Hier doet mn jongste het ook en heb er echt niet zoveel geduldmee (en zijn broer en zus ook niet haha). Bij geklungel of gezeur dus in de buggy, ook wanneer we ergens op lokatie zijn waar hij weg wilt lopen. Alleen als mijn man erbij is laat ik de wagen thuis. Nu hoog zwanger en bijna een ks en ga het voorlopig ook ff niet proberen meer met hem. Gewoon zitten, wat hij gelukkig ook niet erg vind.
Hier sinds kort een wegloper. Ging altijd super goed. Hij zit ook al een half jaar niet meer in de buggy. Maar de laatste weken kun je niet normaal winkelen/boodschappen doen. In de supermarkt krijgt hij een karretje, maar daar gaan we mee stoppen, want hij scheurt de hele winkel door. Hem toespreken, op zijn donder geven, thuis gelijk naar zijn kamer, tik voor zijn billen. Het maakt allemaal geen indruk. Heeeel irritant.
Hier mag ze los in de winkel lopen en op de stoep, wonen in een zeer rustig dorp mits ze rustig naast en bij me blijft. Helaas ook eentje die graag weg piept en de afspraak hier is niet bij me blijven is aan het handje of je wil of niet. Ze heeft dus niets te willen. (Al is dit jengelend, krijsend en boos). Moet zeggen dat het het wel steeds beter gaat het los lopen en blijf uiteraard erg alert. Ze is nu 22 mnd
Hier jongen van 2 en die loopt echt niet altijd mee aan de hand liggen gillen krijsen en dan krijg ik m echt niet mee. Mij niet gezien veel te veel gedoe dus mooi op t meerijplankje
Wij gebruiken voor de oudste ook een tuigje. Hij loopt altijd weg en er ontstaan echt levensgevaarlijke situaties. Hij is bijna 3 maar functioneert door zijn verstandelijke beperking op een leeftijd van een maand of 16. Uitleggen heeft hier geen zin. Ik moest me er echt overheen zetten, want schaamde me vreselijk de eerste paar keer. Je bent toch bang voor vervelende opmerkingen...Maar nu toch een tuigje aangeschaft (met een aapje...staat best schattig eigenlijk) en het geeft echt rust.
Ja toch een soort van taboe op een tuigje he? Mijn moeder had ze vroeger ook hoor, voor mijn broertjes (tweeling) want als de een links ging, ging de ander rechts.. Wat moet je dan als moeder?? Ik kan mijn dochter heel streng toe spreken en dwingen hand vast houden maar echt, ze laat zich liggen, weigert op haar benen te staan.. Als ik haar til gooit ze zich achterover en moet ik echt moeite doen haar niet te laten vallen.... Bedankt voor alle tips, ik ga ze proberen!
Helemaal mee eens! Ik ben zelf niet van de "strijd" als het niet hoeft (call me weak). Waar haal je zo'n tuigje/polsbandje?
Hier ook een wegloper. Ik heb haar overigens amper in de buggy. Hier is het hand geven als ik het zeg (anders lopen we niet verder, krijsen negeer ik en vraag op een gegeven moment of ze klaar is en we verder kunnen). Verder geef ik haar altijd opdrachtjee en taakjes, dat vindt ze super leuk. Tas(je) dragen, kar duwen, spullen pakken oid. Ook vertel ik haar van te voren wat ik van haar verwacht zodat ik haar daar aan kan helpen herinneren als het mis gaat.
Onze meid ging in de buggy als ze niet wilde meelopen, weg rende of zich steeds los trok. Daar was ze het niet altijd mee eens, wat dan ook in gillen en overstrekken resulteerde. Maar liever dat dan dat je ze onder een auto vandaan moet trekken. Na verloop van tijd had ze snel genoeg door dat ze in de buggy moest als ze niet meewerkte.
waarom beschrijf je mijn dochter?? hier dus net zo. om knetter van te worden. ik ga daarom ook alleen naar t centrum als ik echt moet want ik loop gewoon niet relaxed met haar de winkels in. ben haar altijd kwijt, staat dan weer bij de uitgang terwijl ik aant betalen ben, steeds over mn schouder kijken dat ze de deur niet uit vliegt. in de buggy is hier niet altijd een optie. het is net Hoedini. kind komt echt overal uit, hoe stevig ik haar ook vast maak met die gordeltjes. en als ze terug de wagen in moet dan krijgt ze een flinke driftbui die duurt tot aan mn voordeur thuis. en trust me, thats a long walk back al is het maar 10min lopen mijn oudste was heel simpel. die was veel te bang dat mama uit beeld verdween en hield mij in de gaten als een havik. zijn kleine zusje pakt elke kans aan om maar weg te lopen en lekker rond te rennen, idd vooral over groot plein. dan is het net een kip zonder kop die alle kanten op gaat
Haha ja inderdaad! Geen gevaar zien etc. Vreselijk! En ik maar steeds een halve hartverzakking als ik haar weer naar de uitgang zie rennen!! Leuk zo'n avonturier, maar als ouder houd je je hart vast.
Hier ook zo een, nu voor vakantie een tuigje geprobeerd, maar hij presteert het nog om telkens weg te willen rennen, waardoor hij dus valt of hij gaat op zijn buikje liggen en dan wil hij meegesleept worden, pff.. dus maar weer krijzend in de buggy. Die van mij gaat trouwens voorover hangen als hij een handje moet vasthouden, als ik hem dan los zou late zou hij plat op zijn mondje vallen, geen optie dus.
gok als ik zo'n tuigje probeer dat ik haar mee kan sleuren achter me aan over de grond. noway dat die netjes naast mama blijft lopen die gaat echt dramatisch een hele act neer zetten met geschreeuw en gegil, met als hoofdact De Vallende Zwaan. neerstorten ter aarde en dan vooral NIET meewerken...
Mijn tip wat hier nog wel eens wil werken. Is voordat je naar de winkels gaat ff geen eten en drinken geven. En op t moment dat t lijkt mis te gaan dat ze er weer vandoor wil, wat te eten/drinken geven. Dan is ze ff afgeleidt. Geef t niet beide tegelijk, dan kan je niet meer onderhandelen hier lopen we dan richting t centrum, begin wil ze nog wel in de buggy. Meestal bij winkel nr 1 wil ze er al uit en dan tover ik haar beker tevoorschijn. Is ze weer ff bezig. Kan ik weer 2 winkels in. En bij winkel nr 3 krijgt ze broodje die ze zelf(denkt) uitzoekt en die smult ze dan op en zo kunnen we nog een winkel in. En vaak is t dan wel klaar, raced ze wat over t plein in het centrum en dan langzaam richting huis en met dat stuk lopen is ze gesloopt en kan ze meteen haar middagdutje doen Flink wat onderhandelen en afleiden. Als ze een slechte dag heeft is het bij de poort van de tuin al drama en dan kan ik net zogoed thuis blijven
In veel winkels mag je toch geen eten/drinken? Zeker niet als je peuter rond loopt. (Die van mij heeft de neiging om met de fles te gooien als ze boos is) Ik doe wel eens, als het goed is gegaan, een ijsje halen op t terras. Maargoed, het is maar net hoe de vlag hangt.
Mijn dochter is net zo. Ik heb meestal de ringsling (soort draagdoek) mee in de fietstas. Dan kan ze daarin als het nodig is.