De titel zegt het al. Mama hoe komt de baby in jouw buik? Hoe wordt de baby geboren? Vind dr nog te jong om het echte verhaal te vertellen.... Tot nu toe heb ik het kunnen omzeilen. Tips zijn van harte welkom. Wel geweldige opmerking vandaag. Kijk mama ik heb zo veel gegeten heb net zo'n dikke buik als jij.
misschien heb je wat aan dit boek? Waar was ik voor ik er was? - Katerina Janouch & Mervi Lindman ik zou zeggen google eens, ben je lid van de bibliotheek? kijk of je um daar kunt lenen. Ik ken het boek zelf niet, maar heb wel van anderen gehoord die ook een nieuwsgierige kleuter in huis hadden en hebben toen dit boek aangeschaft.
ik had voor mijn oudste een boekje gekocht er komt een broertje of zusje bij! ik vertelde haar dat er een baby in mijn buik zat en de dokter die in het zieken huis eruit haalt, en hoe die baby daar kwam? tja wij zeiden omdat papa en mama graag een broertje of zusje voor haar wilde en heeft papa een baby in mama's buik gestopt!gelukkig heeft ze hier nooit op door gevraagd het was goed zo hahaha het was wel een moeilijk onderwerp dus ik snap je helemaal maar ik wilde niet het verhaaltje over de ooievaar vertellen mijn ouders deden dat wel en toen het onderwerp op school kwam stond ik mooi voorschut! hahaha
@mama lexy. Hele goede uitleg!! Ik zou denk ook zoiets vertellen, bijv als twee mensen heel veel van elkaar houden en krijgen ze babys!!
Mijn oppaskindjes hadden een heel verhaal ergens opgepikt over dat er in mijn eitje een "deurtje" zat. En dat daar dan een zaadje naartoe zwom om het deurtje te zoeken, en door dat deurtje naar binnen te gaan, hihi
Hahahaha leuk zeg! Mijn dochtertje begon ook vragen te stellen (over 2 weken wordt ze 4) ik heb haar gewoon uitgelegd dat jongens zaadjes in hun buik hebben en meisjes eitjes. En als die bij elkaar komen kan er een baby uitgroeien. Dat kan alleen in een meisjesbuik, jongens worden alleen dik als ze te veel eten En als de baby groot genoeg is gegroeid dan kan hij eruit komen. Heb haar ook gewoon verteld dat de baby uit mijn plasser gaat komen. Ze vroeg zich af hoe dat kon, want zo groot is een plasser toch niet? Ik heb verteld dat als de baby eruit wilt hij het gaatje heeeel langzaam groter kan maken en dat het daarna weer klein wordt. Nu heeft ze het nergens meer over. Ik snap dat dit verhaal niet voor iedereen werkt Maar ik wilde gewoon eerlijk tegen haar zijn! Maar er zijn idd genoeg leuke boekjes om voor te lezen! Liefs,
Oh hoe het zaadje dan in de buik van het meisje komt heb ik nog maar even in het midden gelaten Ik wacht nog eventjes tot ze daar naar vraagt...
Ik heb ook ongeveer verteld zoals mama lexy. Hij weet inmiddels ook dat het kindje niet uit de navel komt, maar van onderen. Ik probeer die vragen zoveel mogelijk op zijn nivo te beantwoorden. Ik ga het echt niet over zaadjes etc te hebben. maar dat is soms ook wel even zoeken. Vooral als je midden in een speeltuin, onverwachts zo'n vraag om je oren krijgt.
zulke kleintjes accepteren meestal wel je uitleg, wat je ook zegt. Kinderen van die leeftijd vragen niet zo snel door. Het is meer; papa en mama zeggen dat, dus dan is dat zo. Bedenk dus goed wat je wil vertellen en houd het simpel. Wat ik zelf zou adviseren; wees wel een beetje reeel en begin niet over rode kolen en ooievaars enzo
Inderdaad simpel houden, meeste kinderen vragen niet naar details. Het verhaal van mama Lexy is prima!
Onze dochter die iets ouder is wilde dat ook graag weten. Wij hebben uitgelegd dat als een meneer en mevrouw elkaar heel lief vinden en bloot knuffelen dat er dan een babietje in de buik kan komen. (wel bloot knuffelen anders had ze misschien gedacht dat dat ook van gewoon knuffelen kan). Dat werkte prima! Vervolgens is nu bij mijn dochter op school behandeld hoe een baby geboren wordt; uit de billen of door een snee in de buik. Dit vanwege het grote aantal zwangere moeders in de kleuterklas. Heeft voor ons prima gewerkt! Voor kinderen zijn dit soort dingen sowieso nog minder beladen dan voor ouders volgens mij. Toen mijn dochter bij onze kinderboerderij laatst 2 vogels op elkaar zag zitten zei ze ook gelijk: "kijk mama, die knuffelen", zo lief"