Mijn zoon van 3 is een gevoelige knul. Mijn dochter van 2 daarentegen is een stuk pittiger. De laatste weken slaat zij hem heel vaak, meerdere malen per dag. Soms omdat ze haar zin niet krijgt van hem, soms ook omdat ze door hem wordt uitgedaagd. Zoonlief begint dan te huilen en komt bij mij staan. Als ik zie dat ze het doet spreek ik haar vermanend toe (daarbij ga ik door mijn knieen en kijk haar recht aan) en waarschuw dat ze de volgende keer naar de gang moet. Soms slaat ze hard met een stuk speelgoed en dan zet ik haar direct op de gang. Ik zeg daarbij altijd waarom ze op de gang moet. Als ze er na een minuutje of wat weer van af mag, leg ik haar nogmaals uit waarom ze op de gang moest. Ze moet daarna zoonlief een handje geven en sorrry zeggen, wat ze braaf doet. Maar daarna doet ze het gewoon weer. Als ik het niet heb zien gebeuren, onderneem ik geen verdere actie dan te zeggen dat ze niet mag slaan. Ik heb zoonlief ook al 'geinstrueerd' dat hij tegen haar moet zeggen: "dat mag niet, dat vind ik niet lief van je" en dat doet hij dan ook. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nog meer kan doen. Iemand nog tips?