Mijn dochter van 3,5 jaar had de laatste 2 dagen koorts tussen de 38,7 en 39,8. Ze klaagde over haar keel, hoofd en buik. Vanmorgen naar mijn idee nog niks te zien. Nu haalde ik haar vanmiddag op bij de g.o. En zit ze onder de kleine pukkeltjes bij voornamelijk haar liezen en op haar buik en rug, lijkt wel een soort kippenvel maar dan iets groter en roze. Het jeukt wat en ze wil in haar blote bovenlijf lopen want het voelt zo warm zegt ze. Van veraf zie je vrijwel niks. Is dit de 6e ziekte? En wat moet ik er mee? Naar de huisarts?
Mijn zoon heeft het sinds vandaag op zijn wang en op school heerst de 5e ziekte. Volgens mij heeft het geen zin om naar de huisarts te gaan als je kind de 5e of 6e ziekte heeft. Wel als je het niet vertrouwt natuurlijk. Beterschap met je dochter!
Wat ik altijd deed was ff naar de huisarts gaan om bevestiging te vragen en dan verder lekker uitzieken
Het is ws gewoon de 5e of 6e ziekte idd. Je kan altijd bellen voor advies. Kunnen zij wel zeggen of je langs moet komen of dat dat niet nodig is. Beterschap!