baby blijft huilen in bed, valt niet in slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door welja, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik wil even vooropstellen dat ik geen voorstander ben door mn baby lang te laten huilen. Maar ik ben wel een beetje radeloos aan het worden.
    Mijn zoontje is bijna 3,5 maand en heeft heel veel moeite met (in)slapen overdag. Ik baker hem sinds kort in en hij is wel iets rustiger geworden en als hij dan in slaap valt dan slaapt hij ook eens stuk langer dan voorheen, dat was 15 min en daarna echt niet meer slapen.

Hij valt soms overdag in slaap met speen en inbakeren maar meestal niet. Nu zeggen de meeste: gewoon laten huilen hij geeft het vanzelf wel een keer op. Dus ik dacht laten we dat dan eens proberen. Nou echt niet dus!! Hij blijft huilen en echt aan een stuk door. Ook als ik hem uit bed haal om te troosten (ja dan is hij ineens rustig) dan krijst hij alles bij elkaar. Met het gevolg dat hij dus eigenlijk de hele dag door chagrijnig en prikkelbaar is.

Als hij dan slaapt(met speen) en wordt wakker na een uur gaat hij altijd een soort van "zeuren" om zn speen en als hij die dan krijgt kan hij daarna nog uren doorslapen. Ik heb eens geprobeerd om hem dan geen speen te geven maar dan is meneer klaar wakker!!

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb echt het gevoel dat ik een slechte moeder ben en dat ik dit nog maanden mee moet maken. :(

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou ik ben jaloers hoor, dat ie na het krijgen van z'n speen weer uren kan doorslapen ;)
    Hier hoogstens een half uurtje per keer, maar das het maximale overdag helaas.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook een slechte slaper overdag. Snachts op het moment des te beter.

Wat me wel opvalt is dat als we zijn schema aanhouden hij het iets beter doet. Is even aftasten en duurt een paar dagen voor WIJ in zijn ritme zitten. Maar dan hebben we wel Lars op z'n gezelligst.

Máár misschien zitten wij nu net tussen 2 sprongen in. Dan is hij ook het gezelligst ;)

4. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben dat ook eventjes gehad. Ik ben toen elke paar minuten naar hem toe gegaan om hem een aai over de bol en zijn speen te geven. Bij elk slaapje moest ik wel 4 of 5 keer naar hem toe, maar na 1 a 1,5 dag deed hij het helemaal zelf!

5. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem is dat ik al weken bezig ben en hij gewoon niet gaat slapen. Hij is overdag zeurderig. Hij kreunt een soort van en dan overstrekt hij zich en wil alleen maar sabbelen op vanalles.

Ik heb trouwens uit laten sluiten dat hij lichamelijk iets mankeert, dus dat is het niet.

6. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Caithlin79

Nou ik bedoelde eigenlijk dat dat pas van de laatste dagen is. Vandaag lukte het dus weer helemaal niet om te slapen. Ik doe vanalles, geef z'n knuffel, z'n speen en zeg lieve woordjes. Doe een muziekje voor hem aan. Niks helpt. Ja, heel soms. :(

7. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    heb je weleens aan een bakerslaapzakje als bijv. een puckababy gedacht? Mijn dochter heeft hier veel baat bij en slaapt overdag heel goed!

8. misa

misa Niet meer actief

En wat hier dé oplossing was is op de buik slapen (vanaf 1,5 week).

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Kreunen, overstrekken en sabbelen klinkt toch als verborgen reflux, heb je dat uit laten sluiten?

Charlie

10. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik baker hem bij elk slaapje in.

11. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas, ook geprobeerd maar dat wil hij echt niet.

12. misa

misa Niet meer actief

Heb je de buik al eens geprobeerd?

Edit: je had al gereageerd zie ik! Lastig zeg... Ik hoop dat iemand met DE tip komt!

13. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben al een aantal keren naar de huisarts geweest, zo ook vandaag weer. Zij zegt dat er lichamelijk niks aan de hand is. Hoe moet ik zoiets aangeven dan? Ik heb de kenmerken al gezegd maar ze kwam niet op verborgen reflux.

14. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je je door laten verwijzen naar een ka?

Maar huilt je kindje altijd veel dan?

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

En als hij bijv bij jouw op de arm in slaap valt en je legt hem terug hoe gaat dat? Mijn dochter viel altijd aan de borst in slaap dus werd altijd slapend weggelegd. Na verloop van tijd (Maand of 8) werd dat minder en moesten we ook echt haar in slaap wiegen op de arm.. maar als ze een keer lag sliep ze wel. Bij jouw dan?

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Of bij je dragen? Dat doe ik hier als hij echt niet wil slapen: in de draagdoek en nu hij wat groter is in de draagzak met een speentje. Maar goed hier komt het ook niet zo vaak voor..

