Rode, maar geen kapotte onderkant dochter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kat1981, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hallo dames,

Eventjes een vraagje: Mijn dochter van 9 maanden heeft sinds gisterenavond een vuurrode onderkant. Met name haar schaamlippen en het gebied rondom haar anus. Gisterenavond mocht ik er ECHT niet aankomen, heel zielig.

Het is gelukkig alleen maar heel erg rood, en (nog) niet kapot, wat kan ik nu het beste doen? Ik lees hier namelijk met name veel over luieruitslag op billetjes die al echt kapot zijn.

Wat ik nu doe: Ik doe vieze billetjes eerst af met een stukje zacht toiletpapier, daarna gaat er een lauw washandje overheen en wordt het drooggedept met een hydrofiel luier. Ik probeer nu namelijk die vochtige doekjes te vermijden, want dat was gisterenavond echt geen succes.

Uiteraard wordt er, zoals gewoonlijk, heel vaak verschoond/luier gecontroleerd.

En ze gaat om de twee dagen in bad.

Nog meer tips die het zere onderkant leed een beetje kunnen verlichten bij mijn kleintje? Werkt maizena ook als er geen wondjes zijn? Mag ik nog steeds sudocreme gebruiken?
    Wat hielp bij jullie het beste.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sudo!!!! En even zonder luier, even laten luchten zeg maar.

3. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Bij mijn dochter komt dit regelmatig terug, en het is bij haar een schimmelinfectie (luieruitslag). Na een paar dagen antischimmelcreme trekt het dan weer weg. Ik zou het even laten checken bij je huisarts, als het luieruitslag is, helpen andere smeersels niet.

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Bedankt voor de snelle reacties. Ik was al van plan om madame eventjes met de billen bloot te laten, vandaag. Zal de dweil alvast klaarzetten.;)

Wat de huisarts betreft: Daar zat ik dus ook al aan te denken, ik wacht eventjes tot morgen af, is het dan niet minder, of weg, maak ik gelijk een afspraak. Krabt jouw dochter dan ook, onder, zeg maar? Ik heb inderdaad wel het idee dat het jeukt.

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Je kunt indd de billendoekjes beter even vermijden, ik zou anders wattenschijfjes nemen en die nat maken voor het schoon te maken, en erna indd een washandje en droogdeppen met hydrofielluier.
    Sudo hielp hier niet en bepanthen ook niet.
    Ik heb nu zwitsal zinkzalf onquent voor de billentjes en die werkt super, is zonder parfum.

6. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Ik had wel het idee dat ze jeuk had, zodra de pamper afging, greep ze met haar handjes naar de rode plekken... Mijn dochter is heel gevoelig, ik heb standaard een tube antischimmelcreme in de commodela...

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Mijn dochter had dit ook. Sinds we de babydoekjes van Nature Babycare gebruiken (o.a. te koop bij Etos en Ekoplaza) heeft ze nergens meer last van.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Onze jongen heeft dit ook, is vaak inderdaad een schimmelinfectie zoals mamaAnna84 zegt. Ik moest er van de KA Dactarin crème op smeren. En verder niet teveel met water laten aankomen, niet in bad gaan. Gewoon met water en sponsje schoon deppen en dan met hydrofiele luier droog deppen en verder niets.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik gebruik altijd zinkzalf van Neutral. Dat werkt hier het beste, beter dan Sudo, Bepanthen en zinkzalf van de Zwitsal.

10. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Morgen ga ik maar eens een afspraak maken bij de dokter, want het is nu wat roder en zodra de luier af gaat, grijpt ze meteen naar haar geslachtsdelen om krab- bewegingen te maken. Als ik zo lees dat het kleintje van MamaAnna84 ook greep, vrees ik dat mijn meisje hetzelfde heeft. Eventjes naar laten kijken, dus.

Toch moest ik wel eventjes lachen, hoor. madame wat vandaag eventjes Toos Pamperloos. Eventjes lekker geen luiertje aan en blote billen in de lucht.:D

Ze vond het maar vreemd, ze kroop rond, en wilde daarna gaan zitten, zoals ze vaak doet. Alleen voelde de grond eventjes wat koud aan, volgens madame. Ze slaakte een schrikkreetje, schoot een beetje omhoog en....begon vervolgens de vloer te meppen!:D

11. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    bepantene, werkt echt heel goed. geeft een bescherm laagje over de huid.
    en daarbij even wat vaker de luier verschonen en iedere verschoning een laagje bepantene opsmeren. en echt je ziet na 1 dag al verschil.

sudocreme word ook vaak geadviseerd maar daar heb ik dan juist weer geen goede ervaringen mee, Dat werkte hier absoluut niet, bepantene dus wel.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter heeft t ook nu.. ik smeer met miconazol crème, zinder recept tw kooo bij de apotheek. Ik smeer altijd nog even door als het over is!

13. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter, maar vandaag kan ze niet meer terecht, dus maar meteen voor morgen vroeg gedaan. De assistente vermoed inderdaad een schimmeltje. Ik hou jullie iig op de hoogte.

Debbie, ik lees je onderschrift. :( Wat een spanning. Ik duim voor je.

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    kat1981

Is idd spannend , vrijdag weer een echo en dan weten we meer.

Jammer dat je vandaag niet meer bij de huisarts terrecht kon, Gelukkig kan je morgenvroeg al terrecht en dan kan je gelijk gaan smeren, hopelijk gaat het snel weg. Is zo naar als ze zere billen enz hebben hé.

15. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Tip van mijn huisarts: gelijke delen sudocreme met miconazol mengen en dun opsmeren op de rode plekken. Het was hier ook een schimmel, maar op deze manier behandeld was t zo over.

16. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Mijn partner is vandaag naar de huisarts gegaan met de jongedame, en alsof de duivel er mee speelt, had ze vanmorgen gelukkig vrij normale billetjes. Fijn voor haar gelukkig, maar ik had eigenlijk gehoopt dat de huisarts iets kon zien waaruit hij zijn conclusie kon trekken.

Hij vermoed dat ze een schimmeltje heeft gehad in combinatie met uitslag, maar het is al erg veel weggetrokken, en de rest zou ook bijtrekken. Mijn vriend heeft niets meegekregen, we moesten doorgaan zoals we al deden.

De volgende keer moesten we eerder terecht. Hmmmmm...wil ik wel, maar dan moet hij natuurlijk wel dienst hebben, niet zoals nu dat we noodgedwongen later moesten komen.;) Ach ja, het belangrijkste is dat het voor mijn meisje met een sisser is afgelopen.

bedankt in ieder geval voor alle reacties, en ik zal dit topic zeker opzoeken als mijn kleintje weer op een baviaantje gaat lijken.:D

Deel Deze Pagina