Mijn zoontje krijgt van ons een 16 inch fiets. We hebben de keuze beperkt tot deze 2: https://www.loekie.nl/kinderfietsen/jongensfietsen/16-inch/booster/ https://www.loekie.nl/kinderfietsen/jongensfietsen/16-inch/pick-up De booster heeft natuurlijk een stoere en aantrekkelijke blauwe kleur voor een jongen van (bijna) 4 jaar. De pick-up transporter vind ik zelf heel stoer. Zou zo'n transportrekje aan de voorkant lastiger sturen? Zeker bij leren fietsen zonder zijwieltjes? (Mijn zoontje is geen fietstalent) Wat raden jullie aan? Is het nog wel hip om met een transportfiets naar school te gaan? Of kan de blauwe booster juist niet zo goed? Of doet dat er niet toe? Zal ik kiezen voor de fiets die ik het mooiste vind of de aantrekkelijkste kleur voor mijn zoontje? Het gaat om hem, maar uiteindelijk is hij sowieso heel blij met z'n nieuwe fiets natuurlijk!
Mijn dochter zou dolblij worden van zo'n rekje voor, dus dat zou hier de doorslag geven. Maar als jouw zoon daar niks om geeft en blauw mooier vindt, zou ik die doen En een 16inch fiets qua hipheid... daar zou ik me geen zorgen over maken hoor! Tegen de tijd dat hip echt belangrijk wordt, is 16inch te klein.
Ik denk dat zo'n rekje voorop minder lekker fietst als je er veel opzet, maar het is niet zo groot dat er echt een grote tas op kan. Qua hipheid zie ik zoveel verschil voorbij komen op het schoolplein, daar zou ik geen rekening mee houden hoor. Hoogstens dat meiden iets vaker zo'n rek hebben dan jongens.. Maar dan ook weer vaak met een mand erop. Dus voor een jongen kan het ook wel. Als ik iets zou kiezen, dan zou ik voor de blauwe gaan.. Hoe meer erop zit, hoe meer er kapot kan. Al hij valt met de fiets, kan zo'n rek makkelijker kapot gaan misschien.. Ook al overwogen om tweedehands te kopen? Doen wij altijd, dan is het niet zo erg als ze ermee stunten en krasjes op de lak komen
Ik zou zelf kiezen voor wat hij het mooiste zou vinden. Overigens hier ook op die leeftijd zo min mogelijk extra's op de fiets: fiets wordt eens neergelegd ergens, valt om e.d. Daarnaast lijkt mij zo'n klein rekje niet veel toevoegen als in echt bruikbaar zeg maar en dan laat ik het dus liever
Tenzij je zoontje erg lang is, zou ik dan eerst gaan voor een 12 inch, dan kunnen ze ook zelf op en afstappen en eerst zonder zijwieltjes leren fietsen.
Dat zou ik idd ook doen, mijn bijna-5-jarige crosst nog op haar 12inch-fietsje rond, heeft ze met net 4 op leren fietsen zonder zijwieltjes. Ze kon toen goed beide voeten op de grond zetten, dat gaf veel zekerheid bij het oefenen. Voor haar verjaardag krijgt ze nu een grotere.
Bedankt voor alle snelle reacties. Fijn dat hip-zijn er nog niet toe doet in de kleuterklas. Dit wordt onze eerste die naar school gaat, dus dat is nieuw voor ons. Hij heeft al een 12 inch fiets maar dat is juist net te klein geworden. Ik zal hem vanavond de fietsen nog eens naast elkaar laten zien. Even kijken wat echt zijn voorkeur heeft. Maar inderdaad, zo'n rekje kan makkelijk beschadigen bij omvallen.
Wij hebben zo'n fiets met rekje en was de eerste dag al beschadigd 😬 Fietst ook best gek en mijn oudste moest erg wennen. Mijn jongste fietst er nu prima op en heeft er geen last van. Ik zou er persoonlijk niet nog een keer voor kiezen. Succes met een keuze maken!
Zou hem er eens op laten fietsen. Dat hebben wij gedaan, waardoor sommige modellen die wij en hij leuk vonden toch afvielen. Daar zat hij dan niet mooi op, stuur was te recht en dus in bochten te ver weg zeg maar, of juist een heel gebogen stuur wat in bochten ook weer niet handig was etc. Wij hebben toen gekozen voor het model waar hij het beste op zat. Die was er in drie verschillende kleuren en mocht hij zelf kiezen...... Het werd oranje met een rekje voorop. Hij vindt het prachtig zo.
Zou voor deze leeftijd zelf niet 1 met een rekje kiezen. Vind de blauwe zelf ook leuker trouwens. Maar misschien een idee om je zoontje ze anders een keer te laten proberen? Weet je zeker wat voor hem beter rijdt.
Het blauw is leuk maar het model niet zo, de drager van de fiets is hartstikke leuk maar het grijs is saai. Streetwise is ook een leuke, zou je daar geen drager op kunnen zetten? Valt ook meer op.
Ik zou eens naar het gewicht van de fietsjes kijken. Ooit een Loekie gehad hier, superdegelijk, maar ook superzwaar, dat fierst dus gelijk een stuk langzamer. Sindsdien alleen maar Batavusfietsjes hier, ik doe alles op de Diets, dus ze moeten wel een beetje lekker mee kunnen fietsen!
Hier hebben ze alledrie gewoon leren fietsen op een 16 inch, hoor! En gewoon zonder zijwieltjes. Wel eerst altijd een loopfiets gehad. Zou met 4 jaar echt niet voor een 12 inch gaan, tenzij je een heel klein kindje hebt!
Ik zou op kleuterleeftijd echt niet voor een rekje kiezen want het rijdt echt minder stabiel dan een fiets zonder rek. Mijn oudste kinderen hebben een transportfiets met krat en die hebben die krat ook nodig ivm sporten en school. Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet leuk uitzien op een jongensfiets voor kleuters, sorry.
We hebben inmiddels een ander fietsje gekocht. De yabber van alpina. Dat rekje was het toch niet helemaal voor een kleuter en eigenlijk vonden we rode bij de blauwe fiets niet mooi. De yabber was eigenlijk een stuk duurder maar we hebben een kleur van vorig jaar met korting kunnen krijgen. Iedereen bedankt voor het meedenken!