Geen idee hoe ik alles op papier ga krijgen. Maar de belangrijkste boodschap is: onze zoon van 19 maanden heeft nog nooit doorgeslapen en we zijn helemaal op! - Mijn man werkt 's avonds, ik breng onze twee kinderen 4 a 5 avonden alleen naar bed. - Het inslapen is lastig voor de jongste, uit gemak zijn we ooit de fout in gegaan hem met een fles in bed te leggen. - 's Nachts krijgen we hem niet getroost (heeft geen knuffel en speen), ook wil hij niet knuffelen o.i.d. Volgende fout: met een fles in bed leggen. Soms wel een paar keer per nacht.. Water pikt hij niet. - Inmiddels werkt de fles 's nachts ook niet meer, we nemen hem bij ons in bed, waar hij ook langere tijd blijft piepen, huilen en vervolgens zeer onrustig een soort van verder slaapt. We weten waar het mis is gegaan, we hebben het uit vermoeidheid zelf gedaan. Ik ben helemaal op en weet concreet niet meer wat ik moet doen en vooral niet waar te beginnen. Vanmorgen heb ik een mail gestuurd naar Susanne Willekes van http://sleepagency.com, maar wellicht zijn er goedkopere opties. Ik denk wel dat ikzelf ook coaching nodig heb. Overigens zijn medische oorzaken uitgesloten. We zijn bij een kinderarts, KNO-arts en osteopaat geweest. Met 14 maanden heeft hij buisjes gekregen en zijn zijn neusamandelen verwijderd (zonder resultaat op slaapgebied). Ik ben vast niet volledig, dus als je vragen hebt... stel ze Adviezen en ervaringen zijn zeer gewenst! Ik ben op
Ik zal vast heel wat mama's over me heen krijgen nu, maar heb je al 'gewoon' geprobeerd hem te laten huilen? Dat kan in combinatie met in de kamer zijn maar niet oppakken, of steeds weer naar buiten gaan en opnieuw binnenkomen om even te sussen zonder op te pakken? Dat laatste is namelijk hoe wij het onze dochter destijds geleerd hebben. En mijn zoontje is nu net één geworden, maar daar gaan we dit binnenkort ook weer doen. Sommige kinderen moet je leren dat ze zichzelf weer rustig kunnen maken zodat ze weer kunnen gaan slapen. Want slaaptekort is niet alleen nefast voor jou, maar ook voor hem.
Laten huilen ook geprobeerd. Kamertje naar zolder gedaan, omdat hij anders zijn zus wakker schreeuwt. Dat laten huilen houdt hij gerust ruim een uur vol.. Ik daarentegen niet en daardoor gaat ook het laten huilen steeds mis..
Met 19 maand had hij 3 keer de klok rond geslapen, ondertussen bijna 21 maand en hij slaapt zeker de helft van de nachten de klok rond. De andere nachten wordt hij 1 of max 2 keer wakker. En er is niks fout aan met de fles in bed leggen, dat is een keus die je toen hebt gemaakt en goed werkte, prima toch. Veiligheid bieden op die manier kan echt geen kwaad hoor. Voor hetzelfde geld was hij ook nog steeds wakker geworden als je het niet had gedaan. Hier krijgt hij ook gewoon nog de borst voor het slapen en als hij snachts wakker wordt ook. Vanwege zwangerschap weinig melk en drinkt hij er ook wat water bij, omdat hij ook dorst heeft. Maar hij heeft de borst wel even nodig om tot rust te komen en heerlijk weer verder te slapen, prima, zal vanzelf een keer stoppen. Het ene kind slaapt nou eenmaal wel door en de ander niet. Niet jouw schuld, niet de schuld van je kind, het is nou eenmaal zo. Een nachtlampje kan misschien werken. Hier gaat hij makkelijker slapen als de lamp op de overloop aanstaat. Laten huilen kan natuurlijk, maar dat moet wel bij je passen. Ik kan dat niet. Dan lig ik zelf ook wakker, terwijl als ik er heen ga binnen 10 minuten weer kan slapen. En blijkbaar is het vanzelf goed gekomen.
Ik snap wat je zegt Fristi.. Maar zoonlief heeft inmiddels bijna een heel gebit en daar zit ik toch mee in mijn maag. Plus dat hij het flesje sinds een aantal weken niet meer pikt in de nacht Plus dat 3 a 4 flessen melk wegdrinken misschien niet echt meer 'normaal' is..
Steeds weggaan wordt hij echt pislink van. Het erbij blijven... lukt gewoon niet... ik mis het geduld ofzo, ik voel me alsof het toch niet gaat lukken.. Misschien moet ik een matras op zijn kamer leggen, alleen dan mijn grote vraag; hoe zorg ik ervoor dat dat geen gewoonte wordt?
Dat zie je dan wel weer, toch? Als hij door die veiligheid van jij die daar slaapt leert in zijn eigen bedje te slapen en rustig te worden, dan is dat sowieso al winst. Tegen dat dat gelukt is, bouw je die matras weer af.