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Is jou kleine een zeer nieuwsgierig kindje dat je het liefst met alles volgt? Ik heb zo'n zoontje die al vanaf zijn geboorte nooit de middagen wilde slapen!! Hij viel alleen in slaap wanneer hij extreem moe was maar anders ho maar :p In begin was het ook altijd huilen en echt vanalles geprobeerd. Daarna deed hij altijd zingen of praten in bed dit kon hij makkelijk 2/3 uur volhouden. Ik legde hem wel altijd in de middag rond dezelfde tijd naar bed enz.. Als hij niet wilde slapen nou dan pech gehad maar hij en wij hadden dan toch eventjes onze rust gehad. Helaas is dit nog altijd zo bij onze zoontje hij is gewoon te nieuwsgierig en wilt alleen maar vanalles leren enz.. Hij ligt ook al meer dan 1 jaar voor op zijn ontwikkeling. Miss heeft jou kleine dat ook?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dus hij slaapt wel een uur aaneengesloten overdag?

Dan geef je hem die speen toch gewoon als hij daarna weer doorslaapt?

Ik kwam er uiteindelijk achter dat mijn dochter minder slaap nodig had dan ik dacht. Ze slaapt 4x per dag 40 minuten tot een uur. Heel soms langer. Tussendoor is ze wakker en jammert niet. Zodra ze na het spelen gaat jammeren of op andere wijze aangeeft dat ze moe is, gaat ze naar bed.

Het is wat anders als je kind niet fit is na het slapen.

Vaste volgorde aanhouden: slapen (verschonen) voeden, knuffelen/samen spelen, alleen spelen in box, moe --> weer naar bed. Wij doen zo dus zo'n 4-5 cyli per dag. Soms huilt ze nog even bij 't inslapen. Ik troost haar dan wel. Soms huilt ze ook niet, maar gaat ze (lachend) slapen.

's Nachts slaapt ze van 7 tot 7 met 2 voedingen tussen.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho had dit ook heel erg... huilen als hij moest slapen. Hij was moe maar kon niet in slaap komen. Eerder in bed of later naar bed, het maakte niet uit, het lukte niet. Tot aan 4maanden lukte het om hem in slaap te wiegen op mijn arm en hem dan in zn bedje te leggen, daarna lukte dat niet meer.

Ik bakerde in, gaf hem zn speentje en ging elke tien minuten terug om te troosten. Ik deed elke keer hetzelfde als ik hem naar bed bracht. Ik liet hem dan dus even gaan, ging daarna naar boven, aaide over zn hoofd tot hij rustig was en had 1hand op zn buikje. De eerste dagen moest ik echt heel vaak naar boven bij elk slaapje. Maar dat werd vanzelf veel minder en het had zich toen ineens beperkt tot 1x 10minuten huilen en dus 1x naar boven, even over zn hoofdje aaien en hij sliep. Toen hij zn 2e enting kreeg konden we niet inbakeren en het inslapen bleef hetzelfde, dus toen daarmee in 1x gestopt. Dat bleef wonderbaarlijk goed gaan en met 6,5 maand ging hij gewoon zomaar ineens slapen zonder te huilen of ook maar 1kick te geven.

Eerst geloofde ik het niet en ben ik wel 3x terug gegaan om te zien of alles wel in orde was met hem. Daarna dacht ik het zal wel toeval zijn maar hij bleef het zo doen en nu zijn de slaapjes geen probleem meer en verlopen die eigenlijk nog steeds zonder huilen (tenzij hij niet lekker in zn vel zit door sprong of tandjes of door een wat drukkere dag).

Het is heel vervelend om je kindje te horen huilen en ik pakte Tycho altijd uit zn bedje (totdat het niet meer ging). Kijk gewoon wat je kindje prettig vindt: wil het bij je zijn en slaapt het lekkerder in als hij bij jou in je armen ligt, lekker doen! Ze zijn nog zo klein! Ook het zelf in slaap leren vallen moet een kindje leren, het is immers altijd in slaap gewiegd door jouw geluiden van je stem, hartslag en bewegingen. Tycho had er gewoon echt behoefte aan om me te voelen als hij ging slapen.

En ik denk dat je het moet houden bij 1methode en niet steeds moet wisselen. En een bepaald vast ritueel moet maken als je je kindje naar bed brengt en dat ook elke keer doen. Je kan die 10minuten ook verkorten naar wat voor tijd je zelf wilt. Ik deed altijd 10minuten als hij alleen maar een beetje jengelde/huilde. Als hij echt heel overstuur was liet ik hem geen 10minuten gaan, dan stond ik al met 3seconden alweer terug bij zn bed ;)

Het komt echt allemaal goed, het kost alleen wat tiid en geduld! Succes en sterkte! Liefs Sassie

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    PS:
    sorry voor het lange verhaal ;)

Deel Deze Pagina