hoi er zijn ongetwijfeld al heel veel topics hierover, maar het zoeken op deze site lukt me nooit. Baby van 15 weken wil ineens niet meer alleen naar haar bedje, overdag geen enkel probleem, bij de eerste tekenen van vermoeidheid haar bedje in en klaar, maar s avonds tijdens haar 19 uur flesje sukkelt ze al wat in, en zodra je de trap oploopt gaan de ogen open en gaat ze sputteren, eenmaal in bed is het krijsen. dit deed ze voorheen nooit. Nou is ze 2,5 week te vroeg geboren, is dus eigenlijk 12,5 week jong en ze zit overduidelijk in een sprongetje, wil graag mijn hand vasthouden, knuffelen, drinkt echt mega slecht. Ik kan in mijn dagboek van mijn zoon exact hetzelfde terug vinden op deze leeftijd alleen niet hoe het overging... ik haal haar dus uit bedje, ze is pas 15 weken, ik laat haar niet lang krijsen, mede omdat 1 gipsmuurtje verder mijn zoon in slaap aan het vallen is. ze dommelt in en dan kan ik haar, niet te vroeg want anders begint ze weer, neerleggen, meestal kijkt ze nog een halve keer en valt dan in slaap. eerdere avonden werd ze ook nog eens na 3 kwartier weer wakker en herhaalde alles zich. DAt is niet meer, ze slaapt wel door... ik weet het, bij de 1e tekenen naar bed is het beste, maar hoor en lees ook vaak, ach ze is pas 15 weken, hou der lekker bij je... gaat dit vanzelf over of is het tanden op mekaar en de vingers in de oren? gewoon blijven proberen naar bed brengen? thanx
Er is blijkbaar iets waardoor je kleintje het toch nodig vindt dat je ff bij haar blijft...ik vind dat je aan die nood ook tegemoet moet komen.
En ik zou je daarentegen aanraden haar te troosten en dan weer lekker in bed te leggen als ze moe is. Zo te lezen heeft ze het al moeilijk genoeg op het moment en dan is het fijn als duidelijk is waar ze aan toe is, dus niet optillen, rondlopen, beneden bij mama zitten bij de tv in het licht, weer naar boven in het donker....pfff ik zou er al moe van worden . Ik denk dat het alleen maar prettig is voor je kindje als er duidelijkheid is: ik ben moe, dus word ik in mijn bed gelegd. En dat ze zich dan niet helemaal lekker in haar vel voelt op het moment geeft niet, gewoon lekker troosten, maar op haar kamertje blijven zodat ze niet overprikkeld raakt en toch lekker in haar eigen bedje kan gaan slapen. Irem zit ook helemaal niet lekker in haar vel op het moment, al een week is niks goed en wil ze niets, maar zodra ze in bed ligt gaat ze slapen, ze is juist deze periode extra moe merk ik en dan is het extra fijn om lekker rustig in je eigen bed te slapen.