Dochter 3,5 gooit speelgoed tegen de deur als ze boos is

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Klopt. Vragen om eten komt ook vaak door verveling. Lekker vaak naar buiten, en samen een speeltje spelen kan goed helpen.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb een hele pittige tante thuis van bijna 5 daar krijgen we ook hulp voor thuis om tips te krijgen (die je eigenlijk meestal wel weet maar ja..)
    De tip die ik daar kreeg was o.a maak onderscheid tussen "ernstig gedrag wat echt niet door de beugel kan" en "gedrag waar wel een concequentie tegenover moet staan maar niet te extreem"
    Bij het ernstige gedrag geef je haar een time out in een andere prikkelarme kamer (gang, badkamer of net waar er weinig prikkels zijn) en dan tot ze rustig is, blijven negeren en pas 1 minuut nadat ze rustig zijn terug gaan en zeggen kom we gaan dit of dat doen (dus ook niet terug gaan op het waarom etc want dat weten ze vaak niet)
    Bij gedrag wat je minder erg vind (en dat zou voor mij zeuren zijn) geef je ze een time out in de kamer waar je op dat moment bent. Dus op de stoel in de kamer en dan zeg je "ik wil even dat je tot rust komt als je rustig bent mag je er weer af"
    Ik merk dat het hier wel enigzins helpt. Ik doe trouwens ook zo min mogelijk haar op haar kamer zetten want 1 ze is te zwaar om de trap mee op te sjouwen haha en 2 ze gaat helemaal door het lint als ik haar daar voor straf zet. Misschien dat je daarom kan kijken voor een alternatief bijvoorbeeld op de gang ofzo? Bij ons gaat ze naar de slaapkamer voor straf als ze haar broertje pijn doet.. Maar ja dan kunnen de buren ook mee genieten met het schoppen en slaan tegen de deuren..

Verder denk ik dat je dochter doordat ze zich niet goed kan uitten juist heel gefrustreerd kan voelen en daardoor zo reageert soms?
    Opvoeden valt helaas niet altijd mee... Ik had graag een handleiding gehad voor beide kindjes van mij haha

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wat betreft de snoep enz: wij hebben eigenlijk nooit snoep in huis! Alleen droge koekjes of rozijntjes en verder nauwelijks wat. Af en toe als we weg zijn geweest dat we dan wel wat snoep over hebben..
    hier weten ze het gewoon dat het er niet is. Bij opa en oma is het er wel maar dan is het hooguit 2 snoepjes en dan is het ook klaar.
    Op verjaardagen hebben we dan weleens dat ze veel van het lekkers willen dat mag dan wel (ook niet teveel hoor) maar dat is dan maar zoveel verjaardagen hebben we ook niet.. Dus eigenlijk hebben wij onze kinderen het niet geleerd om echt te snoepen en weten ze gewoon dat het er thuis niet is en dat ze op verjaardagen wel wat extra mogen

4. misa

misa Niet meer actief

Hier ken ik schoppen of slaan tegen de deur bij het naar de gang of de kamer moeten. Ik vind dit absoluut niet goed en vertel dat ook duidelijk. Dan vertel ik erbij dat ik bij hem kom als hij rustig is geworden.

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Qua gooien herkenbaar. Als onze boef straf heeft moet hij op zijn krukje zitten.
    Hij gaat nooit naar zijn kamer omdat ik vind dat hij zijn slaapkamertje als een fijne plek ziet.

Zodra boef op zijn kruk zit en probeerd te gooien met wat dan ook, moet hij dit oppakken en terugleggen op de plek waar het lag. Ook word de timeout langer.
    Mocht dit niet lukken dan word het speelgoed weggegooit in de container (Gooi natuurlijk niks weg maar doe alsof ;) ) Meestal helpt het en bied hij zijn verontschuldiging aan.

Deel Deze Pagina