iemand enig idee waar mn dochter last van heeft?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Audrey2014, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Mn dochter heeft al een paar dagen ineens
    huilbuien, en dan niet krijsen want dat doet ze eigenlijk nooit
    maar echt snikken van verdriet.
    Daarnaast heeft ze nu 2/3 dagen enorme rode wangen

( moet zeggen dat onze dochter nog nooit ziek is geweest,
    enkel 1 dag na haar eerste prik )

En qua eten niet veel bijzonders,
    qua slapen ook niet echt..

Maar ik zit al die tijd al haar te controleren op tandjes
    aangezien ze echt enorm veel kwijlt ( echt shirtjes helemaal nat )
    maar ik zie nog steeds helemaal niks.
    Geen koorts, geen verhoging

Wel begint de eenkennigheid een beetje te komen
    aangezien ze laatst keihard begon te huilen toen ze een bekende zag.
    En ja ze wil meer niet zelf spelen, ze begint al te huilen als
    ze zelf een speeltje te ver legt
    en dat terwijl ze echt nooit huilde dus ja
    al die dingen vallen gelijk op natuurlijk.

Kan het zo zijn dat het tandje er nog heel lang
    over kan doen of iets? ze is paar dagen schoor geweest
    maar merk er niks meer van.

Dus ik dacht misschien herkent iemand het ?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja hoor, rode wangen en kwijlen klinkt als tandjes. De eerste tandjes duurden hier ook heel lang. Het is een proces, kunnen ze best een paar weken voelen. Misschien wil ze wel een bijtring oid. Of iets kouds.

Dl heeft trouwens ook gekwijld toen ze keelonsteking had, dus dat zou in theorie ook nog kunnen.

3. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Bij onze kleine meid heeft het ook een hele tijd geduurd. Sinds haar 5 maanden had ze soms van die periodes. De eerste tandjes zijn per 2 gekomen toen ze 8 maanden oud was. Ze waren ineens daar en ze had er niet zo heel veel last van. Minder alleszins dan de weken ervoor. En nu 2 maanden later heb ik vandaag ontdekt dat er 2 bovenaan aan het doorkomen zijn, weer 2 tegelijkertijd. Ook hier heeft ze niet ontzettend veel last van. Duimen maar!

4. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    #4 Zouzograag, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
    Ik lees twee dingen:

- mogelijke tandjes
    - 9 maanden sprong

Tandjes kunnen inderdaad lang duren. Zoon kwijlde hier alsof zijn leven er vanaf hing. Het duurde 2 maanden, en toen pas kwam zijn eerste tandje. Hij is sindsdien eigenlijk niet meer gestopt met kwijlen en heeft al 6 tanden bij elkaar gekwijld binnen 2 maanden. Maar die aanloop duurde zo ontzettend lang dat ik dacht dat het er nooit meer van ging komen en hij gewoon met een tandenloos bekkie door het leven zou moeten gaan :)
    Toen hij uiteindelijk tanden kreeg had hij soms echt veel pijn. Wat je kunt doen:
    - koude bijtring geven
    -dentinox druppels (verdooft een beetje) geven
    -als het echt heel erg wordt: kinderparacetamol zetpil 60mg
    -even goed opletten welk voedsel zij prettig vindt (zoon wilde JUIST harde crackers toen, terwijl ik dacht dat dat pijn zou doen)
    -afleiden, afleiden, afleiden......

2. Lijkt er tegelijkertijd op dat je dochter een sprong in haar ontwikkeling maakt. Rond deze tijd zijn ze veel bezig met de wereld om zich heen, hun plekje daarin en de hechtingsfiguren waar ze zich veilig bij voelen. Ook is ze bezig met "afstand". Haar "verlegenheid" is weliswaar soms wat moeilijk te verklaren (wanneer het gaat om huilen bij een lieve bekende), en soms ook wat vervelend voor andere mensen, maar is WEL een heel goed teken: ze heeft in de gaten dat mama/papa haar hechtingsfiguren) zijn en is bezig met het vormgeven van haar eigen gevoel hierbij. Dat gaat gepaard met heel veel verschillende emoties die ze allemaal nog niet kan benoemen. Wat je kunt doen
    - laat weten dat jullie er zijn (dus niet haar signalen negeren omdat je denkt dat ze het erom doet)
    -haar niet dwingen om tot krijsens-toe wel bij die leuke lieve tante te moeten zitten
    -diep ademhalen en bedenken dat het een faaaaassse is en dat je binnenkort je leuke spontane dochter weer terugkrijgt

Deel Deze Pagina