Hi meiden! Mijn dochter van 2,5 jaar slaapt al een aardige tijd in een peuterbed. Dat ging altijd heel goed maar ineens heeft ze het door: ze komt constant uit bed wanneer ze moet slapen. De methode van Jo Frost heb ik al geprobeerd, na de derde keer zonder iets te zeggen terug leggen in bed. Maar dat lijkt ze juist leuk te vinden! Ze maakt er gewoon een spelletje van! :x Wie herkent deze fase en heeft dé oplossing? Ze ligt nu in een campingbedje, was er zo klaar mee!
Onze oplossing: traphekje in de deuropening na paar keer op de grond in slaap vallen, blijft ze tegenwoordig netjes in bed liggen...
Onze meid is nogal handig met traphekjes... Wij hebben er 1 maar die krijgt ze open. Hoelang heeft ze het volgehouden om op de grond in slaap te vallen?
4 nachten Ons hekje gaat nogal zwaar dus die krijgt ze niet open, slotje op deur hebben we t ook over gehad maar vonden we nogal eng...
Hier vond hij het ook heel grappig dat we telkens naar boven kwamen. We hebben wel een traphekje maar in een hele boze bui zou hij daar overheen kunnen en van de hele steile trap vallen en dan is het wel einde verhaal. Hij wist dus dat we wel moesten komen. Gelukkig hebben we hoge deurklinken dus die hebben we omhoog gedraaid en hij kan er niet bij. Ook hebben we een kidsleep gekocht. Had mijn twijfels maar werkt als een trein vanaf nacht 1. Ik heb het idee dat hij behoefte had aan duidelijkheid en nu komt hij er zelden nog uit.
Mijn oudste had dit ook. Hij kwam rustig 10 x uit zijn bed, om gek van te worden. Hij bedacht vanalles om ons wakker te komen maken. Ook leek hij angstig te zijn en had nachtmerries. Die hebben we toen een poosje teruggelegd in zijn ledikant, voelde voeliger dan een "open" bedje. Hij kwam daar niet zelf uit. Zo'n 2 maanden later moest hij over naar een ander bed (ledikant voor de jongste nodig). Dit was een 1-persoonsbed en dat is toen meteen goed gegaan. De jongste blijft voorlopig nog in zijn ledikant slapen, ik voorzie dat hij er anders ook weer constant uit komt.
Dank voor jullie reacties! Ik word echt gek van mijn meisje... Ze is er vnvnd al 8x uitgekomen! En vanmiddag was ook al één groot drama. Ik word er wanhopig van... Vanmiddag heb ik iets voor haar deur geschoven zodat ze niet uit haar kamer kon komen. Toen is ze na een half uur huilen in slaap gevallen. Maar het heeft niet geholpen want ze begint nu gewoon weer! Ik leg haar nu aldoor in bed zonder iets te zeggen en zonder haar zelfs aan te kijken. Heeft iemand ook deze methode toegepast en me alsjeblieft kan zeggen of het heeft geholpen?
Wij hebben ook een tijd gehad dat Rick savonds elke keer uit zijn bed kwam, om gek van te worden. We hebben inderdaad ook die methode toegepast, dus zonder iets te zeggen of naar hem te kijken hem weer in bed leggen en na een aantal dagen/ 1,5 week is het gaan werken. Hij vond het reuze interessant en maakte en ook grapjes van en hij deed hoe vaker het gebeurde telkens gekker om maar aandacht te krijgen maar na een tijdje was hij het zat en heeft hij zich er dus maar bij neergelegd! Smorgens flinke hij het ook regelmatig, tot soms wanhoop van ons maar in ons bed gelegd,( hij zijn zin natuurlijk, dom dom dom). We hebben nu een lampje uit Engeland ( niet zo duur) die als hij slaapt een sterretje heeft met zijn ogen dicht met een 12 tal sterretjes eromheen die met het uur aftellen en zodra het tijd is dat hij zijn bed uit mag helemaal veranderd in een geel schijnend zonnetje ( echt super leuk). En na een paar dagen werkte het!!!! Jippiieeee elke ochtend moeten we nu mee naar zijn kamertje om te zien dat het zonnetje wel echt schijnt! Succes met je kleine draak
klein vraagje, waarom moet ze persee in een groot bed?? Als ze niet uit een ledikant kan komen, leg je haar daar toch nog lekker ene paar maanden in?? Mijn nichtjes waren vrij klein, en die hebben tot 3,5 er in gelegen!! En tegen die tijd wisten ze echt wel dat ze blijven liggen moesten! choose youre battles zou ik zeggen...
