Hi allemaal Misschien een beetje gegant, maar t hoort erbij denk ik. Ons dochtertje van ruim 2,5 jaar draagt nog een luier maar heeft ontdekt dat ze het lekker vindt om te liggen met hand tussen haar benen of op een knuffel etc. Volgens het cb boekje hoort t erbij maar is dit echt normaal en moeten wij t negeren, verbieden etc? Ik snap dat het nog niets met sexualiteit te maken heeft maar raar is t wel. In de autostoel of buggy kan ze zich ook vaak laten zakken zodat het volgens ons aangenaam voor haar voelt Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Nu ligt ze alweer op de bank zo n 10 min probeer af te leiden helpt niet. gr vruchtje
Mijn zoontje heeft dat ook een periode gehad en ik heb toen met hem afgesproken dat ie 'dat' alleen in bed mag doen. Omdat het privé is. Ik heb het nooit verboden, want ik vind het een natuurlijk iets, het ontdekken van het lichaam, maar dus wel duidelijk gemaakt dat het in het openbaar niet netjes is. Nu is het (hij is 6) wel weer over, het was dus een fase bij hem.
Zou er helemaal geen probleem van maken. Als het echt voor vreemden ook zichtbaar is zou je het idd kunnen verbieden in het openbaar. Als alleen papa en mama er zijn mag het wel. Het is namelijk niet raar dus ook niet zo benaderen.
Ik zou zeggen dat het thuis mag maar dat het buiten en bij anderen niet netjes is. Verder zo min mogelijk aandacht eraan geven. Gaat vanzelf weer over.
Hier deed de oudste dat ook, nog steeds wel, maar ze begrijpt nu dat het iets voor haarzelf is. Ik heb het gewoon een paar keer gezegd dat ze best mag voelen, maar bv niet op de psz of als we op bezoek zijn. Nu heeft ze geen luier meer aan, en valt ze vaak in slaap met een hand op haar billen, die zijn zo lekker warm en zacht zegt ze
Ons zoontje heeft in de zomer zijn voorhuis los gekregen met fietsen in zijn blote billen. Toen meteen terug geschoven maar sindsdien zit hij dus los en schuift hij hem ook heen en weer. Hij vind het heerlijk om eraan te zitten en deed dit eerst ook de hele tijd als hij op toilet zat of in zijn broek. Hem verteld dat hij dat best mag doen maar dat hij het beter niet in gezelschap kan doen en liever ook even op zijn kamer. Hij snapte het niet helemaal maar ben het toch blijven herhalen als ik het zag. Het is idd toch het ontdekken en ik merk nu een paar maanden verder dat het veel minder is dan eerder.
Mijn dochter doet dit ook. We vertellen haar steeds dat het idd fijn is, maar dat dit wel alleen thuis dient te gebeuren. Niet ergens anders of wanneer we visite hebben. Hier is ze ook met 2,5 begonnen en doet het nu bij vlagen nog steeds, compleet met rode wangen...
Fijn dat het herkenbaar en ook normaal is. Inderdaad thuis zie ik het probleem ook niet zo erg, maar vanochtend hadden we mijn ouders op visite en zus met kids drukke boel en mevrouw ligt dan dus ook op de bank heen en weer te schuiven. Ik heb ook aan haar gevraagd of ze jeuk heeft of pijn, maar nee ze zegt dat het gewoon lekker kriebielt
Mijn dochter doet dit al ruim een jaar en ik krijg het haar maar niet duidelijk dat ze dat niet in het openbaar mag doen.. Vaak gaat ze op het puntje van de tafel wrijven en wiebelen en dus ook als er visite is of als wij ergens op visite zijn. Die fase is hier dus helaas nog steeds niet over..