Dochter 3,5 maand vindt wandelwagen helemaal niks!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cammy, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze dochter van 3,5 maanden is nooit fan geweest van de wandelwagen. De keren dat ze lekker ligt of slaapt zijn heel schaars. Het is daarom helemaal niet relaxt om lekker met haar te gaan wandelen, want het is in no time huilen! In de maxi cosi gaat het iets beter, maar dat moet haar ook niet te lang duren. Hoe anders was dit bij onze zoon. Daar kon ik bij wijze van spreken zijn voeding een uur rekken door met de wagen te gaan wandelen.

Ik heb hier wel eens gelezen dat meer baby's hier 'last' van hebben om het maar zo te zeggen;) Wie heeft hier ook ervaring mee? Werd dit beter? Zo ja, wanneer?? Met onze dreumes/peuter van 2 gaan wij er graag even lekker op uit om te wandelen, maar met haar in de wandelwagen is het verre van een leuk uitstapje :( En dat terwijl het verder een super lieve, vrolijke en tevreden baby is dat bijna nooit huilt....

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier beide dames echt geen fan van de kinderwagen. Draagzak daarentegen gaat geweldig. En als ze kunnen zitten in de buggy.

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

In de wandelwagenbak wil ze hier sowieso al niet sinds 2 maanden, alleen maxi-cosi. Eerst ging ze wel slapen als ik onderweg was maar tegenwoordig moet ik wandelen tussen de slaapjes en voedingen door want als ze moe word of eruit wil gaat ze huilen/proberen los te wurmen. Niet echt een positief bericht dus .. sorry :) we gaan binnenkort over op een buggy, hopelijk wil ze daar wel weer in slapen. Het lastige is dat ze reflux heeft en alleen op haar buik slaapt.

Ik heb een draagdoek ook geprobeerd maar wil ze nu helemaal niet meer in, afzetten, jammeren, want ze ziet niks.. Dus ik kom niet erg vaak buiten zal ik maar zeggen :p

4. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Weleens een draagdoek of zak geprobeerd? Echt een aanrader!!

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja ik heb haar de eerste weken veel gedragen in een draagzak. Vond ze inderdaad heerlijk, maar heel eerlijk ben ik er zelf geen groot fan van;)

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel herkenbaar! Dafne huilde in de wandelwagen, huilde in de maxi cosi. Ik ben pas voor het eerst met haar boodschappen doen toen ze al 6 maanden was. :)
    Met 5 maanden hebben we de bak eraf gehaald en de wandelwageninzet erin gedaan. Die kan helemaal plat, dus ze kan gewoon liggen. Sindsdien is wandelen weer leuk.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    En als je de kap naar beneden doet?

En mijn dochter is net een papagaai. Als ze moe is gooi ik een sjaal of hydrofiel over de bak of maxi cosi en dan jammert ze een beetje en valt in slaap. Zonder die doek kan ze ook niet slapen

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat hielp hier niet in elk geval. Och, inmiddels ruim 7 maanden en in wandelwagen gaat het goed. Ook in maxi cosi wel, ze vindt alles nu reuze interessant met boodschappen doen :) Autorijden max een uur, daarna is ze er wel klaar mee.

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mag ik vragen waarom je geen fan bent van een draagzak? En welke je had? Want als het gaat om het comfort dan kan het nogal een verschil maken welke draagzak je gebruikt hebt.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Kap naar beneden geprobeerd en een dookie hangt er ook aan voor als ze moe is....en helaas.

Ik heb een marsupi draagzak. Een heel fijn ding hoor, maar je blijft toch wat 'beperkt'. Vind het zelf gewoon niet echt prettig om de hele tijd te dragen bij het wandelen. Korte stukjes gaat wel, maar bij een boswandeling oid vind ik het alweer minder worden. Ligt echt aan mij hoor wat dat betreft...

11. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam

Hier ook niet zo heel erg fan van de wandelwagen. Mijn zoon is nu 2 maanden en de keren dat ik dacht een lekker stuk met hem te gaan wandelen lag hij niet echt relaxt en na een tijdje huilen. Niet zo erg als bij jou maar leuk als anders. Bij mijn dochter was dit ook heel anders die ging altijd heerlijk slapen en was altijd lekker rustig. Ik doe nu vaak als we een dagje weg gaan mijn zoon in de draagdoek dat vind hij wel fijn dus misschien is dit een idee?

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Tot 3,5 maand ging het hier heel goed. Met 3,5 maand was het bij de jongste abrupt over. Van de ene op de andere dag vond ze het vreselijk om wakker in de wagen te zijn. In de wagen slapen lukte nog wel, wanneer ik haar er precies op het juiste moment in legde (lekker moe, maar nog net niet slapend). Vanaf dat moment probeerde ik de uitstapjes met de oudste zo te plannen, dat de jongste een groot deel van de tijd sliep. Voor de wakkere momenten nam ik dan mn draagdoek mee of droeg ik haar gewoon los op mn arm. Met 7 maanden gingen we over naar de wandelwagen en helaas hebben we hier behoorlijk hetzelfde probleem- na 15 minuetn wakker erin zitten is ze het zat. Inmiddels is ze ruim een jaar en nog steeds is ze geen fan van gereden worden. Met wat te eten en te drinken kunnen we het soms even rekken, maar waar de oudste altijd leker zat te genieten van het uitzicht in de wagen, vindt de jongste het maar saai lijkt het. Ieder kind is natuurlijk anders, maar bij haar lijkt het gewoon echt een aard van het beestje verhaal. Ze is lekker eigenwijs en graag actief en loopt eigenlijk liever zelf. Helaas luistert ze nog niet zo goed en is dit vaak veel te gevaarlijk.

Ik vrees dus dat deze "fase" best wel eens lang zou kunnen duren als jouw kindje op de mijne lijkt. Succes!

Deel Deze Pagina