zoonlief kwam gister met een heel raar verhaal thuis. hij moest op het schoolplein plassen van een jongetje uit zijn klas! oke dacht ik nog het zijn kinderen en zie het gewoon als iets onschuldigs maar heb hem er wel op gewezen dat dit absoluut niet mag. toen vertelde hij dat dat jongetje wel hele vieze dingen doet en zegt! ook bij mijn zoontje en andere jongetjes uit zijn klas. hij wilt graag kusjes geven op hun billen en kusjes en een likje geven aan hun piemeltje. ook wilt hij zijn vinger in hun poepgaatje steken! ook wilt hij dat ze plassen over zijn hand en plas drinken! ik schrok me werkelijk kapot en vind dit absoluut geen normaal gedrag voor een 4 jarige! ik heb zijn moeder gebeld om dit aan te geven ze schrok hier ook erg van en heeft dit besproken met haar zoontje maar er is niks uitgekomen! ze vertelde mij dat daar thuis nooit over zulke dingen gesproken word en dat zij hem nooit douched dat doet zijn vader. ik voel me er vreemd bij want dit hoort niet bij een 4 jarige vind ik of ben ik nou gek? wat zouden jullie doen?
Heftig joh Kan misschien dat je zoon het zelf bedenkt/fantasert/interpreteert? Kan mij lastig voorstellen maar beide kanten moeten gehoord worden denk ik. Ik zou zelf je zoon vragen wie kan zijn verhaal ondersteunen en dan naar die moeders bellen dat ze hun kindeten vragen stellen. Mocht een andere dan ook aangeven dan zal ik direct met juf gaan het bespreken en dat ze dat dus in de gaten gaat houden. En je zoontje moet direct juf melden als dat jongetje weer zo iets wil/zegt. Ik zal mij echt schrikken als ik zoeits zal horen hoor! Ik hoop dat je dat snel oplost
Ik zou het sowieso aangeven bij de juf, dan kan ze het in de gaten houden en ook eventuele signalen verzamelen en zonodig verdere stappen ondernemen.
Wat goed dat je zn moeder hebt gebeld! Verder kan je daar denk ik niet heel veel mee, behalve dan heel duidelijk (maar wel rustog) aan je zoontje uitleggen dat het zo niet hoort. Leg hem uit dat hij niets verkeerds heeft gedaan en dat als het nog een keer gebeurt hij dat zeker weer aan je moet vertellen.
Inderdaad de juf inlichten. Kinderen kunnen vreemde dingen zeggen maar dit is wel heel apart! Ik kan me indenken dat je geschrokken bent!
Wauw hij zegt wel heeele vreemde dingen.. Ik zou tegen je zoontje zeggen dat hij niet naar dat jongetje moet luisteren, maar wel op een kindvriendelijke pedagogisch verantwoorde manier En het ook zeker tegen de juf zeggen!
Ik kan mij niet voorstellen dat een 4-jarige dit soort dingen fanataseert. Hij zal dit hoe dan ook ergens opgepikt hebben. Ik zou inderdaad meteen checken of andere kinderen zijn verhaal kunnen beamen, en als het klopt meteen de school en ook de ouders van dat kind informeren.
Wat heeft het ermee te maken dat zij het kind nooit douchet. Raar antwoord wil ze zeggen dat haar man wel die gekke dingen zou kunnen doen/zeggen? Bij de juf aangeven zij kan het in de gaten houden. En tegen je zoontje het luchtig houden en zeggen "he getsie dat hoort toch niet. Zeg het maar tegen de juf de volgende keer."
Hmm win hebben ooit zo'n "bedenkelijk gevoel" uitgesproken bij de juf. Die gingen daar heel serieus mee om en er kwam een gesprek met zowel kind als met de ouders. Gelukkig niks aan de hand bleek maar toch blij dat ik het heb aangegeven.. Voor het zelfde geld is er wel wat mis.
er loopt nu een onderzoek zijn meer kindjes die thuis kwamen met dit verhaal. morgen gesprek op school waarom hun dit niet hebben gemerkt.
ach jee... lees het nu net voor het eerst maar leek me ook al een heel vreemd verhaal om zelf verzonnen te hebben.. er komen dingen voorbij waar zulke ukkies niet eens over nadenken.. hoop dat de situatie mee valt
Dit bedenkt een kind van 4 niet zelf. Arm mannetje. Mijn dochter kwam laatst thuis met ook hele rare dingen. Ons buurmeisje kleed haar constant uit. En ze zei: mama als je verliefd bent ben je bloot. Ik heb dit direct gemeld bij haar moeder. En haar dochter aangegeven dat ik niet wil dat ze samen boven spelen en dat R. haar kleding AAN blijft. Onderzoeken vanaf een bepaalde leeftijd snap ik nog. Maar niet bij mijn peuter van 3,5. Ik vind jouw verhaal echter veel schokkender trouwens. Krijg er de kriebels van.
Doet me denken aan een ouder buurmeisje die dat ook deed nadat er een bruiloft was geweest. Was niks onderzoeken aan hoor... Alleen 2 meiden in ondergoed in bed. Toch maar gezegd dat ik dat liever niet heb en daarna is het nooit meer gebeurd. Soms is het geen drama he
Jeetje nou ik zou ook schrikken. Dit is wel meer dan onderzoeken.. ben benieuwd wat het gesprek heeft opgeleverd. Fijn dat hij het gezegd heeft tegen je. Hopelijk zijn de genoemde dingen niet daadwerkelijk gebeurd!
raar verhaal.. vooral dat ze even vermeld dat ze haar zoontje nooit in de douche doet, maar haar man?
Misschien is dat een cultuur of geloofsdingetje? Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar dat zou dan betekenen dat de vader er vieze gedachtes op nahoudt?
Vreemd verhaal. Kinderen zijn nieuwsgierig maar vinger er in steken likken voelen plassen en opdrinken dat vind ik echt gek. Een kind van vier bedenkt zo iets echt niet zelf. Raar antwoord ook hij doucht alleen met papa zou als ik die moeder was dat dan toch heel snel in de gaten gaan houden en zelf het kind gaan douche.