Onze dochter valt sinds twee weken ongeveer pas heel laat in slaap. Meestal ligt ze gezellig te kletsen. Dan hoor je d'r een tien minuten niet en dan opeens weer wel. Zelden huilt ze en op een gegeven moment is het stil en is ze dus in slaap gevallen. Komt iemand die bekend voor? Zou ze overdag te lang slapen? Hier heeft ze nooit last van gehad, ook al sliep ze ruim drie uur, 's avonds viel ze gewoon heerlijk in slaap. Of is het een bekende fase die vanzelf weer overgaat (dat zal trouwens vast wel, haha, hoop ik). Soms ga ik toch ook even kijken en zie ik een enkele keer dat haar slaapzak een stukje is opengeritst. Ik weet niet of dit door het 'woelen' kan komen of dat ze 'm zelf openmaakt. Iemand tips hiervoor?
Owww hier hetzlfde maar dan soms pas om 22 uur! Dan uiterlijk 7:30 wakker en overdag 1,5 uur. En alleen op het grote bed in slaap willen vallen..waar ik ook aan toe geef..help ik heb dr nu al verpest ... Hetiseenfasehetiseenfase
Mijn dochter doet dat sinds kort ook, om 20u ligt ze in bed, duidelijk moe, en vervolgens gaat ze nog een uur kletsen... Tja, ze huilt niet, het geklets klinkt heel gezellig en rustig, dus prima. Ze slaapt overdag wel nog 2x, mogelijk wordt het tijd daar 1x van te maken, maar nu werkt het wel nog zo... dus ik wacht af
Onze zoon is sinds een week iedere dag om 5.00 uur wakker, hij slaapt overdag 2,5 uur en soms wel 3 uur. Ik denk dat hij overdag teveel slaap pakt. Ik ga hem vandaag na 2 uur slapen wakker maken, kijken hoe dat gaat.
Komt me heel bekend voor hoor. Lijkt wel een manier om de dag te verwerken ook. Het lipje van de slaapzak kun je naar binnen klappen op het eind, en dan het laatste stukje dichtvrotten. Dan wordt het een stuk moeilijker om m open te peuteren.
Doet ie hier al weken. Gaat moe naar bed maar ligt vervolgens een uur te draaien en te doen en hij wordt 's nachts ook wel eens wakker en kan dan ook een uur liggen draaien/kletsen/lachen en valt vervolgens weer in slaap, hoef er dus nooit voor uit. Overdag slaapt ie in principe 2,5/3 uur maar hij heeft het ook als ie overdag niet of weinig geslapen heeft en het tijdstip van naar bed gaan maakt ook niet uit, het is gewoon weer een fase...
Doet mijn dochtertje van bijna twee jaar ook, al weken. Maakt niet uit hoe lang ze 's middags slaapt, 's avonds is ze wakker tot 21.30 - 22.00. Wij hebben een camera en kunnen zien hoe ze lekker ligt, praat met haar knuffels, weer gaat zitten en de knuffels toedekt, gaat staan en het gordijn opzij trekt om naar buiten te kijken, dan weer gaat liggen, enzovoorts enzovoorts. Maar ze klinkt er vrolijk bij en gaat uiteindelijk eigenlijk altijd zonder problemen slapen, dus tja...
Hier heb ik het middagdutje wel laten vallen omdat ik hetzelfde probleem had, maar dan sliep hij daarbij ook extreem slecht snachts. Steeds huilend wakker, niet meer willen slapen. Ik was echt na een paar weken helemaal gebroken . Maar nu zonder middagdutje en MET papfles gaat hij de nacht weer in. Hij word nog 1 keer wakker, maar dit is voordat we naar bed gaan.
Mijn dochter doet dit al vanaf dat ze 14 maanden is denk ik en nog, ze is nu twee. Ze zit gewoon altijd lekker te rommelen in haar bedje zonder problemen dus ik laat het ook lekker zo. Ik heb wel geprobeert haar haar middagdutje te laten skippen maar dat trekt ze nogniet. Wat betrefd de slaapzak, die gaan ze gewoon op een gegeven moment open maken. Het heeft wel een tijdje gewerkt om het lipje van de rits onderin weg te drukken de zak in (dit kan je dus nog proberen). Maar nu trekt ze hem gewoon uit al tijden als het haar niet zint. Vaak trek ik hem dan aan als ze inslaap is gevallen, dit werkt prima zo.
Ha, komt velen dus bekend voor! En inderdaad, ze is gewoon vrolijk aan het kletsen en soms heel hard met haar benen/voeten tegen het bed aan het bonken. En zonder problemen valt ze in slaap. Helaas wordt ze wel rond 7.00 uur wakker (zo vroeg moet ze er ook uit als we werken) en hield ze vroeger wél van uitslapen. Maar ja, dat is alleen pech voor mij zullen we maar zeggen. Overdag laat ik haar nog wel slapen, want zonder middagslaapje gaat ze het echt niet trekken en wordt ze heel 'vervelend'. Ik ga de tip van de rits eens uitproberen.
Mooi om te lezen dat mijn dochter niet de enige is. Ik weet niet meer vanaf welke leeftijd maar mijn dochter gaat rond 20.00 naar bed en slaapt vaak pas na 21.00 uur. En ze slaapt 's middags nog zo 2 uur of zelfs meer als we haar niet wakker maken. En ook wordt ze bijna elke nacht wakker. Eerst was het huilen. Dan vaak speentje en weer verder slapen. Nu is ze echt aan het kletsen. Op een dag gaat het toch goedkomen?
Die fase hebben wij hier ook gehad, meestal lieten we haar lekker gaan. Hier was het rond de tijd dat de klok verzet was afgelopen keer, ik dacht dat het daarmee te maken had, maar ook daarvoor had ze weleens van die fases. Hier gaat het elke keer weer over, dus ik vind het wel best zo. Dat middagslaapje heeft ze nog hard nodig, daar ligt het dus in elk geval niet aan. Wat betreft de slaapzak, die trok zij uit zelfs. Hoorde ik de hele door de babyfoon: uit uit uit... En na een tijdje: voetennnn! Oh oh Toen had ze dus zelf de slaapzak uitgekregen. Nu doen we 'm andersom aan, met de rits op de rug dus. Ideaal!
Ha kijk, nog een handige tip. Hij is sinds dat ik het lipje erin dus niet meer open geweest. Maar als haar dit ooit toch ook gaat lukken kan ik 'm altijd nog andersom aan doen ja!
Mijn zoontje slaapt ook pas laat, 22.00 uur soms zelfs later.. hij zet het ook echt op een krijsen als ik hem wakker in zn bedje zet, dus hij valt ook alleen maar op mij in slaap en wordt dan 's nachts rond een uur of 1 wakker waarna hij niet meer in zn eigen bed wil liggen, en dan ook echt blijft gillen tot hij totaal overstuur wordt dus dan neem ik hem bij ons in bed (en dan slaapt hij als hij het matras raakt) oh en dan gaat om 6 uur zn kleine wekkertje weer.. echt drama en ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen! Heb ik hem verpest of is er nog wel hoop? We zijn pas verloofd en worden elke nacht weer uit elkaar gepest door ons kleine mopje!! Haha helpp
Dochter doet haar slaapzak al open sinds ze een maand of 10 is. Wij doen hem nu binnenstebuiten aan bij dr. Staat wel een stuk minder schattig maar werkt wel!