Zoveel plassen kan toch niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter heeft de smaak te pakken, zomaar opeens plast ze in het potje. Ze heeft er zoveel plezier in dat ze de hele dag door wilt plassen. En raad eens? Ze doet zo 3 flinke plassen in 30 min tijd!

1. Moet ik dit nu laten gaan of kan ik haar beter afleiden om niet de hele dag op de pot te zitten?
    2. Ik begon met 5 plassen = cadeautje. Dit heb ik 2x gedaan. vandaag (dag 3) dus 10 plassen = cadeautje. Ze gaat net zolang door tot ze genoeg stickers heeft voor haar cadeautje :p de slimmerik. Moet ik voorlopig doorgaan met 10 plassen? :(

alvast bedankt! :)

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hoe ga je dan te werk met een papier met vakjes? want ik neem aan dat ze nog niet kan tellen.
    ik deed t zo een vel a4 op de wc deur (zonder vakjes) plasje kleine sticker grote boodschap grote sticker en dan af en toe een cadeautje

3. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze kan goed tellen.
    Dan zegt ze: 6 vakjes zijn vol en 4 vakjes zijn leeg. En dan krijg ik een cadeautje. Ik probeer stap voor stap te tellen maar als ik bij 1 ben zegt zij het juiste antwoord al, hihi!

Ik ben wel van duidelijkheid. De ene keer wel en de andere keer geen cadeautje past niet zo goed bij mij. Maar dank je wel voor het meedenken.

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dan zou ik staps gewijs gaan uitbreiden in de aantallen 2 dgn 10 2 dgn bv 15 2dgn bv 20 etc etc.

je kan ook nog plas momenten gaan maken dmv klok als de kook wekker gaat dan mag je weer plassen

maar denk dat ze mega enthousiast is en dat word straks wel minder was mijn kind ook later een plas dan vergat hij het hele sticker plakken, uur later was t dan o we hebben geen sticker geplakt

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Je kunt nu zo goed op het potje plassen dat je daar geen beloning meer voor hoeft, dit kan je al.
    Zullen we eens proberen op de wc te plassen?? Bij elke tien plasjes op de wc krijg je een beloning.

Zoiets??

En ja, als ze net zindelijk zijn kunnen ze heeeeeel veeeeel plassen:)

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Bij ons ging het in het begin ook zo. We dachten ook dat we met 10 stickers ruim de tijd hadden. Niet dus ;). Na 3 dagen hebben we gezegd 20 stickers. Toen ging het ook minder hard. Inmiddels zijn we 4 weken bezig en 9 van de 10 keer vraagt hij niet eens meer voor een sticker. Dat was overigens na een week al zo dat hij het vaak niet meer vroeg. Na 2 weken werd er nergens meer om gevraagd.

7. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze heeft vandaag met 10 stickers een knuffelpoes gekregen.Trots dat ze is! Ze heeft vandaag 3x geplast zonder om een sticker te vragen. Het was dus echt even het begin. Ze wil nog steeds heel veel maar zo te lezen klopt dat wel. bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina