hallo allen, hierbij diverse vragen; Onze zoon nu 6 maanden heeft sinds een week of vier structureel dat hij wakker wordt tussen 4 en 6 uur. Hiervoor sliep hij na laatste voeding/fles van 12 uur door tot half acht in de ochtend. Hij wordt onrustig wakker en zodra ik hem bij ons in bed leg gaat hij vrijwel direct weer slapen. Ik heb het idee dat hij dan echt even wil weten dat je er bent, zoek ook contact met handen als hij je niet meer voelt. Nu breekt dit me inmiddels aardig op want als hij bij ons in bed ligt kan ik zelf niet meer slapen, herkennen jullie dit rond deze leeftijd? Hoe hebben jullie dit opgelost of gaat dit vanzelf over? Ook wil ik de voeding van 12 uur gaan vervroegen door hem rond 22/23 uur fles te gaan geven(want hij slaapt nu vaak door tot negen uur op de voeding van 12 uur, dus volgens mij moet dit prima kunnen) tot op heden laat ik hem zelf komen. Doen jullie dan ook de luier? Ik ben bang dat hij dan weer heel wakker wordt en dit vind ik beetje zielig, ik hoop dat als ik de luier niet kan doen ik hem nog half slapend de fles kan geven en zo weer terug kan liggen. Ik hoop dat hij dan niet nog eerder komt. daarnaast heeft hij verborgen reflux, inmiddels lijken de klachten vrijwel over, en zijn we gestopt met medicijnen, wanneer kan ik dan het bed recht zetten, deze staat nu altijd nog schuin? zijn er mensen met ervaring met reflux wanneer hebben jullie dit gedaan? Dan nog rijstebloem in de laatste fles, wanneer doe je dit wel/niet, in welke fles doe je dit dan? in de fles van 19 uur, of 22 uur? Ik ben klein beetje bang dat hij dan wellicht last krijgt ivm reflux dat het langer in de maag is en langer last van kan houden? Hoop vragen dank alvast
1e wat ik me direct afvraag is waarom je hem om 00.00 wakker maakt voor een fles? Ik geloof sowieso niet in wakker maken, maar met 6 maanden is dat toch al helemaal niet meer nodig. Mijn zoontje is bijna 5 maanden, als we hem laat in de avond uit z'n slaap halen voor de fles komt bij standaard vroeger in de nacht. Daar zijn we dus snel mee gestopt. Hij krijgt z'n laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur met rijstebloem en slaapt dan tot ergens tussen 5.00-6.00 uur. Soms iets eerder, soms later. Hij heeft dan honger. Wij gaan vroeg naar bed, zo kun je aardig wat uurtjes slapen.
ik maak hem niet wakker voor de fles, hij komt zelf om 12/1 uur voor een fles. dus hij komt nu vaak om 12/1 uur en gezien hij nu ook vaak rommelt tussen 4-6 maakt voor ons de nachten vrij kort. vandaar dat ik het graag iets naar voren halen zodat we hopelijk van 11 tot 4/5 kunnen slapen.
Doekje met je luchtje wil soms helpen, dat ruikt vertrouwd en dan slaapt ukkie hier gewoon weer verder met een tevreden gemurmel als ze dr doekje platknuffelt eerst. Wij maken echt nog wakker voor de fles (23:00-23:30), zij kan nog geen hele nacht door en liever voordat we naar bed gaan dan als we net liggen (al gaat binnenkort de test komen om te zien hoe t er nu voor staat) doen dan eerst luier (ivm doorlekken) en dan flesje, boeren (helaas noodzakelijk kwaad hier) en dan weer bedje in. Die van ons (bijna 5 maanden) slaapt inmiddels weer plat maar die was niet zo erg dat ze medicijnen kreeg. Ze heeft er nog wel last van maar een stuk minder, tenzij ze gaat stunten op dr buik. Dat hebben we gewoon geprobeerd in t weekend toen we allemaal genoeg energie hadden en de boeken standby. Ze is toen ook gelijktijdig van wieg naar ledikant verhuisd dus was een spannend weekendje.
Ik zou stoppen met rijstebloem, het voegt weinig tot niets toe maar geeft wel een voller gevoel. Dat is iets wat je eigenlijk niet wil zo laat op de avond. Wil je het dan nog geven doe het dan om 19 uur. Want uiteindelijk zouden ze van 7-7 zonder fles moeten kunnen. Dan zou ik rond 23 uur de laatste fles geven, half slapend. Geen luier verschonen. Wordt hij dan s'nachts wakker geef je gewoon een klein flesje 60/2 of 90/3. En begin de ochtend op een vast tijdstip. Zo deden wij het. Rond 6 maanden hebben wij ook een knuffeltje aan de speen gedaan, of een doekje. Ik heb het knuffeldoekje vab happy horse en dan aan de onderkant (het staartje) los gepeuterd en daar de speen aan gedaan. Knuffeltje heeft eerst een tijd bij ons in bed gelegen. Bedje staat hier nog steeds schuin, je kan het altijd proberen om plat te zetten. Hier staat het nog schuin ivm tandjes, dan is de druk op de oortjes wat minder.
Bedje nog schuin op acht maand, @Rebelleflower? Hoe doe je dat? Zelfs op zes maand zoals TS lukte dat hier echt niet meer omdat mijn zoontje dan het hele bed doorging en ondersteboven eindigde.
dank! ik geef nu geen rijstebloem maar ik vroeg me af of ik dit moest gaan doen. gisteren/vannacht fles om half elf fles gegeven maar hij heeft weer van 3 tot 5 lopen spoken. hij heeft dan geen honger maar wordt wakker van iets en wil bij je zijn. wel is hij dan redelijk wakker en duurt het echt even voor hij weer slaapt. ik vind het zo gek dat hij steeds op zelfde tijd wakker wordt.. hij zit nu denk ik ook in de zes maanden sprong dus wellicht komt het hierdoor. ik hoop dat het over gaat, want best pittig zo
Hier ligt ze nog redelijk op 1 plek in bed. Draait wel op d'r zij en buik maar meer niet. Soms vind ik d'r in de ochtend met d'r hoofd naar het voeteneind maar dan is ze al een tijdje wakker. Bedje staat ook niet super schuin, denk z'n 5cm ?? gok ik even snel. Ik heb het wel eens weggehaald maar dan sliep ze onrustiger.
miss zoekt hij geborgenheid? iets zoals een zipadeezip kan ook evt helpen? Het is een soort inbakerzakje, maar dan veilig ook als ze al kunnen omrollen. Het hielp onze dochter igg rustiger slapen, ze was altijd heel druk en werd daardoor veel wakker. Ze had verborgen reflux en was een zeer moeilijke slaper. Hoewel de zipadeezip niet alles oploste, gaf het wel gelijk enorm rust, en groot verschil. Je kan ze niet op veel plekken in NL krijgen, het is een product uit US. Wij hebben onze van babbababy.nl