Jaa in het geval van flesvoeding is het wel anders idd. Bv mag namelijk wel gewoon, als de tanden goed gepoetst zijn en er dus geen etensresten meer zitten. En 3 a 4 flessen wegdrinken is helemaal niet gek hoor, zijn wel meer kindjes die dat doen. Maar voor snachts is dat dan inderdaad geen oplossing. En al zou het niet normaal zijn, als het voor jullie werkt, prima, de flessen worden vanzelf minder.
Even een praktisch domme vraag.. dan kom je zijn kamer binnen, leg je hem neer en duik je op het matras er naast? (je in algemene zin)
Hangt ervan af hoe je het zelf ziet he. Bij mijn dochter van nu vijf hebben we meerdere fasen gehad waarbij mijn man of ik enkele nachten naast haar sliepen omdat ze weer een fase had van slecht slapen. Na enkele nachten werd dat dan op het matras blijven tot ze sliep, dan matras weg en erbij blijven tot ze sliep, dan weer alleen. Kan je kan niet eens enkele dagen de nachten doen? Jij hebt geen geduld om vol te houden, zeg je, en dat weet je zoon natuurlijk ook. Bij de slaaptraining van mijn zoon binnenkort zal het ook weer mijn man zijn die het zal moeten doen hoor, want ik hou dat ook niet vol.
Het is zeker het proberen waard, hoor Shakes. Helemaal met een matras. Ik zit nu op een krakkemikkig, verkeerd in elkaar gezet IKEA krukje en dan heb ik het (moe en koud) snel gehad aan zijn bedje
Ik heb hier een stretcher op de standby, als t herrie in t hok wordt, lig ik op haar kamer en slapen we allemaal verder. Heb je melatonine tabletjes al eens proberen? Mn neefje was ook een probleemslaper en zette t hele hok op zn kop, terwijl zn oudere broer vertrokken was als die t kussen raakte. Kon hij gerust weken volhouden, totdat hij 1 nachtje crashte en doorsliep en vervolgens was t weer weken lang raak. Sinds haar buurvrouw melatonine aanraadde was t hele probleem voorbij.
Wij hebben ook bij beide kids fases gehad dat we er op een matras naast moesten liggen. Vond het nooit zo erg. Sliep iedereen tenminste. soms moest ik ook nog een handje Door de spijlen vasthouden Sterkte!
Zoals ik het lees lijkt het of hij zijn fles nodig heeft met in slaap vallen. Zoals een ander zijn knuffel of speen. En inderdaad wat je zegt is dit niet echt goed voor zijn gebit. Ik denk dat hij echt moet gaan leren zelf in slaap te vallen zonder zijn hulpmiddel fles. Het doorzetten is inderdaad lastig maar goed lijkt mij dat je nu ook niet fatsoenlijk slaapt. Kan je dit niet aanpakken net zoals bij het afleren van de speen? Ik zou het zelf ook erg vinden om te laten huilen alleen een slecht gebit lijkt mij nog erger.
Vreselijk. Snap dat je kapot bent. Ik zou em ook laten huilen. Hij moet echt weer zelf leren slapen. Om de 10 minuten erheen . Zo heb ik et mijn zoon ook geleerd. Eerste keer hield ie et 1,5 uur vol. Werd echt heel snel weer beter. Maar je moet het wel volhouden. Niet uit bed halen. Rustig neerleggen, aai over de bol. Klaar. Echt... het gaat werken.
Dont shoot me please. Hier hadden we t zelfde. 5,6,7 keer per nacht minstens eruit. Fles snachts. Drama met inslapen. Ik heb m begin van onze vakantie laten huilen. Wel fles naar bed, (krijgtie nog steeds omdat hij anders wel wakker word snachts.) hij heeft 2 nachten vreselijk drama getrapt.ik ben af en toe terug grgaan, aai over zn bol, muziekje aan en weer door. Maar daarna was het klaar en nu slaapt hij door! Op een nachtmerrie soms na en dan ga ik natuurlijk lekker knuffelen. Ik vond t vreselijk, kon wel huilen. Maar het is een veel vrolijker kind nu!! En ik een vrolijkere mama!
Hier met 18 maanden ook laten huilen. Had ook een verkeerde slaapassociatie gemaakt. Zodra hij s nachts wakker werd wilde hij een fles. Eerst was dat lange tijd 1 fles, later werden het er 2 en toen waren we er klaar mee. Hebben hem 3 nachten laten huilen en toen sliep hij 't klokje rond. Hier werd hij ook onwijs kwaad als wij steeds terug kwamen. Dit deden we dus alleen de 1e keer en daarna lieten we 'm gewoon als we wisten dat er niks aan de hand was. De 1e nacht duurde het 1,5uur, de 2e nacht een half uur en de 3e nacht 10 minuten. Daarna sliep hij lekker door en als er eens wat was dan was dat zo op te lossen en had hij daar zeker geen fles meer voor nodig.