven.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier juist andersom; onze uk van bijna 20 maanden weegt ruim 10 kg, is 77cm en draagt schoenmaat 19-20 en heeft ook nog eens weinig haar. Ik krijg regelmatig opmerkingen, van wat leuk, ze loopt al.

En schoenen kopen vind ik echt lastig, vooral toen ze van de zomer maat 18 droeg. Maar ook nu in maat 20 zijn het nog veel van die echte babyschoentjes met zachte zolen...

15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Toen onze dochter 2 was, was ze 104 cm lang, 15 kg en schoenmaat 25.
    Ze is nu 3 jaar en 2 maanden en dat is nog niet veranderd, ze blijft nu dus lang hangen. Alleen haar schoenmaat is nu 26.

Er word nog wel gevraagd of ze niet naar school moet. Wat hierboven gezegd word, het is heel fijn dat ze zelf kan zeggen hoeveel jaar ze is.
    Als je een kindje van 4 naast haar zet is ze even groot of groter haha.

Deel Deze Pagina