De lievelingsknuffel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dreumesmama, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hebben jullie peuters ook een lievelingsknuffel en hoe gaan jullie daar mee om?
    Onze dochter heeft een hondje waar ze echt, echt, echt niet zonder kan.
    Dat beestje kan haar als enige troosten en als er ook maar iets gebeurd roept ze al om hem.
    Gisteren zat hij in de was, want ja knuffeltjes worden vies. Het was dikke paniek, ze heeft een zelfde reserve knuffel maar die moet ze niet.

Ik wil proberen om aan te leren dat de knuffel in bed hoort, want heb geen zin om dat ding heel de dag overal mee te slepen en ben ontzettend bang dat hij kwijt raakt, dan slapen we een maand niet.

Maar hoe pak ik dit aan? Of zou ze nog te klein zijn om dit te snappen?

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hier wordt van beer uitgebreid afscheid genomen na het slapen en dan gaat beer lekker in zijn bedje :) Om dezelfde reden als jij al aangeeft, dan kan ze hem niet verliezen en hij wordt ook een stuk minder snel vies. Verder vind ik het niks al dat gesleep met zo'n knuffel, dus hier gaat beer in bed en daar blijft hij ook :D

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier blijft die ook gewoon in bed! Anders zijn we hem straks kwijt. En heb nog 2 reserves. Ik wissel ze af al vanaf het begin dus ze zijn allemaal even versleten hahahaha. Veel handiger met wassen en kwijtraken!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter heeft Daat (da) en Aap als favoriete knuffels. Ze blijven in bed, altijd al gedaan. Omdat ze anders ongelooflijk vies worden en toch maar kwijt raken. Dochter weet het en heeft er geen probleem mee, alleen als ze ziek is mag Aap of Daat mee op de bank.

Van Daat hebben we er 3 en dat weet dochter ook, ze weet ook dat Daat om de zoveel tijd in de wasmachine moet. Maakt haar niet uit. Van Aap hebben we er helaas maar eentje, omdat we die hebben gekregen (en hij al wat ouder was, zal er toch eens naar opzoek gaan).

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier een Nijn; die blijft ook in bed; lekker overzichtelijk....Gaat ook mee uit logeren ed, maar dus altijd alleen in bed.
    Ze heeft wel een surrogaat; een kleine Nijn die beneden ligt in de kamer maar daar doet ze niet veel mee.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft een page hondje, ooit is jaren geleden gespaard bij de page toiletpapier.
    dat beest ziet er niet meer uit, is vaal ,zijn staartje en oor word al kaal.
    heb al een nieuwe liggen maar die wil ze niet.
    van af het begin af aan dat ze in het bezit was van die hond hebben we haar gelijk aangeleerd dat het hondje in bed moet blijven en niet mee mag naar beneden, hondje gaat ook nooit mee uit logeren.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je nu moet gaan oefenen. Dus lekker uitgebreid afscheid nemen van de knuffel smorgens. Eventueel als ze er veel om vraagt overdag, ga je even kijken 'of alles goed is' .

En als ze s avonds weer gaat slapen, mag ze weer naar haar knuffel toe.

Wij hebben het met de speen gedaan. Vanaf 9 maanden al zo'n beetje.. Speentje in bed gooien, zwaaien en dan weg. Na 1 week had ze dat al door. Maarja, als ze kleiner zijn, is het misschien wel gemakkelijker.

Nu ze groter is, probeert ze overdag trouwens wel haar speentjes uit bed te pikken als ze de kans krijgt (wonen in een flatje en ze kan gewoon in haar slaapkamertje overdag... ;)

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Poeh moeilijk hoor, ik weet gewoon dat als hij niet mee mag uit bed ze echt ontroostbaar is, maar ja dat beest overal heen slepen is ook niet handig.

Ik ga het morgen ochtend maar eens proberen, zeggen dat hij nog erg moe is en nog even wil slapen.

9. Megan's lievelings knuffel is pino(van sesamstraat),hij is echt heilig en ze slaapt heel de nacht met pino onder haar arm.Ze noemt hem zelf "do".
    Ik heb er 2 reserve en ze weet dat ze om de 2 weken even gaan zwemmen in de wasmachine,ze stopt heb er dan zelf in en gaat zwaaien.
    Maar hier gaat ze dus niet slapen zonder pino.En pino blijft in bed omdat hij moet uit rusten van al dat geknuffel.
    Nu ze een groot bed heeft word hij elke ochtend zorgvuldig ondergestopt en word er naar hem gezwaaid.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben t Iris geleerd toen ze ongeveer 1 jr was en zij is echt ouder; lijkt me ook een stuk moeilijker!!
    Kan je er niet mee beginnen dat knuffel niet mee naar buiten mag? Of blijft ie altijd binnen? Als de knuffel binnen is kan ze m natuurlijk veel moeilijker kwijt raken.
    Of...deze in bed houden en de reserve beneden en evt om mee te nemen?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze Demi heeft een knuffelhond "beer" en een konijnknuffle van de Prénatal "Bunnie".
    Als Demi van bed afkomt moeten Bunnie en Beer mee naar beneden. En als ze weer naar bed gaat, moeten ze weer mee naar bed. Op zich speelt ze er amper mee beneden, soms als ze moe wordt pakt ze 1 van beide bij zich.
    Als we ergens op bezoek gaan of een lange autorit gaan maken, neem ik iig Bunnie mee. Maar verder gebruikt ze zelf eigenlijk vooral voor het naar bed gaan, dus tja, geen probleem...

