ideeën kinderfeestje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Miss T, Dec 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Naar aanleiding van een ander topic - en het feit dat mijn dochter over enkele maanden 5 jaar wordt - ben ik benieuwd naar jullie geweldige ideeën voor kinderfeestjes.

Zelf twijfel ik nog een beetje. Aan de ene kant wil ik het thuis vieren, maar ik raak bijna in paniek bij het idee aan 6 kleuters. (doe mij die lastige pubers uit mijn klas maar!) Dan zou ik iets van spelletjes doen, knutselen en/of misschien een poppenkast laten komen.
    Aan de andere kant lijkt mij een kinderfeestje buitenshuis ook wel een goed plan. Ik dacht zelf aan een voorstelling bij een (poppen)theater.

Dus kom maar op met jullie toppers!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

3 regels lager staat er vanalles

En in het schoolkinderen subforum is het ook altijd een goed onderwerp van gesprek :)
    Heel wat topics en bijna allemaal ook met goede ideeën.

Mijn tips: niet te lang en bovenal: hou ze bezig.
    Zolang ze bezig zijn... Doen ze geen dingen die je niet wil :)
    En ook geen dingen waar je zelf niet aan had gedacht maar die wel leuk zijn als je een heel groepje losgeslagen kleuters door je huis hebt rennen :)
    Strak programma dus.
    En iemand die je kan helpen zodat als je even wegloopt of wat klaar moet leggen dat iemand bij de kinders kan blijven.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Dat onderwerp had ik gezien, Saskia. En ik had ook de ideeën gelezen, maar ik wilde het topic van de andere ts niet 'vervuilen'. Vandaar dit nieuwe topic. Ik heb inderdaad niet verder gekeken binnen dit forum. Dat zal ik nog doen.

Mocht andere moeders leuke ideeën hebben, hoor ik dat graag.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,684
    1,860
    113
    Bij 6 kleuters al in paniek? Ik had er vorige week 2x zoveel.
    Feestje was een groot succes en mijn huis was naderhand ook nog gewoon heel.

Mijn tips:
    1) strakke planning, dat je uitloopt en niet alles doet boeit niet, maar zorg dat je niet te weinig dingen hebt, want dan gaan ze zelf dingen verzinnen en dat is niet altijd succesvol!
    2) regel 3 volwassenen (2 heb je nodig en 1 extra is handig als vliegende keep, kindje troosten/kindje opvangen dat iets niet meer wil, etc.
    3) speurtocht/knutselen doet het altijd goed

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Ik had het gelezen, Catou. Jij bent mijn heldin! Geef mij 30 pubers en ik 'tem' ze moeiteloos, maar bij het idee aan zes kleuters krijg ik inderdaad de bibbers. Erg hè?

Zoveel volwassenen?! Mijn man neemt vrij (verplicht door mij! No way dat ik het zonder hem ga doen) en dat is het. Goed dat je dat zegt. Ik kijk nog wel voor extra hulp.

Hoeveel kinderfeestjes heb jij al georganiseerd? Welk feestje was het leukste en waarom?

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik zou het gewoon thuis houden, zonder veel toeters en bellen. De toppers bij mijn zus (heeft 2 dochters van 5 en 7).

De eettafel is standaard gedekt met plastic kleed en daarop een flinke stapel kleurplaten, knutselspullen, stiften, kleurtjes, en gewoon tekenpapier. Op elk moment kan elk kind dat dat wil iets tekenen of knutselen.

De meiden verkleden (zorg voor een voorraad prinsennenjurkjes) en van elk kind een foto maken. En dan fotolijstjes knutselen (er zijn hele leuke mozaiek-fotolijstjes-maak-pakketten te koop). Aan het eind van de middag kunnen ze dan hun eigen foto met prinsessenjurk in zelfgemaakt lijstje meenemen.

Lekker vrij laten tutten en spelen met het speelgoed wat je hebt. Meestal is het idee van 'verjaardagsfeestje' al meer dan spannend genoeg op die leeftijd.

koekjes bakken / versieren

Ik lees 'over enkele maanden'. Is ze in het voorjaar jarig? Hebben jullie een grote tuin? Dan kan daar natuurlijk ook lekker gespeeld worden.

7. Saskia78

Hier was afgelopen jaar wat mij betreft het grootste succes.
    Dochterlief vond het beide keren super.
    Nouja, laatste keer heb je net gelezen.
    Jaar ervoor hebben we een prinsessenfeestje gehouden met een prinsessen-high tea en verder ook vooral lekker knutselen en spelletjes.

Prinsessenhightea is met allemaal kindersnoeperij (fruit, rolletjes pannenkoeken, mini sandwiches met pindakaas en pasta.. Etc) en ipv thee natuurlijk waterlimonade :)
    Natuurlijk wel op woensdag uit school....
    Geen taart, geen lunch... Gewoon ongegeneerd (niet eens zo heel ongezond) snaaien :)

8. Saskia78

Oh en ze mochten allemaal in prinsessenjurk op het feestje komen natuurlijk :)

Planning was eigenlijk hier gewoon omkleden maar ze bleken studiedag te hebben dus kwamen gewoon verkleed vanaf huis.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Bedankt voor je reactie. Leuke ideeën.

Mijn dochter wordt begin maart 5 jaar. Dan is het meestal nog niet heel lekker weer.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Leuk idee, Saskia! Die ga ik zeker onthouden, maar nog niet voor dit jaar.

Mijn dochter heeft zelf eigenlijk al besloten: ze wil dolgraag naar het poppentheater. Ik twijfel nog vanwege de afstand (ongeveer 25 km) en de duur (voorstelling duurt ongeveer een half uur, denk ik). En thuis is ook leuk.

Share This Page