Kennen jullie die bordjes van Avent met die schattige konijntjes erop? Die heb ik dus voor mijn kleine. Het setje van bord, twee kommen, een vorkje en een lepeltje kost 25 euro (Ik kan me voorstellen dat jullie dit een belachelijk bedrag vinden. Vind ik eigenlijk achteraf zelf ook). Al snel kwam ik erachter dat het niet handig is om worteltjes of pastasaus in zo'n bordje te doen want alles werd oranje. Maar ja, een bordje is om van te eten, dus ik doe dan ook alle logische soorten eten op dat bord. Na een poosje begon echter het plastic van de afbeelding af te bladderen. Stukjes plastic in het eten van mijn kind vond ik niet zo'n goed plan dus maar niet meer gebruikt. Echter vind ik het wel stom dat iets wat zo duur is al na drie maanden gebruiken afbladdert. Maar goed, ik kijk dus op de site of het wellicht niet tegen de vaatwasser kon ofzo. Wat blijkt, het bord mag wel in de vaatwasser, maar is niet geschikt voor vet eten of eten met veel suiker. Tevens raden ze een maximale gebruiksduur aan van drie maanden. Dus wilde even checken of ik nu heel raar ben dat ik er bij een behoorlijk duur eetsetje zomaar vanuit ga: - dat ik de spullen langer dan drie mnd kan gaan gebruiken - dat ik het bordje voor normaal eten kan gebruiken. Het zoetste wat ik erin heb gehad is vanillevla. Het vetste groenteprak met daarin roomboter of olijfolie. Daar moet een bord toch gewoon tegen kunnen?? (Alhoewel, ik ging ooit terug naar de winkel met BADslippers omdat die zwart afgaven als ze nat werden en ik dat pas na een week van mijn voeten kreeg. Kreeg ik als antwoord,mja, maar ze mogen ook niet in aanraking komen met water... ) Ondanks deze fijne disclaimers op de site heb ik toch een mailtje naar de klantenservice gestuurd. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Vanillevla, dat is toch voor proleten... Mensen die 25 euro voor drie bordjes kunnen betalen eten alleen biologische rauwe groente met quinoa, dat weet toch iedereen Tsja, een hogere prijs betekent lang niet altijd meer gebruiksgemak. Denk maar een een duur pak of een echte angora trui - die stop je niet even in de wasmachine en je gaat er ook geen natuurwandeling mee maken, als je wilt dat ze langer dan 1 dag meegaan. Doe mij maar een kinderbordje van de Hema...