Dochter 21mnd: elke nacht 1,5 uur klaarwakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roos85, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Hallo allemaal,

Al langer getwijfeld om jullie hulp in te roepen, maar nu doe ik het, want ik weet het even niet meer.

Mijn dochter van 21mnd is al vanaf november bijna elke nacht langere tijd wakker. Dit varieert van een half uur tot 2,5 uur.
    Ze wordt dan kreunend wakker wat langzaam overgaat in zeuren/huilen/roepen. Ze oogt op dat moment nog echt heel moe!! Maar kan op een of andere manier niet meer in slaap vallen.

Een hele tijd hebben we gelijk een flesje warme melk gegeven, als we geluk hadden viel ze daarna gelijk weer in slaap. Maar vaak hielp het niks. We dachten als we nou snel een flesje geven wordt ze niet gelijk echt helemaal wakker.

Toen ben ik gestopt met flesjes geven. Gewoon naar haar toe gegaan, weer goed instoppen en zeggen dat ze moet slapen. Als ik dan de kamer weer uitloop is het even huilen, maar daarna gaat dat weer over in zeuren en uiteindelijk kletsen.
    Ze lijkt dan gewoon klaar en klaar wakker.

Vannacht heb ik dr even uit bed gehaald toen ze aan het huilen was. En hebben we geknuffeld. Ze lag heerlijk tegen me aan, haar ogen bijna dicht, zo moe was ze. Maar ik heb zeker 20 minuten zo gezeten, ze viel niet in slaap, was elke keer aan het frummelen of mn gezicht aan het aaien. (super lief natuurlijk!)
    Dus ik heb dr weer in bed gelegd en gezegd dat ze moet slapen.
    En het lijkt wel alsof ze dan steeds meer wakker wordt. Vannacht was ze dus van 00.30 tot 3.00 wakker!!!

Wij weten nu even niet meer wat we moeten doen. Intussen geven we wel weer een flesje melk na een tijdje kletsen in bed, zodat ze wat rustiger wordt.

Een sprong kan dit niet zijn, aangezien dit nu al zeker 3 maanden duurt. Een fase?

Ook handig om erbij te zeggen dat ze om 19.00 op bed ligt en om 6.00 wordt ze altijd weer uit zichzelf wakker. Maar ze mist in die nacht dus ook een aantal uren slaap.

Het maakt ook niet uit of we het middagslaapje verkorten of zelf weglaten. Dit hebben we ook al geprobeerd.

Misschien heeft iemand nog een tip wat we kunnen proberen?
    Bedankt!

2. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Iemand nog een idee wat we deze nacht kunnen proberen? :(

3. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Helpt een zetpil?

Maw heeft ze pijn?
    Kiesjes allemaal Door?

Als het dat allemaal niet is zou ik even streng zijn
    Bij 21 mnd weten ze veel en vind ze het miss wel lekkker om ff te knuffelen maja dat doen er overdag..

Ander idee; tijd voor een groter bed?

Succes!!

4. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad eerst uitsluiten of ze pijn heeft! Zetpilletje proberen.

Ikzelf zou het volgende doen: haar x (bijv. 10 minuten) laten huilen, zeggen dat het nog slaaptijd is, aai over de bol en haar opnieuw instoppen. Net zo vaak als nodig is. Niet uit bed halen een geen melk.
    Ze wordt nu elke keer keer beloond om wakker te worden. Lekker warme melk, fijn tegen mama aan knuffelen. Dan zou ik ook niet meer verder slapen als ik even wakker zou worden als ik haar was.
    Kan een paar nachten duren tot ze het begrijpt, maar denk dat als je consequent bent, je snel je nachtrust weer terug hebt.

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang slaapt ze overdag? Van hoe laat tot hoe laat?

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Bedankt voor de reacties!!

Er moet nog 1 hoektand door, verder is alles door. Behalve dan de laatste kiezen die later komen.
    Een zetpil hebben we nog niet geprobeerd, want ze huilt niet alleen maar. Het is ook gewoon kletsen soms.
    Daarom vind ik het ook zo lastig. De ene keer is het huilen, de andere zeuren, de andere keer gewoon kletsen. En vaak ook alle 3 in 2,5 uur tijd.

Knuffelen was trouwens echt eenmalig omdat ze toen helemaal overstuur was en bijna begon te hyperventileren.
    Normaal komt ze dr bed echt niet uit.

Bij een groter bed ben ik weer zo bang dat ze er constant uit gaat en lekker gaat spelen in dr kamer.

Overdag slaapt ze van 12.30 tot 14.00 of soms nog wat langer.
    Maar we hebben al geprobeerd om haar slaapje in te korten, maar we merkten geen verschil.

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Als ze ligt te kletsen zou ik er niet naar toe gaan. Bij kreunen of beetje piepen trouwens ook niet.
    Ik heb het idee doordat jullie er naar toe gaan bij kletsen, je het wakker blijven in stand houd.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ik zou er idd niet heen gaan bij kletsen of zeuren. En bij huilen erheen duidelijk zeggen dat het nacht is en dat ze moet gaan slapen. Om de paar minuten terug en dit blijven herhalen. Niet uit bed halen nacht is om te slapen. Mijn zoontje heeft een fase gehad waarbij hij steeds midden in de nacht zijn lamp aan deed en dan weer op bed ging liggen wakker. Dus op een gegeven moment de lamp eruit gedraaid. Nacht is om te slapen.

9. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Misschien heeft ze het koud! Onze zoon is ontzettend gevoelig voor kou en wordt er ook wakker van.
    Weet niet hoe warm het op d'r kamertje is en hoe ze aangekleed is?
    Slopend voor jullie zeg. Succes ermee

10. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hier helpt het niet te praten tegen haar. Onze dochter is vanaf het begin een moeilijke slaper, en we zijn er na een poosje achter gekomen dat dat belangrijk is bij haar. Wij kunnen haar dan weer niet laten liggen als ze huilt, dan raakt ze juist overstuur. Dus, ik pak haar op, we knuffelen en ik leg haar neer. 👍
    Wel vervelend voor jullie, die nachten gaan je opbreken hè. ..

11. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Wij gaan er ook echt alleen naar toe als het huilen wordt, maar als ze ligt te kletsen kunnen wij ook niet meer slapen ;)
    En als wij naar haar toe gaan kletsen we ook echt niet met haar hoor, we zeggen alleen 'je moet nu gaan slapen'. Zoiets...
    Maar dit doen we nu al 3 mnd... Vandaar dat we ook andere dingen zijn gaan proberen.
    En we halen haar dus ook zeker niet uit bed, dat was iets eenmaligs.

Koud zou kunnen..? Het is meestal 19graden op haar kamer en ze slaapt in romper kort of lange mouw, pyjama, slaapzak en lakentje en deken. En voor dat wij gaan slapen leggen we haar altijd weer goed onder de deken.

Annza, als mn dochter te lang huilt dan raakt ze ook helemaal overstuur en in paniek. Dan pak ik haar ook op ja, want uit zichzelf houdt ze dan nooit op met huilen en wordt het alleen maar erger.

12. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    vannacht heeft ze trouwens in één keer doorgeslapen tot 5.30!!!! Heerlijk!

Deel Deze Pagina