Oh echt? Nog zolang voordat het werkt?! Maaaaar het werkt dus wel? Het is nu stil hier. Maar ik verwacht morgen hetzelfde feest! Ik vind het niet erg als de methode stilzwijgend terugleggen maar helpt. Zo'n lampje klinkt perfect! Lynn is namelijk ook vraag vroeg wakker. Toen ze nog in haar ledikantje lag, viel ze wel weer in slaap maar nu staat ze bij ons naast het bed. Ik ga eens speuren op internet! @Paarse80 Ik heb er ook over gedacht om het ledikantje weer van zolder te halen.. Ze heeft afgelopen nacht wel in het campingbedje geslapen, maar vanmiddag klom ze daar uit. Ze is nogal een lange meid, dus ik denk dat ze zeker ook uit het ledikantje komt.
Ik las je reactie pas na mijn laatste reactie! Ze wil dus absoluut niet meer in een ledikant. Ze slaapt 2x per week bij mijn schoonouders nog wel in een ledikantje maar daar klimt ze ook uit. Dus om ongelukjes te voorkomen is het denk ik beter dat we het peuterbedje in gebruik houden. Pick your battles, dat is een goede! Dat zeg ik vaak tegen mezelf maar vind het soms wel errug moeilijk..
is ook lastig hoor. En ik heb wel een grote bek, maar mijn beurt komt nog wel. Heb een zoon van 1, die groot is, graag klimt en heel goed weet wat hij wil! Dus volgend jaar sta ik hier misschien wel. Dat ledikant is wel gevaarlijk dan inderdaad. Toch maar volhouden dan...
Tegen het vroege wakker worden hebben we mijn zoon zo'n wekker gegeven Kinderwekker Babyzoo Sleeptrainer Groen - Mamaloes Babysjop De eerste maand kwam hij al vroeg met de wekker om te laten zien dat het aapje nog sliep. Toen begreep hij het (na diverse uitleg). Ideaal!
Die klok dat is deze: http://www.amazon.co.uk/The-Gro-Company-HJ008-Gro-Clock/dp/B002APJCNE Hij is Engels maar zo ontzettend leuk en makkelijk in gebruik. Succes ermee!
Hier is het slapen ook een groot drama. Sinds dochter uit ledikant kon klimmen, is het mis. Eerst bijna een half jaar elke avond drama om haar in slaap te krijgen. We hebben een peuterbed gekocht, omdat het te gevaarlijk was dat ze elke keer uit bed klom. Zodra wij naar beneden gingen, ging zij keihard gillen. Aan het traphek rammelen, erover heen willen klimmen. Ook geprobeerd haar elke keer terug te leggen, laten huilen, praten, belonen, boos worden...niks hielp. Dus toen zijn we maar elke avond naast haar bed blijven zitten tot ze in slaap viel. En dat duurde soms wel tot 9 uur. Nu gaat dat een stuk beter en blijven we niet meer boven. Dan is er nog wel het andere probleem, ze wordt elke nacht wakker en rent dan onze kamer in en springt in ons bed...Ook hier geprobeerd om haar steeds terug te brengen, maar dan weer hetzelfde verhaal. Ik sta om half 7 op sochtends, dus ik trek het niet om ook nog eens elke nacht die strijd aan te gaan. Bovendien lijkt het ook of ze bang is snachts, soms is ze helemaal bezweet en klamt ze zich aan mij vast. Wij hebben ons er maar bij neergelegd dat ze dus elke nacht bij ons in bed kruipt....Het is niet ideaal, maar ja het zal wel een keer overgaan...