Niet onder de dekens willen liggen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocolat, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Mijn eigenwijze peuter wil niet onder de dekens liggen en heeft dus giga koude benen.
    Een slaapzak wil hij ook niet aan, ik trek hem vanavond maar een dikkere pyjama aan.

    Zijn er meer peuters die niet onder de dekens willen liggen en wat doen jullie ze dan aan?

    Als ik hem naar bed breng stop ik hem wel onder, maar als hij huilt en ik ga kijken heeft hij de dekens weg getrapt en als ik ze over hem heen leg dan begint hij te gillen. Hij heeft nu erg veel dromen, volgens mij nachtmerrie's want hij huilt echt hard en is niet wakker te krijgen.
     
  2. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ik vraag me af of het een kwestie is van "niet willen"?

    Je zegt dat je hem savonds wel mag toedekken, dus dan wil hij het wel?
    Dat hij zich snachts blootwoelt is dan ook meer per ongeluk lijkt me. En wat je verder beschrijft klinkt als nachtangst. (Google daar maar eens op) Het kan zijn dat je hem, door dat toedekken, uit een verkeerde slaapfase haalt waardoor hij helemaal gedesoriënteerd raakt. Dan reageert hij niet bewust op het toedekken, maar is het een onbewuste reactie op de verwardheid die daardoor ontstaat.
     
  3. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tja als hij niet onder de dekens wil en ook geen slaapzak aan wil ... dan toch niet?

    Ik zou het gewoon maar laten dan ... Als hij slaapt dan toedekken en evt als je naar bed gaat nog een keer en als je 's nachts wakker wordt.

    Onze kleine meid wil ook geen slaapzak meer aan want ze heeft een nieuw bed (ledikant zonder zijkant) en een dekbed en niemand heeft toch een slaapzam aan onder een deken?!?? Nu wil ze graag onder de deken liggen maar een keer draaien en ze is er onderuit. Maarja ik kan er weinig aan doen. Ze draagt nu wel een badstof pyama met romper korte mouwen. En heb haar wat hoger in dr bed gelegd dus de deken gaat minder snel van haar benen af (ze kruipt omhoog in haar slaap)

    en verder heb ik uitgelegd hoe ze haar deken aeer over zich heen krijgt.
     
  4. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier hetzelfde. Ik denk dat hij er vanzelf weer onder gaat liggen als het echt koud word. Nu dek ik hem toe voordat ik ga slapen en dan moet hij het maar verder zelf zien.
     
  5. meissie1982

    meissie1982 Actief lid

    6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Hier hetzelfde. Dochter heeft overigens ook nachtangsten maar die staan los van de deken. Ik heb bij kruidvat zo'n huispak aan 1 stuk gekocht (jumpsuit-achtig pak). Lijkt op n slaapzak maar voelt voor haar niet zo en komt ze ook niet bloot te liggen
     
  6. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Als ik wakker word uit een nare droom, blijkt bijna altijd dat ik geen dekbed over me heen heb. Door de kou krijg ik nare, kille dromen.

    Is hij koud als hij een nachtmerrie heeft (dus krijgt hij de nachtmerrie omdat hij het koud heeft) of gooit hij de dekens van zich af als hij de nachtmerrie heeft?

    Wat zou er gebeuren als je alleen een lakentje over hem heen doet?
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat zielig, dat gehuil en die angst 's nachts!

    Wilt hij niet gewoon een slaapzak aan? Hier draagt mn dochter altijd een wollen pyjama aangezien ze vaak zonder dekbed ligt en mn zoon slaapt met slaapzak aan. Een wollen pyjama en eventueel nog een flanel er overheen.
     
  8. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Hij heeft ook geen deken in combinatie met slaapzak, maar alleen deken of alleen slaapzak.
    Hij heeft sinds de zomer geen slaapzak aan, maar omdat hij dus de dekens de laatste tijd weg trapt wil ik hem de slaapzak aan doen maar dat wil haar niet meer.
     
  9. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

     
  10. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik heb van de week 2 nachten naast zijn bedje geslapen. En als hij huilt en ik dek hem toe begint hij wel veel meer te trappen en slaan om hem heen, hij wordt ook niet wakker. Ik denk dat jij wel eens gelijk kunt hebben.
     

Deel Deze Pagina