Ik zit er wel over te dneken een reserve van elk te kopen nu ze nog volop verkrijgbaar zijn ;)
    Op zich was het nog niet zo'n probleem toen ik ze laatst heb gewassen, ze heeft ze amper gemist. Dat was wel handig ;)

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ze heeft er ook 2, maar die ene moet ze gewoon niet, die noemt ze nieuwe of andere.
    Ik ben erg bang dat ze zich er te erg aan gaat hechten, ze is zo verdrietig als hij niet in de buurt is als ze hem nodig heeft.

Zwemmen is wel een goeie, ik verstop hem nu in de wasmand, snel in de wasmachine, centrifuge op 1300 toeren en nog even in de droger dan is ie vrij snel weer knuffelbaar ;)

We nemen hem inderdaad ook mee als we met de auto weg gaan, maar gisteren moest hij ook perse mee boodschappen doen op de fiets, ik zei dat gaat niet maar ja ik kon dat hartverscheurende huilen niet weerstaan, toen is ie in de fietstas meegegaan.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden bij Eva bedacht dat ze een lievelingsknuffeltje zou krijgen en die moest dan in bed blijven. Zo gezegd, zo gedaan, 2 reserveknuffels bijgehaald (zijn van die tutlapjes) en het werkt! Voor in bed dan... want knuf blijft in bed. Buiten haar bed heeft ze een ander favoriet knuffeltje, een hondje. Ze heeft heel veel andere knuffels, maar deze is opeens favoriet geworden. Via marktplaats zijn we aan een reserve exemplaar gekomen. Ik was 'm ongeveer elke 2 maanden en dan krijgt zij de andere knuffel, ze merkt er niets van en ze zien er nog exact hetzelfde uit. Ze weet niet dat er meerdere exemplaren van zijn. Zo doen we het met de knuf in bed trouwens ook.

Eva neemt hondje altijd mee als we weg gaan, ik vind het wel prima, het is toch een beetje haar steun en toeverlaat. Ze is 'm 1 keer vergeten mee te nemen en kwam daar in de supermarkt achter. Toen hebben we gezegd dat hondje het koud had en lekker thuis was gebleven en toen was het ook goed ;). Maar als zij hondje mee wil nemen vind ik het best. Op het kdv gaat het hondje trouwens meteen in de bak daar en gaat ze met ander speelgoed spelen. En hondje gaat nooit mee naar bed, want daar heeft ze knuf dan weer voor ;)

14. mier47

mier47 Lid

5 dec 2008
    22
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    puttershoek
    hallo,

hier is de knuffel echt steun en toeverlaat, ze word er rustig van als ze valt of verdrietig is,
    hij mag gewoon in de was en we hebben 1 reserve voor haar voor als de normale in de was is, de kunffel is gemerkt met een label van goedgemerkt.nl
    de knuf gaat overal mee naar toe, maar het is ook niet zo dat ze helemaal panisch word als we hem niet bij ons hebben,
    ik vind het prima hoor als ze straks ouder word laat ze het vanzelf wel weer gaan,
    ik ben daar zelf heel makkelijk in, als ze moe is pakt ze een punt van de knuffel, het is namelijk zo'n knuffelspook van difrax en dan gaat ze daar aan wrijven en valt ze zo in slaap met de knuf altijd in haar hand!

groetjes!!!!!!!!!!:):):):):)

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is Oes, de ooievaar de favo knuffel
    We hebben vanaf het begin af aan de knuffel omgewisseld en gewassen, zodat niet de geur er in blijft hangen.
    Dat werkt, want we hebben reserve ooivaars en dat pikt hij.

Oes gaat overal mee naar toe

16. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een knuffel konijn die echt overal mee naar toe ging. Toen ze naar de psz ging moest ie ook mee. Maar dat vond ik niet zo'n goed idee en heb gezegd dat "kind" thuis moest blijven omdat die anders zo vies zou worden daar op de grond en bacteriën mee zou nemen waar ze dan ziek van kon worden enz. Dat vond ze prima. Naar de winkel gaat ie ook niet meer mee omdat ie dan vies wordt of het koud krijgt. Dat accepteert ze prima. Ik had er een hard hoofd in, maar met een goede uitleg nemen ze heel veel aan hoor! Verder heeft ze "kind" hier in huis als ze er behoefte aan heeft en dat vind ik prima, maar hij gaat dus niet meer mee naar buiten.

17. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Een label is een goed idee! Niet aan gedacht.

Misschien moet ik er maar niet te veel aan toe geven, en als ze echt wil gewoon lekker laten knuffelen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Hier is het olifantje die de hema ooit verkocht favoriet. We hebben meerdere exemplaren, maar dat weet hij en dat is wat jammer, want nu wil hij altijd niet een maar twee knuffels mee.

19. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hier is Aapie de favo-knuffel. Aapie blijft in principe in bed en dat is ook goed. Als Thijmen ziekig of heel moe is mag Aapie er soms wel uit en laat ik ze lekker knuffelen. Overigens hebben wij wel 6 dezelfde Aapies ofzo thuis. Thijmen lurkt elke nacht dat beest helemaal nat (poot in zijn mond :(), dus hij wordt ook snel gewassen. De nieuwe Aapies moesten we wel eerst een stuk of 10 keer wassen voordat meneer ze goedkeurde, haha...

Maar ik zou idd gaan oefenen met de knuffel in het bed laten.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff mijn dochter breidt haar verzameling steeds uit! Eerst was het bumba, daar heb ik toen een extra van gekocht en daarna vond ze opeen een giraffe die beer werd en nu heeft ze er weer een dino bij. Ze mag naar het kdv 1 knuffel mee en dat is altijd beer (de giraffe). Beer moet ook wel eens mee naar beneden en als ze moe is hangt ze er graag mee op de bank.
    Ik vind het wel prima hoor, maar moet wel even een reserve beer kopen!

Deel Deze Pagina